
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 23:27
🔥
Wyjaśniony przez sierżanta
- teraz popularne

W tej marce układ zawsze ten sam - cztery zera z przodu i jedno za kółkiem
wiec nie meczcie sie...
silnik generalnie pewnie do remontu, po zassaniu wody i uruchomieniu stopień sprężania cieczy a gazów jest absolutnie inny
na moje oko to juz złom, powyginana głowica korbowód, jednostka centralnej o elektryce i calej galanterii jak turbiny wydech i tapicerka nie mówiąc
nobla temu kto twierdzi ze to spobob na uratowanie silnika buhahaa
jedyny ratunek to odłączyć aku i zawieść na remont ktory nie jest opłacalny, lepiej poszukac nowego dawce
gnic to będzie na potege a choinka sie bedzie palic wiecznie
KoniecZartow napisał/a:
To silnik z bezpośrednim wytryskiem
![]()
A to silnik z bezpośrednim wtryskiem nie może mieć świec?
Takafura napisał/a:
Jeżdżę 24-letnim klasycznym autem 4x4, brałem udział w rajdzie w klasie wyczynowej. Więc faktycznie silnik może zgasnąć po zamoczeniu filtra powietrza.
Ale osobówka taka jak ta aby zaciągnąć sporo wody to potrzebna jest głębokość min. 30-40 cm i dynamiczny przejazd. I najważniejsze - gdy woda dostanie się na tłok to błyskawicznie niszczy silnik ( pogięte korbowody, pęknięty blok silnika).
Mialem to w volvo
zerwikaptur napisał/a:
Mialem to w volvo
Obserwowałem kłopoty Niemca w Samuraiu - przejechał przez bród na poligonie pod Żarami o głębokości ok. metra. Snorkel przepuścił wode na filtr powierza i silnik zgasł kilkunastu sekundach. Kierowca wywalił wkład filtrujący, wykręcił i osuszył świece. Po 20 minutach auto odpaliło i ruszyło w trasę.
Opinia szwagra - mechanika: wykręcone świece, tłoki zasysają i wypychają wodę z dolotu, korbowody prawdopodobnie podgięte...
Audi ma podobno jakieś tryby pozbywania się wody z silnka, "waser scheisse" czy też "waser schiesen" albo coś takiego...

KoniecZartow napisał/a:
To silnik z bezpośrednim wytryskiem
Niemcy już w II Wojnie Światowej opracowali system wtrysku wody do cylindrów w myśliwcach (np. Messerschmitt Bf 109), system nazywał się MW50 en.wikipedia.org/wiki/MW_50 który przez odparowanie powodował chłodzenie cylindrów, co skutkowało większą gęstością powietrza w cylindrach i odpornością na spalanie stukowe - mówiąc krótko więcej mocy.
Dzisiaj wracają do nazistowskich tradycji i podobne rozwiązanie stosują w BMW M4 GTS bmw-m.com/en/topics/magazine-article-pool/5-litres-of-water-for-500-horses.html
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie