Toyota zapowiedziała właśnie swój nowy projekt pod nazwą roboczą "Portal".
Są to ciężarówki napędzane wodorem więc w 100% bez emisji żadnych trujących gazów.
Jest to stara myśl technologiczna ale nie była nigdy brana pod uwagę w ciężarówkach a jedynie w osobówkach.
Na filmiku porównanie przyśpieszenia tradycyjnego ciągnika oraz nowego napędzanego wodorem.
Masa obu, w niezj🤬ych jednostkach, to ok 16 ton.
Moc to 670 kuca i 1800 momentu.
Zasięg to 320km na 1 baku a przewidywana masa maksymalna całego zestawu to ok 36 ton.
Udostępnij na Facebooku
Skopiuj link
Elektryczny silnik, pełen moment od początku, nic dziwnego.
Gdyby postawić obok jakiegoś Ferrari elektryczną lokomotywę i zapewnić jej ponadprzeciętną przyczepność, to lekko licząc 75 razy cięższy pojazd dotrzymywałby samochodowi kroku.
Wieszcze, że wodór będzie paliwem przyszłości, w formie granulatu transferowany jak dzisiejsze paliwo, natomiast tam przetwarzany w różnej drodze, w prąd, do zasilania silników przy kołach. Oto jest przyszłość. W momencie szczytowym zużycia paliwa, ktoś szybko zmieni koniunkturę żeby zarobić na monopolu na nowe paliwko. I tyle
konto usunięte
2017-04-22, 19:54
Velture napisał/a:
Ciężarówka na wodór.
Współczesny następca Hindenburga.
konto usunięte
2017-04-22, 23:04
tranzystor napisał/a:
Współczesny następca Hindenburga.
Ha! Dobre. Ciekawe ile osób załapie dowcip.
konto usunięte
2017-04-23, 1:30
@up
masz rację aczkolwiek nie do końca - dochodzi jeszcze kwestia sprawności - silniki elektryczne w przeciwieństwie do spalinowych osiągają bardzo wysoka sprawność (~95% w porównaniu do ~33%) elektrownie, a właściwie elektrociepłownie (czyli najpopularniejsze źródło prądu w Polsce) również osiągają wysoką sprawność rzędu 80-90% (niestety w okresie letnim elektrociepłownia produkuje nadmiar ciepła, które jest po prostu "wyrzucane" i wtedy można przyjąć, że sprawność spada do około 40-50%). Ujmując dodatkowo straty na przesyle (około 10%) wychodzi nam, że w najgorszym przypadku ostateczna sprawność zasilania auta elektrycznego jest niemalże identyczna ze sprawnością silnika spalinowego, a w każdym innym wypadku jest wyższa co pozwala na zużycie mniejszej ilości paliwa oraz lepsze filtrowanie spalin (elektrociepłownie są wyposażone w urządzenia do oczyszczania spalin o wiele skuteczniejsze niż te, które mieszczą się w samochodzie)
konto usunięte
2017-04-23, 12:44
moj fiat 125p zablokował wskazówkę na 100km/h gry jechałem z bardzo dużej górki i teraz nawet gdy stoi to jedzie.
konto usunięte
2017-04-23, 13:26
Silniki elektryczne także są bardziej dynamiczne i dodatkowo, przy odpowiednim napędzie, pozwalają na odzysk energii z hamowania, więc są na pewno bardziej wydajne do jazdy w mieście. Niestety dopóki nie powstaną bardziej wydajne sposoby magazynowania energii elektrycznej, nadal ten biznes będzie na granicy opłacalności.
W dupach sie wam przewraca i tyle, benzyniaki mogą jeździć na etanolu, a etanol można zrobić ze wszystkiego
konto usunięte
2017-04-23, 18:11