Główna Poczekalnia (3) Soft (1) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 42 minuty temu
Avatar
MudPie 2012-02-05, 20:28
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
120202 2012-02-05, 20:31
do nas pojdzie na klepanie, puzniej do dealera
Zgłoś
Avatar
uzinalldo 2012-02-05, 20:47
Cytat:

Dałby radę go ominąć gdyby nie zblokował kół :/



taki i jeszcze zle gaz wciskal ...
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-02-05, 20:54
może i mam nie po kolei w głowie ale 0.32 sekundę ustawiłem w pętli
Zgłoś
Avatar
timmy77 2012-02-05, 21:05
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Wiochmen 2012-02-05, 21:27
Oj przeprasza bardzo,zapomnialem ze na forum są inzynierowie motoryzacji,jak równiez kierowcy rajdowi
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-02-05, 21:34
Alez nie ma za co o wielki mistrzu wiedze czerpiacy z nfsa i maluch racera
mustang ktorego sobie wrzuciles a avatara po przeczytaniu obszernego testu na wirtualnej polsce napewno ma miliard systemow ratujacych zycie i z zamknietymi oczami ominalbys tamten samochod na torze
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-02-05, 21:39 3
Panowie, ale po co te nerwy? Skąd ta zawiść? Czytać się czasem tych komentarzy nie da przez ten wszechobecny w nich jad.

@MudPie
Nie do końca masz rację. Oczywiście to, że ABS wydłuża drogę hamowania to oczywiste. Chodzi mi o fragment odnośnie hamowania na śniegu. Zresztą to się tyczy także hamowania na każdej nawierzchni. Tak jak przy przyspieszaniu tak i przy hamowaniu zależy nam na jak najlepszej przyczepności. Ta występuje przy kilkuprocentowym uślizgu kół. Nie pamiętam wartości, musiałbym sprawdzić w książce ze studiów, a nie mam aktualnie takiej możliwości. Upraszczając - możemy przyjąć, że skuteczne hamowanie jest wtedy, kiedy koła mają przyczepność, czyli nie są zablokowane, nie są w poślizgu. Zmniejszając więc siłę hamowania system stara się doprowadzić właśnie do takiej sytuacji, w której koła znajdą się na tej granicy przyczepności, a hamowanie będzie najbardziej skuteczne.
Na śniegu ta siła musiałaby być bardzo mała, aby nie zblokować kół i jednocześnie skutecznie hamować na granicy przyczepności, którą niezwykle trudno wyczuć w takich warunkach. System więc działa prawidłowo i o ile na asfalcie jest w stanie zwiększyć skuteczność hamowania, o tyle na śniegu staje się bezradny. Fizyki nie oszukamy - dlatego trzeba jeździć po prostu wolniej po śliskiej nawierzchni i tyle. Żadne systemy tu nie pomogą, żaden nie zwiększy Ci współczynnika tarcia w magiczny sposób.

uzinalldo napisał/a:



taki i jeszcze zle gaz wciskal ...



No jeśli miałbym się faktycznie jeszcze do gazu przyczepić to moim zdaniem niepotrzebne odpuścił w 21 sekundzie...

Pojęcia o sportowej jeździe samochodem widać nie masz żadnego, więc nie wiem po co zabierasz głos. Nie trzeba być Szerlokiem, żeby zobaczyć że po wyjściu z zakrętu na moment wyprostował kierownicę, zobaczył Leona przed nim i ponownie skręcił w lewo i jednocześnie zaczął hamować - odruchy mogłoby się wydawać naturalne ale po heblach depnął tak mocno, że koła zostały zablokowane, a skręt kierownicą nic nie dał - samochód poleciał prosto.
Oczywiście to wszystko łatwo się mówi i wcale nie twierdzę, że ja bym tak zrobił - gdzie tam, jebnąłbym tak samo albo jeszcze piękniej. Ale jeśli mamy okazję już taką sytuację analizować, to jedyną opcją wyjścia z tego cało byłoby właśnie darowanie sobie hamowania, albo przynajmniej z mniejszą siłą, aby nie stracić kontroli nad samochodem.

Dla mnie po dziś dzień mistrzowskie hamowanie to te z GP Monako w wykonaniu Kimiego. Zabrakło parę metrów, był przed nim akurat Sutil. Ale Kimi wykonał coś wręcz kosmicznego - wyjście z bardzo szybkiego łuku, grubo ponad 200 kmh, rozpoczął hamowanie jeszcze w zakręcie, do tego trasa w tym punkcie mocno opada w dół, a więc bardzo łatwo stracić przyczepność/zablokować koła, wpadł w poślizg i pomimo tych wszystkich trudności udało mu się wyjść z poślizgu i jednocześnie cały czas skutecznie hamować... skutecznie, bo tak naprawdę strzał w Sutila był lekki. Gdyby go tam nie było, prawdopodobnie przestrzeliłby co najwyżej szykanę. Dla mnie mistrz. Połowa stawki wyrżnęłaby w bandę po założeniu pierwszej kontry i poleciała jak pocisk w dół trasy...
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-02-05, 22:06
uzinalldo napisał/a:



Bardzo bogata i trafna wypowiedz, ale na ch*j sie tak produkowales jak to byl sarkazm...



Bo nie wszyscy są takimi ignorantami jak Ty o elokwencji goryla z zanikiem mięśni więc wystarczy, jeśli choć jedna osoba wyciągnie jakieś wartościowe wnioski z mojej wypowiedzi.
Zgłoś
Avatar
uzinalldo 2012-02-05, 22:15
S4jm0n napisał/a:



Bo nie wszyscy są takimi ignorantami jak Ty o elokwencji goryla z zanikiem mięśni więc wystarczy.



Bardzo elokwentne.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-02-05, 22:20
uzinalldo napisał/a:



Bardzo elokwentne.



Sprawdź Cię proszę czym jest elokwencja w słowniku bo chyba nie do końca wiesz o czym piszesz.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-02-05, 22:22
Ten z przodu mógł chociaż awaryjne włączyć
Zgłoś
Avatar
sauerps 2012-02-06, 5:57
przecież trafił
Zgłoś

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 6 miesięcy. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem