Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
Avatar
Barano1910 2021-05-10, 12:06
yaneks napisał/a:

To nie jest bezpiecznik tylko wyłącznik nadprądowy tzw. "S".
Tak, ale tego zwarcia nie dokonuje się bezpośrednim przyłożeniem fazy do PE tylko za pomocą np. drucika, żeby móc go szybko zabrać. Tutaj nic się poważnego nie stało (prąd znamionowy pewnie ze 32 A), ale w instalacjach Data Center, gdzie prąd miewa 3200 A i więcej, takie przyłożenie zespawa Ci kabel z uziemieniem i liczysz na nadrzędne zabezpieczenie.



Ja tu widzę zwarcie międzyfazowe

yaneks napisał/a:

To nie jest bezpiecznik tylko wyłącznik nadprądowy tzw. "S".
Tak, ale tego zwarcia nie dokonuje się bezpośrednim przyłożeniem fazy do PE tylko za pomocą np. drucika, żeby móc go szybko zabrać. Tutaj nic się poważnego nie stało (prąd znamionowy pewnie ze 32 A), ale w instalacjach Data Center, gdzie prąd miewa 3200 A i więcej, takie przyłożenie zespawa Ci kabel z uziemieniem i liczysz na nadrzędne zabezpieczenie.



Ja tu widzę zwarcie międzyfazowe
Zgłoś
Avatar
Misiek_KRK 2021-05-10, 14:13 1
Stołndzisz napisał/a:

Dlatego właśnie max moich umiejętności elektryka to wymiana przewodu, wtyczki, gniazdka, włącznika światła i lampy sufitowej. Reszty nie tykam bo za głupi jestem



Jeśli umiesz zrobić to co mówisz to znaczy że jesteś człowiekiem z mojej epoki ( jestem rocznik 77). Moje pokolenie i wcześniejsze umie zrobić podstawową naprawę sprzętu AGD, RTV , pogrzebać w gniazdku, żelazku, wymienić koło i filtry w samochodzie . Następne pokolenia umią wykręcić numer do facho"f"Ca i zapłacić.
Zgłoś
Avatar
Igorek95 2021-05-10, 14:18
Barano1910 napisał/a:

Ja tu widzę zwarcie międzyfazowe
Ja tu widzę zwarcie międzyfazowe



No to źle widzisz kolego

podpis użytkownika

Życie to choroba, co najszybciej zabija.
Zgłoś
Avatar
C................s 2021-05-10, 14:20
Misiek_KRK napisał/a:

Następne pokolenia umią wykręcić numer do facho"f"Ca i zapłacić.



Ludzie z następnych pokoleń już pracują w zawodach jako wykwalifikowani pracownicy fizyczni, elektryk, mechanik, hydraulik... to że w każdym pokoleniu znajdą się ludzie którzy mają dwie lewe ręce nie oznacza ze każdy młodszy od nas to c🤬j nie facet

A co do fach"f"ców to wiesz jakie cyrki potrafi odj🤬 wąsaty pan elektryk z numeru znalezionego w gazecie? To na filmiku to tylko wierzchołek góry.
Zgłoś
Avatar
Misiek_KRK 2021-05-11, 9:05 2
CzasNaKwas napisał/a:

Ludzie z następnych pokoleń już pracują w zawodach jako wykwalifikowani pracownicy fizyczni, elektryk, mechanik, hydraulik... to że w każdym pokoleniu znajdą się ludzie którzy mają dwie lewe ręce nie oznacza ze każdy młodszy od nas to c🤬j nie facet
A co do fach"f"ców to wiesz jakie cyrki potrafi odj🤬 wąsaty pan elektryk z numeru znalezionego w gazecie? To na filmiku to tylko wierzchołek góry.



Oczywiście masz rację, ze następna pokolenia pracują w ww zawodach. Ale kiedyś większośc facetów umiała wkręcić żarówkę, zamontować wyłącznik, gniazdko, rozkręcić żelazko a nawet wyczyścić piecyk gazowy.
Obecnie bez szkoły i kursów młodzi nie mają pojęcia o naprawach takich sprzętów. Oczywiście to generalizowanie, bo są wyjątki, ale kiedyś wyjątkiem był facet który nie umiał tego zrobić.
Zgłoś
Avatar
S................z 2021-05-11, 11:27 1
Misiek_KRK napisał/a:

Oczywiście masz rację, ze następna pokolenia pracują w ww zawodach. Ale kiedyś większośc facetów umiała wkręcić żarówkę, zamontować wyłącznik, gniazdko, rozkręcić żelazko a nawet wyczyścić piecyk gazowy.
Obecnie bez szkoły i kursów młodzi nie mają pojęcia o naprawach takich sprzętów. Oczywiście to generalizowanie, bo są wyjątki, ale kiedyś wyjątkiem był facet który nie umiał tego zrobić.



Jestem rocznik 87' tym niemniej z mojego otoczenia(kilkudziesięciu chłopa) takie umiejętności poza mną posiada tylko jedna osoba.. Reszta nawet nie wie jak śrubokręt trzymać..

Zgłoś
Avatar
Barano1910 2021-05-11, 12:48
Igorek95 napisał/a:

No to źle widzisz kolego



Sugerujesz się kolorami ? Od kiedy przewód PE lub PEN wpinamy pod nadmiarowo prądowy wyłącznik ewidentnie widać że dwa przewody którymi zrobił zwarcie były pod tym wyłącznikiem
Zgłoś
Avatar
gurup 2021-05-11, 13:20 1
Janusz_k napisał/a:

Bo jest debilem, elktryk nie sprawdza na zwarcie tylko próbówką lub miernikiem.



W teorii masz rację i każdy elektryk ci tak powie i w każdej książce tak przeczytasz... ale jak byś zobaczył kilku doświadczonych elektryków niskich napięć przy pracy to byś wiedział, że teoria teorią, ale każdy i tak robi "po swojemu"
Zgłoś
Avatar
matja 2021-05-11, 20:07 3
ten film mogę skwitować tylko tym:
-Łęcina przecież powtarzałem my nie robimy w elektryce!
-A ja powtarzałem do interesów trzeba mieć łeb na karku a nie w dupie, fucha się trafiła to bierzemy! Co to za sztuka skręcić dwa kabelki
-Bogdan tu są trzy fazy
-No to trzy kabelki
-Wielka mi różnica
Zgłoś
Avatar
Jakubbb 2021-05-11, 23:06
yaneks napisał/a:

To nie jest bezpiecznik tylko wyłącznik nadprądowy tzw. "S".
Tak, ale tego zwarcia nie dokonuje się bezpośrednim przyłożeniem fazy do PE tylko za pomocą np. drucika, żeby móc go szybko zabrać. Tutaj nic się poważnego nie stało (prąd znamionowy pewnie ze 32 A), ale w instalacjach Data Center, gdzie prąd miewa 3200 A i więcej, takie przyłożenie zespawa Ci kabel z uziemieniem i liczysz na nadrzędne zabezpieczenie.



Koledzy...
najważniejsza w tym wszystkim jest moc zwarciowa w danym miejscu instalacji oraz impedancja pętli zwarcia w danym miejscu instalacji.
Kumaci zrozumieją, pozosytali niech poczytają literaturkę
Zgłoś
Avatar
Aleo 2021-05-16, 23:20
Widzę że w komentarzach sami fachowcy od siedmiu boleści. Nie wiem ale się wypowiem bo raz babci gniazdko naprawiłem
Zgłoś
Avatar
MotoPirat 2021-05-16, 23:45
Nie ma takiego cofania liczników.
Zgłoś