Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się

Podtrzymanie turbiny (nazywane również ALS -Anti-Lag System) jest systemem pozwalającym zminimalizować Turbo-Lag Time czyli " turbo dziure". Turbo dziury w sporcie rajdowym nie są zjawiskiem lubianym. Czas trwania Turbo-Lag jest uzależniony od wielu czynników, do których należą: inercja, efektywny przepływ powietrza, ciśnienie zwrotne. Problem ten jest częściowo rozwiązany przez zamontowanie w układzie turbo dump valve (zawór upustowy), który wkracza do akcji, kiedy kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu..... Wtedy słyszalny jest charakterystyczny szelest uchodzącego powietrza. W silnikach rajdowych jest bardzo powszechne "złe" dopasowanie turbosprężarki (pod względem wielkości) by wytworzyć dostatecznie dużą wartość ciśnienia (spalin) i zapewnić wystarczającą prace silnika. W dużych turbo sprężarkach "turbo dziury" rosną prawie proporcjonalnie do objetości turbo. W takich przypadkach dump valve jest niewystarczający do utrzymania turbo "na obrotach" gdy kierowca odpuszcza pedał gazu. Dodatkowo rajdowe samochody posiadają zwężke na turbinie (turbo restrictor) ze wzglądu na przepis FIA. Jednym z efektów tej restrykcji jest wydłużenie Lag Time. Dlatego też w silnikach w specyfikacjach rajdowych, gdzie moment obrotowy i osiągi silnika są istotnymi czynnikami, stosowanie podtrzymania turbo jest bardzo istotne. Podczas Turbo Lag silnik jest dużo mniej "czuly" i jego wydajność spada poniżej wartości nominalnej. Aby przeciwdzialać efektom Turbo Lag, niektórzy kierowcy stosują technikę Waltera Rohrla, polegającą na hamowaniu lewa noga z równoczesnym dociskaniem pedału gazu , aby utrzymać turbo sprężarke na obrotach. Anti Lag System było bardzo prostym pomysłem lecz w rzeczywistości bardzo trudnym do wdrożenia. W sporcie piewsze ALS zastosowała Toyota nazywając swój system Toyota Combustion Control System, podczas gdy Mitsubishi nazwalo swój system Post Combustion Control System. Ku rozwiązaniu problemu turbo lag przyszła elektronika, która opożnia moment zapłonu mieszanki tak, aby jej spalenie następowało prawie w momencie otwarcia zaworów wylotowych. Efektem tego jest zwiększenie energii strumienia spalin, wyrzucanych do kolektora wydechowego. Energia te jest już wstanie utrzymać obroty wirnika turbosprezarki. W ten oto sposób po zmianie biegu mamy do dyspozycji cala moc silnika.

Opis systemu zaj🤬y z samplerwrc.republika.pl/
Zgłoś
Avatar
J................d 2013-04-04, 15:47
No i to jest tuning, a nie filmiki o Golfach III 300+ KM. Szkoda tylko, że nie ma pokazanej jazdy na torze, albo chociaż 1/4 mili, czy też przyspieszenia.

@Adolf: To w takim razie rozumiemy, że Matiz, Tico albo ewentualnie jak jesteś bogaty panicz z wiosek pod warszawą to Passat B5 TDi albo Audi A4 1.6 w gazie.
Zgłoś
Avatar
m................1 2013-04-04, 16:05
Dobry k🤬a prosiak!
Zgłoś
Avatar
Salomon69 2013-04-04, 17:35 3
Pozwoliłem sobie opracować pewien schemat, który przedstawia ukazanie się płomieni z rury wydechowej. Wymogiem, aby mieć taki bajer jest:

- golf 3 <94r (opcjonalnie)
- samochód z podwójną rurą wydechową (żeby było więcej ognia)
- świeca zapłonowa
- jeden przewód paliwowy (2m)
- jeden przewód elektryczny(4.78m)
- gips



Wg. jasnego rysunku technicznego świecę przylepiamy na gipsie (można również pomóc sobie taśmą samoprzylepną), podłączamy wąż oraz przewód elektryczny i można już cieszyć się efektami. Oczywiście można to zrobić w domu ze szwagrem.. (nie no, gimbus nie ma jeszcze szwagra).

Dziękuję za uwagę, pozdrawiam
Zgłoś
Avatar
B................0 2013-04-04, 17:36
Film oglądałem, opis za długi więc go olałem
Zgłoś
Avatar
N................n 2013-04-04, 19:15 1
W maluchu 600 pojemonść, 25km też miałem ogień z rury. Okazało się że gaznik był źle ustawiony. Może w tym porshe też jest źle ustawiony gaznik.
Zgłoś
Avatar
asdator 2013-04-04, 20:32
a to jezdzi? czy całą benzynę spala przed wyjazdem z garażu?
Zgłoś
Avatar
k................5 2013-04-04, 20:38
Już miałem coś napisać... ale przypomniałem sobie że mam golfa i nie powinienem się odzywać w tym temacie
Zgłoś
Avatar
y................i 2013-04-04, 21:41
to na pewno nie jest ani procedura startowa ani podtrzymanie turbo.

c🤬j wie co to jest, troche siedze w takich gratach, ale k🤬a nie mam pojecia - c🤬j w to, fajnie wygląda.
Zgłoś
Avatar
MArcin911 2013-04-04, 22:23
Salomon69, trzeba mieć naj🤬e w czerepie że porównywać ALS i LC z wiejskim flamer kitem.

podpis użytkownika

* Avatar tego użytkownika został wyłączony przez administratora lub moderatora forum
Zgłoś
Avatar
takija 2013-04-05, 23:45
MArcin911 napisał/a:

Salomon69, trzeba mieć naj🤬e w czerepie że porównywać ALS i LC z wiejskim flamer kitem.



Trzeba mieć na prawdę nap🤬lone w czerepie i obok aby brać post Salomona na serio....
Zgłoś