
👾
Zmiana domeny serwisu
- ostatnia aktualizacja:
2025-07-22, 21:51
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 12:03

Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Tu raczej chodzi o przełożenie w samochodach offroadowych wyciągarki o mocy 1 KM z przełożeniem planetarnym wyciągają 2 tonowe auta z błota po szyby ;]
tak, faktycznie- teoretycznie do najmniejszej siły wystarczy skonstruować teoretycznie odpowiednią przekładnie i pociągniecie wszystko.
@sajmonowski
ale to chyba wlasnie na wstecznym samochod ma bezposrednie przelozenie
ale to chyba wlasnie na wstecznym samochod ma bezposrednie przelozenie

Powierzchnia styku kół lokomotywy z szynami w rzeczywistości jest bardzo mała (mniejsza niż się nam wydaje), więc problemem jedynie jest ruszenie tego z miejsca, bo jak już się ruszy, to zaczynają działać siły bezwładności, które ułatwiają sprawę.
Co do przełożenia na wstecznym - nie mam pewności jak to działa, ale bieg pierwszy i drugi na pewno nie mają synchronizacji
Co do przełożenia na wstecznym - nie mam pewności jak to działa, ale bieg pierwszy i drugi na pewno nie mają synchronizacji


U mnie w samochodzie jedynka ma największą redukcję. 3,545 a główne 3,722 czyli razem redukują obroty silnika o około 13,19 raza.
Wsteczny ma 3,333. Główne pozostaje bez zmian czyli redukcja obrotów jest mniejsza - 12,4. Także mój wóz najlepiej by ciągnął na jedynce.
Wsteczny ma 3,333. Główne pozostaje bez zmian czyli redukcja obrotów jest mniejsza - 12,4. Także mój wóz najlepiej by ciągnął na jedynce.
Nie moc, tylko moment obrotowy...
Przy odpowiedniej przekładni silniczek z wibratora który masz w telefonie potrafiłby pociągnąć ciężarówkę.
Przy odpowiedniej przekładni silniczek z wibratora który masz w telefonie potrafiłby pociągnąć ciężarówkę.
devil95 napisał/a:
na wstecznym bo nie chciał przekraczać prędkości światła
Sprawa jest prosta: Zima, parkujesz auto tylnonapędowe to tylko tyłem do wyjazdu bo inaczej nie ma takiej opcji żebyś się nie zakopał... to mówiłem ja posiadacz... sami sobie dopowiedzcie :)BMW dlatego niech moc będzie z Wami jak w tym Maluszku
Sajmonowski napisał/a:
Sprawa jest prosta: Zima, parkujesz auto tylnonapędowe to tylko tyłem do wyjazdu bo inaczej nie ma takiej opcji żebyś się nie zakopał... to mówiłem ja posiadacz...
A ja zawsze delikatnie ruszałem ze sprzęgła zamiast wkładać cały moment obrotowy w ślizganie się w miejscu.. Ale ze mnie niedoinformowany człek




Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie