
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 6:58

benha napisał/a:
smok w motorach jest z tyłu więc smarowanie jest cały czas, podobnie się dzieje jak mocno przyspieszasz
Po prostu motor stał w miejscu do tego wysokie obroty i odcięcie zapłonu było. Paliwo jest cały czas podawane i gdy układ pozwala dać iskrę do cylindra wybucha paliwo w cylindrze i to które poszło do wydechu przez co powstaje duża temperatura która nie jest chłodzona przez powietrze. Potem tylko pęka wał albo korbowód i robi się dziura w bloku przez która ucieka cały olej na rozgrzany wydech i dochodzi do zapłonu oleju
![]()
Oprócz tego, że silnik jest smarowany przez pompę za pomocą smoka jest również smarowany siłą rozbryzgu o taflę oleju za pomocą przeciwwagi tłoka, jak olej spłynie to nie ma tafli i denko tłoka nie jest chłodzone

Wina posiadacza sprzętu, nie bez powodu w motocyklach przygotowywanych do stuntu obraca się smoka(ssawne oleju). Gdy motocykl jest w pionie pompa nie ma skąd go zasysać bo siłą grawitacji olej spływa poza jej zasięg. Plus powinno się postawić mocny wiatrak z przodu do chłodzenia silnika (imitacja wiatru) tak jak jest to robione na hamowniach. Jeszcze jako ciekawostkę dodam, że aby uniknąć takich sytuacji w niektórych motocyklach crossowych olej przepływa przez rame (!) Dzięki czemu silnik bezpiecznie pracuje pod każdym kątem
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie