Główna Poczekalnia (8) Soft (3) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: 2025-07-22, 21:51
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 10:59
73 rocznica wybuchu II wojny światowej
konto usunięte • 2012-09-01, 10:42
Oddzielili cię, syneczku, od snów, co jak motyl drżą,
haftowali ci, syneczku, smutne oczy rudą krwią,
malowali krajobrazy w żółe ściegi pożóg,
wyszywali wisielcami drzew płynące morze.

Wyuczyli cię, syneczku, ziemi twej na pamięć,
gdyś jej ścieżki powycinał żelaznymi łzami.
Odchowali cię w ciemności, odkarmili bochnem trwóg,
przemierzyłeś po omacku najwstydliwsze z ludzkich dróg.

I wyszedłeś, jasny synku, z czarną bronią w noc,
i poczułeś, jak się jeży w dźwięku minut - zło.
Zanim padłeś, jeszcze ziemię przeżegnałeś ręką.
Czy to była kula, synku, czy to serce pękło?
K. K. Baczyński



1 września 1939 r. wojska niemieckie przekroczyły granice Polski, rozpoczynając II wojnę światową. Osamotnione Wojsko Polskie nie mogło skutecznie przeciwstawić się agresji Niemiec i sowieckiej inwazji rozpoczętej 17 września. W konsekwencji Hitler i Stalin dokonali IV rozbioru Polski.





Będziemy znowu mieszkać w swoim domu,
Będziemy stąpać po swych własnych schodach.
Nikt o tym jeszcze nie mówi nikomu,
Lecz wiatr już o tym szepcze po ogrodach.

Nie patrz na smutnych tych ruin zwaliska.
Nie płacz. Co prawda, łzy to rzecz niewieścia.
Widzisz: żyjemy, choć śmierć byka bliska.
Wyjdźmy z tych pustych ulic na przedmieścia.

Mińmy bezludne tramwajów przystanki...
Nędzna kobieta u bramy wyłomu
Sprzedaje chude, blade obwarzanki...
Będziemy znowu mieszkać w swoim domu.

Wystawy puste i zamknięte sklepy.
Życie się skryło chyba w antypodach.
Z pudłem grzebyków stoi biedak ślepy...
Będziemy stąpać po swych własnych schodach.

Ty drżysz, od chłodu. Więc otul się szalem.
Bez nóg, bez ramion, w brunatnej opończy
Młodzi kalecy siedzą przed szpitalem.
Widzisz: już pole. Tu miasto się kończy.

Zwalone leżą dokoła parkany,
Dziecko się bawi gruzem na chodniku,
Kobieta pierze w podwórku łachmany
I kogut zapiał krzykliwie w kurniku.

Kot się pod murem przeciąga leniwo,
Na rogu człowiek rozmawia z człowiekiem...
Znowu w sklepiku zjawi się pieczywo
I znów zabrzęczą rano bańki z mlekiem.

Przejdą dni ciężkie klęski i rozgromu
I zapomnimy o ranach i szkodach...
Będziemy znowu mieszkać w swoim domu,
Będziemy stąpać po swych własnych schodach.
L. Staff

Nie zapominajmy. Przystańmy na chwile.
Zgłoś
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
konto usunięte 2012-09-01, 14:33 2
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
AmorPatriae 2012-09-01, 14:54 5
@rzepich - diagnoza jest prosta jestes zwykłym lewakiem. Mam nadzieje ze cie cisną na ośce. Chociaz tego nie popieram to podniesiona ręka była jest i pewnie bedzie znakiem wielu organizacji i ugrupowań poczynając od cesarstwa rzymskiego przez nazistów, a na ONR kończac. Lepszy kazdy patriota nawet taki radykalny niz lewackie gówno.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-09-01, 15:07 3
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
ziutek11113 2012-09-01, 15:11
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Avatar
DarkBolo 2012-09-01, 15:19 1
Za drugą wojnę leci Piwo!
Trzeba pamiętać o tak ważnych datach!
Zgłoś
Avatar
push3k 2012-09-01, 15:25 1
rzepich napisał/a:


jeśli chcesz się parać historią to ci przypomnę do czego doprowadziły skrajne prawicowe przekonania:

Chcesz się licytować? Z kim? Z stalinistami, marksistami, guevarystami, hitlerowcami maonistami czy kim?

Tam powinno widnieć 'do czego doprowadziły skrajnie socjalistyczne przekonania'.

Podział na prawicę i lewicę się kupy nie trzyma. Im dalej w skrajność tym bardziej są do siebie podobni. Socjal-demokratyczna partia robotnicza. Te same metody takie same zbrodnie. Podział na prawicę i lewicę wymyślono po to by oddzielić tych co wygrali II Wielką Wojnę od tych co przegrali. Polskie organizacje narodowe wytwarzają powoli prawicą niesocjalistyczną, odcinającą się od skrajnego terroru i komuś (akurat, bardzo dobrze wiadomo o kogo chodzi) się to bardzo nie podoba.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-09-01, 15:28 1
Amor Patriae Nostra Lex napisał/a:

@rzepich - diagnoza jest prosta jestes zwykłym lewakiem. Mam nadzieje ze cie cisną na ośce. Chociaz tego nie popieram to podniesiona ręka była jest i pewnie bedzie znakiem wielu organizacji i ugrupowań poczynając od cesarstwa rzymskiego przez nazistów, a na ONR kończac. Lepszy kazdy patriota nawet taki radykalny niz lewackie gówno.



nie jestem lewakiem, ale i tak pewnie nazwiesz mnie gównem.

jestem (mam nadzieję) zrdoworozsądkowym obywatelem państwa polskiego z demokratycznym prawem do wyboru ludzi którzy mają mieć czynny udział w kształtowaniu mojego otoczenia.

jako obywatel nie zgadzam się by o mojej przyszłości stanowili ludzie niezrównoważeni psychicznie i potępiający innych obywateli za konstytucyjne prawo do wolności przekonań, słowa, czy wiary.

tak żeby cię zripostować... w twoim podpisie zauważyłem:

Podzielony naród łatwiej jest kontrolować... Każdy polityk w tym kraju działający na szkodę interesu ponad 1000 letniego państwa polskiego będzie wisiał. Wszystkie latarnie i drzewa w centrum Warszawy są zarezerwowane.

dzielisz jednak obywateli państwa polskiego na gówno i nie-gówno

oznacza to pewien dysonans poznawczy.
może być przejawem pewnej niestabilności psychicznej,
nie chcę jednak dalej dywagować...


pozdrowienia j/w
Zgłoś
Avatar
push3k 2012-09-01, 15:33
rzepich napisał/a:


dzielisz jednak obywateli państwa polskiego na gówno i nie-gówno

Ktoś mógłby tu napisać 'I vice versa'.
Zgłoś
Avatar
Ork.Fajny 2012-09-01, 15:34 1
rzepich napisał/a:

rozgraniczanie nazizmu i skrajnego nacjonalizmu to nic innego jak masturbacja definicjami. prowadząca do zrzucenia bagażu historycznych konsekwencji.~


To że ktoś jest narodowcem nie oznacza że wyznaje ideologię prawicowe idioto...
Nacjonalizm to jakaś tam forma dbania o swój naród. Przypomnę ci taki twór zwany kiedyś ZSRS albo ZSRR i przypominam ci że ciągle w nim słychać było o budowie wspaniałego NARODU RADZIECKIEGO. Skoro propaganda mówiła o działaniu dla narodu radzieckiego, skoro sporo prostych ludzi się łapało na to, to jak mamy to nazwać? No właśnie nacjonalizm pełną gębą.
A trudno nazwać politykę Stalinowskiego grajdołką polityką prawicową, no nie?
Więc powtarzam narodowiec =/= prawicowiec. I to żadny argument w nazywaniu Hitlera czy Mussoliniego prawicowcami.

rzepich napisał/a:

- zabójstwo pierwszego prezydenta Rzeczpospolitej -Gabriela Narutowicza. pozazdrościć tradycji.


To co zrobił było złe ale miał te swoje "wredne, prawicowe" jaja by od razu kazać się rozstrzelać gdyż złamał prawo i zabił człowieka.

rzepich napisał/a:

jestem (mam nadzieję) zrdoworozsądkowym obywatelem państwa polskiego z demokratycznym prawem do wyboru ludzi którzy mają mieć czynny udział w kształtowaniu mojego otoczenia.

jako obywatel nie zgadzam się by o mojej przyszłości stanowili ludzie niezrównoważeni psychicznie i potępiający innych obywateli za konstytucyjne prawo do wolności przekonań, słowa, czy wiary.


Pamiętasz że demokratycznym prawem lub przyzwoleniem większość ci ludzie trafili na swoje stanowiska?
I pamiętasz że demokratyczną zasadą jest to że 51% głosujących decyduje o życiu i śmierci pozostałym 49%?
Jak ciebie to stawia w takim razie?
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-09-01, 15:39
push3k napisał/a:

Chcesz się licytować? Z kim? Z stalinistami, marksistami, guevarystami, hitlerowcami maonistami czy kim?

Tam powinno widnieć 'do czego doprowadziły skrajnie socjalistyczne przekonania'.

Podział na prawicę i lewicę się kupy nie trzyma. Im dalej w skrajność tym bardziej są do siebie podobni. Socjal-demokratyczna partia robotnicza. Te same metody takie same zbrodnie. Podział na prawicę i lewicę wymyślono po to by oddzielić tych co wygrali II Wielką Wojnę od tych co przegrali. Polskie organizacje narodowe wytwarzają powoli prawicą niesocjalistyczną, odcinającą się od skrajnego terroru i komuś się to bardzo nie podoba.



masz najsłuszniejszą słuszność. to jest, to samo gówno.

jak uda się oddzielić prawicowe poglądy od skrajnie prawicowych debili to być może kiedyś zagłosuję na prawicę z przekonania, a nie w alternatywie dla "bardziej" prawicowych.
Zgłoś
Avatar
push3k 2012-09-01, 15:52
rzepich napisał/a:


jak uda się oddzielić prawicowe poglądy od skrajnie prawicowych debili to być może kiedyś zagłosuję na prawicę z przekonania, a nie w alternatywie dla "bardziej" prawicowych.

No właśnie ja ci mówię (wmawiam? ), że onr i nop odcina od kilku lat od bh i innych. Zresztą po jakości i sile polskich organizacji 'antyfaszystowskich' widać, że nazioli i podobnych w Polsce nie ma.
Zgłoś
Avatar
Ork.Fajny 2012-09-01, 15:55
Naziole i faszyści przenieśli się do Antify po prostu.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-09-01, 15:58
Cytat:

rzepich napisał/a:
rozgraniczanie nazizmu i skrajnego nacjonalizmu to nic innego jak masturbacja definicjami. prowadząca do zrzucenia bagażu historycznych konsekwencji.~

Arashel napisał/a:
To że ktoś jest narodowcem nie oznacza że wyznaje ideologię prawicowe idioto...
Nacjonalizm to jakaś tam forma dbania o swój naród. Przypomnę ci taki twór zwany kiedyś ZSRS albo ZSRR i przypominam ci że ciągle w nim słychać było o budowie wspaniałego NARODU RADZIECKIEGO. Skoro propaganda mówiła o działaniu dla narodu radzieckiego, skoro sporo prostych ludzi się łapało na to, to jak mamy to nazwać? No właśnie nacjonalizm pełną gębą.
A trudno nazwać politykę Stalinowskiego grajdołką polityką prawicową, no nie?
Więc powtarzam narodowiec =/= prawicowiec. I to żadny argument w nazywaniu Hitlera czy Mussoliniego prawicowcami.


masz rację i dlatego tykam skrajnej i radykalnej prawicy, a nie prawicy jako-takiej

Arashel napisał/a:

rzepich napisał/a:
- zabójstwo pierwszego prezydenta Rzeczpospolitej -Gabriela Narutowicza. pozazdrościć tradycji.

Arashel napisał/a:
To co zrobił było złe ale miał te swoje "wredne, prawicowe" jaja by od razu kazać się rozstrzelać gdyż złamał prawo i zabił człowieka.



breivik też miał jaja, żeby oddać się policji
chyba zapomniałeś dodać


Cytat:

Pamiętasz że demokratycznym prawem lub przyzwoleniem większość ci ludzie trafili na swoje stanowiska?
I pamiętasz że demokratyczną zasadą jest to że 51% głosujących decyduje o życiu i śmierci pozostałym 49%?
Jak ciebie to stawia w takim razie?



stawia mnie w takim razie w tych 51% i bardzo mnie to cieszy,
ale przyznam, że ulżyło mi dopiero w momencie gdy się o tym dowiedziałem
Zgłoś
Avatar
Ork.Fajny 2012-09-01, 16:02 1
rzepich napisał/a:

masz rację i dlatego tykam skrajnej i radykalnej prawicy, a nie prawicy jako-takiej


Jeśli nie czytasz fragmentów postów to ich nie cytuj i nie twórz mi jakiś przypadkowych i bezsensownych ripost...

rzepich napisał/a:

breivik też miał jaja, żeby oddać się policji
chyba zapomniałeś dodać


Breivik miał też jaja by kazać uznać się za poczytalnego i świadomego swoich działań, uznał że w normalnym kraju należała by mu się kara śmierci.

rzepich napisał/a:

stawia mnie w takim razie w tych 51% i bardzo mnie to cieszy,
ale przyznam, że ulżyło mi dopiero w momencie gdy się o tym dowiedziałem


Gratuluje ci. Właśnie stawiłeś się w tym samym szeregu co naziści i bolszewicy. A ponoć tak ich nie lubisz...
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-09-01, 16:36 1
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem