Oto słynne expose Józefa Becka wygłoszone 5 maja 1939 roku jako odpowiedź na żądania Hitlera wobec Polski. Wrzucam to bo ciekawi mnie wasza opinia, jak zachowałby się według was dzisiejszy rząd w takowej sytuacji?
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 18:14
Tusk pewnie powiedziałby to samo co nam dzisiaj. To jest najlepsze wyjście. Dziadek mi tak powiedział...
BongMan napisał/a:
Chyba nie. Wtedy były inne czasy i - co najważniejsze - nie było takiego kraju jak Rosja.
Studiuję historię, nie musisz mnie instruować. Używam celowych uproszczeń.
Gdyby nie II wojna światowa i nabytki dla Polski aż po linię Odry na zachodzie i po Górny Śląsk na południu - poziom życia mielibyśmy w naszym kraju taki, jak na Ukrainie. Prusacy, a nawet Austriacy, coś po swoich zaborach pozostawili, co dało bazę do startu po XX-leciu międzywojennym i samej II WŚ. Nasi wschodni bracia zostawili lasy i gołą ziemię.
Znam na pamięć to expose więc nawet bez włączania piwo poleciało...
BongMan napisał/a:
Widać jaki syf się dzieje. Jeszcze do niedawna Ukraina chciała dołączyć, a teraz już nie chce. Nie dziwię im się.
Ukraina nie chce już dołączyć z innych przyczyn, Długa procedura akcesyjna, potrzeba przeprowadzenia reform, pozatym Unia nie przyjełaby Ukrainy bo takie cyrki się tam wyprawiają że to szkoda gadać
Dzisiejszy rząd może zachowałby się racjonalnie.
Pan minister Beck pięknie mówił, a jak doszło do wojny jako jeden z pierwszych uciekł do Rumunii. Po prostu wzór patrioty.
Krzyczeć każdy głupi potrafi. II RP zmarnowała wiele szans i była państwem słabym bez szans w wojnie z Niemcami, a politycy poświęcili miliony istnień dla głupich haseł, nie osiągając kompletnie nic bo i tak dostaliśmy się w strefę radzieckich wpływów.
Politycy powinni zachowywać się racjonalnie, warzyć potencjalne zyski i straty i na podstawie nich podejmować decyzję, emocje i ideologia to najgorszy doradca.