Główna Poczekalnia (5) Soft (5) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: 2025-07-22, 21:51
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 3:59

Podtrzymanie turbiny (nazywane również ALS -Anti-Lag System) jest systemem pozwalającym zminimalizować Turbo-Lag Time czyli " turbo dziure". Turbo dziury w sporcie rajdowym nie są zjawiskiem lubianym. Czas trwania Turbo-Lag jest uzależniony od wielu czynników, do których należą: inercja, efektywny przepływ powietrza, ciśnienie zwrotne. Problem ten jest częściowo rozwiązany przez zamontowanie w układzie turbo dump valve (zawór upustowy), który wkracza do akcji, kiedy kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu..... Wtedy słyszalny jest charakterystyczny szelest uchodzącego powietrza. W silnikach rajdowych jest bardzo powszechne "złe" dopasowanie turbosprężarki (pod względem wielkości) by wytworzyć dostatecznie dużą wartość ciśnienia (spalin) i zapewnić wystarczającą prace silnika. W dużych turbo sprężarkach "turbo dziury" rosną prawie proporcjonalnie do objetości turbo. W takich przypadkach dump valve jest niewystarczający do utrzymania turbo "na obrotach" gdy kierowca odpuszcza pedał gazu. Dodatkowo rajdowe samochody posiadają zwężke na turbinie (turbo restrictor) ze wzglądu na przepis FIA. Jednym z efektów tej restrykcji jest wydłużenie Lag Time. Dlatego też w silnikach w specyfikacjach rajdowych, gdzie moment obrotowy i osiągi silnika są istotnymi czynnikami, stosowanie podtrzymania turbo jest bardzo istotne. Podczas Turbo Lag silnik jest dużo mniej "czuly" i jego wydajność spada poniżej wartości nominalnej. Aby przeciwdzialać efektom Turbo Lag, niektórzy kierowcy stosują technikę Waltera Rohrla, polegającą na hamowaniu lewa noga z równoczesnym dociskaniem pedału gazu , aby utrzymać turbo sprężarke na obrotach. Anti Lag System było bardzo prostym pomysłem lecz w rzeczywistości bardzo trudnym do wdrożenia. W sporcie piewsze ALS zastosowała Toyota nazywając swój system Toyota Combustion Control System, podczas gdy Mitsubishi nazwalo swój system Post Combustion Control System. Ku rozwiązaniu problemu turbo lag przyszła elektronika, która opożnia moment zapłonu mieszanki tak, aby jej spalenie następowało prawie w momencie otwarcia zaworów wylotowych. Efektem tego jest zwiększenie energii strumienia spalin, wyrzucanych do kolektora wydechowego. Energia te jest już wstanie utrzymać obroty wirnika turbosprezarki. W ten oto sposób po zmianie biegu mamy do dyspozycji cala moc silnika.

Opis systemu zaj🤬y z samplerwrc.republika.pl/
Zgłoś
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
konto usunięte 2013-04-04, 15:47
No i to jest tuning, a nie filmiki o Golfach III 300+ KM. Szkoda tylko, że nie ma pokazanej jazdy na torze, albo chociaż 1/4 mili, czy też przyspieszenia.

@Adolf: To w takim razie rozumiemy, że Matiz, Tico albo ewentualnie jak jesteś bogaty panicz z wiosek pod warszawą to Passat B5 TDi albo Audi A4 1.6 w gazie.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-04-04, 16:05
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Salomon69 2013-04-04, 17:35 3
Pozwoliłem sobie opracować pewien schemat, który przedstawia ukazanie się płomieni z rury wydechowej. Wymogiem, aby mieć taki bajer jest:

- golf 3 <94r (opcjonalnie)
- samochód z podwójną rurą wydechową (żeby było więcej ognia)
- świeca zapłonowa
- jeden przewód paliwowy (2m)
- jeden przewód elektryczny(4.78m)
- gips



Wg. jasnego rysunku technicznego świecę przylepiamy na gipsie (można również pomóc sobie taśmą samoprzylepną), podłączamy wąż oraz przewód elektryczny i można już cieszyć się efektami. Oczywiście można to zrobić w domu ze szwagrem.. (nie no, gimbus nie ma jeszcze szwagra).

Dziękuję za uwagę, pozdrawiam
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-04-04, 17:36
Film oglądałem, opis za długi więc go olałem
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-04-04, 19:15 1
W maluchu 600 pojemonść, 25km też miałem ogień z rury. Okazało się że gaznik był źle ustawiony. Może w tym porshe też jest źle ustawiony gaznik.
Zgłoś
Avatar
asdator 2013-04-04, 20:32
a to jezdzi? czy całą benzynę spala przed wyjazdem z garażu?
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-04-04, 20:38
Już miałem coś napisać... ale przypomniałem sobie że mam golfa i nie powinienem się odzywać w tym temacie
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-04-04, 21:41
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
MArcin911 2013-04-04, 22:23
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
takija 2013-04-05, 23:45
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem