Główna Poczekalnia (3) Soft (1) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: 2025-07-22, 21:51
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 6 minut temu
BMW ustanowiło kilka dni temu nowy rekord Guinnessa w najdłuższym drifcie.

Musieli dotankowywać w trakcie driftowania 5 razy

W ciągu 8 godzin przejechali non-stop driftem ponad 374 kilometry.
Poprzedni rekord wynosił ponad 144 kilometry.

Szacun dla "cysterny" bo to wymagało w c🤬j umiejętności

podpis użytkownika

Chcesz LEGALNIE 90g MM na własny użytek? >> Wbijaj na naszą grupę MM <<
Medyczna Marihuana jest TAŃSZA w aptece niż u dilera ok 15-30zł/g !
Zgłoś
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
Sonal 2018-01-15, 12:12 2
waloos napisał/a:

Zajebiście się czyta te przekomarzania ludzi która marka samochodów jest lepsza, mniej się psuje itp. W momencie gdy mamy globalizację tak mocno posuniętą, że wiekszość marek samochodowych swoje podzespoły zamawia u tych samych firm.

Wszędzie tnie się koszty tak samo, wszędzie produkuje się podobnie, jedyne różnice to te na poziomie projektowania, ale to też się coraz mocniej zaciera, bo narzędzia optymalizacyjne i w ogóle fizyka ta sama. Nie mówię już o przepływie informacji.

Tak dla waszej uwagi, Koreańczyki a dokladniej Hyundai podkupił głównego inżyniera z BMW odpowiedzialnego w tej marce za zawieszenie. Nie wiem czy on nawet nie był typowo w M-Sport, ale tu już łapy uciąć nie dam. Efekt jest taki, że np nowy i30 jest samochodem super się prowadzącym, łączy względny komfort ze stabilnością w zakrętach, czyli to z czego BMW słynęło.



Ok.... czyli masz Hyundaia - a myślisz, że masz BMW.
Ok.... wypowiedzi takich idiotów czasami dla rozrywki czytam na forum Dacii - tamtym z🤬bom tez się wydaje, że oszukali system i za grodze kupili najlepsze auto na świecie.
Aaaaa jakby ktoś wszedł na te forum - to polecam wielostronicowy temat jak zwiększyć moc za pomoca rury kanalizacyjne w dolocie. Serio! Tam jest taki temat!
Zgłoś
Avatar
Organista 2018-01-15, 14:30
Szkoda że nie nagrali, jak zmieniają opony
Zgłoś
Avatar
waloos 2018-01-15, 17:52
Sonal napisał/a:



Ok.... czyli masz Hyundaia - a myślisz, że masz BMW.
Ok.... wypowiedzi takich idiotów czasami dla rozrywki czytam na forum Dacii - tamtym z🤬bom tez się wydaje, że oszukali system i za grodze kupili najlepsze auto na świecie.
Aaaaa jakby ktoś wszedł na te forum - to polecam wielostronicowy temat jak zwiększyć moc za pomoca rury kanalizacyjne w dolocie. Serio! Tam jest taki temat!



No i kolejny debil który nie potrafi ogarnąć tego co przeczytał.
Nie, nie mam Hyundaia. Ale gdybym miał kupować nowy samochód kompaktowy, to i30 na pewno byłoby jednym z obiektów zainteresowania.

Poza tym naucz się czytać ze zrozumieniem. Pisałem o inzynierze od zawieszenia, a nie reszcie innych inżynierów. Dla Ciebie to oznacza cały samochód? Gratuluję wiedzy, pacanie.
Gdyby ten inż. chciał zrobić samochód jeżdżący jak BMW, ale ze znaczkiem Hyundaia to by to zrobił. Tyle, że to kosztuje a póki co ludzie nie kupią drogiego samochodu od Koreańców, więc nie opłaca się tego robić. Nie ma sensu.

Musisz zrozumieć jak działa dzisiejszy świat. To nie technologia wytworzenia danego dobra jest problemem, tylko to czy ktoś będzie chciał za to zapłacić tyle, aby zwróciło to koszta.
Markę premium kupuje klient z dużym portfelem, więc można go cyckać (oczywiście piszę o nowych samochodach, a nie BMW z odzysku, jakimi wożą się Polacy) Dla takiego liczą się osiągi, komfort, niezawodność itp, cena jest małym czynnikiem. Dlatego w auta wciska się co najlepsze.

W Hyundaiu liczy się cena. Więc robi się tak, aby było najlepiej w danym budżecie i w tym ma pomóc ten gość. I wychodzi mu to świetnie, bo nowe Hyundaie a także Kia (to ten sam koncern) naprawdę zrobiły krok do przodu jeśli chodzi o zawieszenie i w swoich klasach są bardzo wysoko pod tym względem.
Zgłoś
Avatar
Malloy 2018-01-15, 21:33 1
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
waloos 2018-01-15, 23:03
IamSAVAGE napisał/a:



Uwierz mi, jedne z lepszych, to nie najlepsze. Nie ma najlepszego samochodu ever, tylko dlatego, że tak jak mówisz, jeden woli luksus, inny przestrzeń ładunkową. Możesz powiedzieć, że dane auto jest najlepsze dla ciebie, a inne dla mnie.

Osobiście cenię sobie wygodę, bezawaryjność i bezobsługowość, Dla przykładu mój citroen łączy te wszystkie funkcje, jest wygodny, pakowny, funkcjonalny, a przy tym nie miał absolutnie żadnej unier🤬amiającej awarii od nowosci (318tysięcy kilometrów przejechane), rozrząd w tym aucie wymienia się średnio co 120tys (dla porównania w niektórych autach rozrząd jest do wymiany po około 40tys) a silnik nigdy nie był więcej rozbierany niż tyle, co do wymiany rozrządu, ba, nawet jest jeszcze fabryczna uszczelka pod głowicą.
Po takim przebiegu na rozrządzie większość VAG'ów wypluła by bokami korbowody.

I pluję w twarz wszystkim, którzy twierdzą że francuskie auta to zło i złom i że się sypią, mówię: nieprawda! *tfu*
Ludzie tak gadają, bo nie potrafią tego naprawiać, nie jest to u nas popularne, ale wreszcie zaczyna być.



Francuzi mechanicznie robią dobre rzeczy, szczególnie diesle od Peugota HDI to bardzo udane konstrukcje. Natomiast to co się jebie we francuzach to elektronika. Wszelkiego rodzaju błędy, kontrolki, silniczki do sterowania nawiewami, wszelkiego rodzaju czujniki lub systemy wspomagania kierowcy, a w nowszych samochodach to i całe centra multimedialne potrafią się zwiesić w trakcie jazdy i odpalić na nowo, a przecież tym się reguluje klimę np w Renault i ichnim R-linku.

Choć te czasy powoli mijają. Teraz wszystko psuje sie tak samo.
Zgłoś
Avatar
MrSpook 2018-01-16, 10:35
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
waloos 2018-01-17, 13:15 2
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Sonal 2018-01-20, 10:34 2
waloos, dałem Ci piwko - bo dobrze opisałeś zasadę i sens downsizeing-u.
A boja się go niedouczone Janusze. Silniki 1.2 - nie chce mi się szukać - ale będą już na rynku co najmniej 5 lat i jakiegoś armagedonu nie ma. Sam mam silnik "downsizingowy" z turbo i nigdu już nie wrócę do wolnossącego.
Co do turbo - to podobnie w poprzednim wieku pisali dieslowcy. Ciekawe, który by teraz chciał z mądralińskich przesiąść się na wolnossącego diesle? Co? Który pierwszy?

Jedyna małą uwaga do Twojego tekstu (wiem, że to CHYBA skrót myślowy, ba wątpię byś tego nie wiedział): "Silnik 1.5 turbo na niskim obciążeniu pracuje jak 1.5 bo turbo się nie kręci"
Turbo - jest napędzane gazami wylotowymi (spalinami) i kręci się od momentu uruchomienia silnika do jego zgaszenia. CAŁY CZAS. A Ty pisząc tak znów powielasz mit o "włączeniu się turbo". Cała rzesza saszetkowiczów, którzy nawet na dopompowanie powietrza jeżdżą do wulkanizatora - jest faktycznie przekonani, że jakiś pstryczek-elektryczek włącza turbo... że oni po forsownej jeździe czekają aż zatrzyma (sic!) się turbina... itd.
A ona się zaczyna kręcić praktycznie od pierwszego obrotu rozrusznika.
Zgłoś

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem