

efekt bliskości ziemi - jak najbardziej, w przybliżeniu do wysokości średnicy wirnika.
vortex ring - pierścien wirowy - nie ma nic wspólnego z małą wysokością lotu.
pierścien wirowy występują przy prędkości opadania od ok 2 m/s i przy prędkości postępowej = 0 km/h (w zawisie). Przy zwiększaniu prędkości postępowej aby zjawisko wystąpiło musimy gw🤬townie zwiększyć prędkość opadania.
Całe zjawisko polega na tym, że: końcówki wirnika zaczynają zasysać strugi powietrza już wcześniej "przepchnięte" dochodzi do sytuacji, w której na końcówkach łopat tworzą się wiry i przez to śmigłowiec staje się niesterowny - jedyne wyjście z sytuacji to nadanie prędkości postępowej.
Jak dla mnie to tutaj nastąpiło najzwyczajniej zwykłe przeciągnięcie ś-ca. Wysokość poza wpływem ziemi, śmigło z pasażerami - duża waga i widać że hamuje prędkość, bo jest zadarty - idealny przykład przeciągnięcia ś-ca.
Postępowanie - oddać drążek skoku w dół - aby wirnik mógł się rozkręcić i ewentualnie nabrać mocy. Jak za nisko to przed ziemią zadrzeć DSO do maksimum jak przy autorotacji, żeby zmniejszyć prędkość opadania.
Jestę pilotę.



efekt bliskości ziemi - jak najbardziej, w przybliżeniu do wysokości średnicy wirnika.
vortex ring - pierścien wirowy - nie ma nic wspólnego z małą wysokością lotu.
Ależ ma, działa aż do uziemienia maszyny.
pierścien wirowy występują przy prędkości opadania od ok 2 m/s i przy prędkości postępowej = 0 km/h (w zawisie). Przy zwiększaniu prędkości postępowej aby zjawisko wystąpiło musimy gw🤬townie zwiększyć prędkość opadania.
Nie do końca, chodzi o poruszanie się we własnym strumieniu zaśmigłowym, może wystąpić również przy zbyt ostrym podejściu do lądowania co mam wrażenie właśnie na tym filmie widać.
Jak dla mnie to tutaj nastąpiło najzwyczajniej zwykłe przeciągnięcie ś-ca. Wysokość poza wpływem ziemi, śmigło z pasażerami - duża waga i widać że hamuje prędkość, bo jest zadarty - idealny przykład przeciągnięcia ś-ca.
Nie ma czegoś takiego jak przeciągniecie śmigłowca, mylisz z "overpitching" ale wtedy "ześlizgnąłby" się do tyłu.
Postępowanie - oddać drążek skoku w dół - aby wirnik mógł się rozkręcić i ewentualnie nabrać mocy. Jak za nisko to przed ziemią zadrzeć DSO do maksimum jak przy autorotacji, żeby zmniejszyć prędkość opadania.
Za nisko był na cokolwiek.
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie