Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
Komora przelewowa
Konto usunięte • 2013-05-22, 21:38
Jako że na Topie ostatnio są wszelkie rzeczy związane z podziemiami : wielka komora przelewowa znajdująca się pod jednym z łódzkich skrzyżowań.



Źródło: www.facebook.com/PodziemnaLodz
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2013-05-23, 11:29
SeleremJesteem napisał/a:



Nie chodzi o inżynierów, tylko o pieniądze baranie. Jak się zatrudnia chińczyków do zbudowania autostrady, albo przetarg wygrywa ten co zaoferował najc🤬jowszy projekt ale za to najtańszy, to jest jak jest.



Kolejny przyszły inżynierek ma bool doopy że jego wykształcenie będzie warte takie samo gówno jak dyplom socjologa czy innego politologa?

Prawdę napisał … polskie politechniki to dno, dno, metr mułu i wodorosty. Są tak c🤬jowe, że nawet do faworyzującego uczelnie techniczne rankingu ARWU się nie łapią, a UW i UJ jak najbardziej. Na końcu, ale jednak.

Więc idźcie w c🤬j wielkie inżyniery. Jak ktoś chce zbudować coś dobrze w tym kraju to i tak weźmie kogoś z zagranicy (zachodniej), bo wy nie umiecie zaprojektować nawet niezawodnego roweru. A jak ma być tanio to się weźmie chinola.
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2013-05-23, 11:54
Ciekawostka, tak przy okazji tematu. Podczas budowy ulicy Pabianickiej, na skrzyżowaniu z Dubios natrafiono na tunel podobnej wielkości ciągnący się pod ulicą Dubios, robotnicy nie za bardzo wiedzieli na co trafili. Był to kanał ciągnący się około 3 km do starej, wyburzonej już oczyszczalni. Kanał jest na tyle duży że bez problemu przejechała by tamtędy ciężarówka, a zbudowany został na podstawie nieżyjącego już wtedy pana Stefana Skrzywana, wybitnego architekta i inżyniera, we współpracy z panem Lindleyem. Zadanie było o tyle trudne, że w tych czasach Łódź była NAJWIĘKSZYM nieskanalizowanym miastem w europie. Budowa samej kanalizacji trwała 8 lat, specjalnie na jej potrzeby utworzono kilka cegielni, kopalnie piasku i betoniarnię. Dodatkowo postawiono linie kolejki wąskotorowej, gdyż inne wykorzystywane środki transportu, w tym łódzkie tramwaje, były za mało wydajne. Zatrudniono kilka tysięcy robotników, co w liczącym niecałe 500 tys mieszkańców mieście było nie lada wyzwaniem. Dane szacunkowe wskazują na około 6% mężczyzn zdatnych do pracy, czyli innymi słowy - na parę lat zaniknął problem bezrobocia.

Podsumowując:
Mieli rozmach skurczysyny. My już takiego nie mamy. Obecna budowa trasy łódź-górna idzie jak krew z nosa, wynaleźli setki bezsensownych problemów, pomimo że inwestycja jest kilkunastokrotnie mniejsza niż wyżej wspomniana. Zbulwersowałem sie, ide zapalić.
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2013-05-23, 14:51
mieciu621 napisał/a:

#Stetryczały Stefan chcesz popływać?



Dla ciebie: Stetryczały Sk🤬iel. Trochę kultury...
Zgłoś
Avatar
mefju777 2013-05-24, 0:25 1
zdjęcie wykonane podczas budowy tej komory przelewowej.

Zgłoś