Główna Poczekalnia (2) Soft (3) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: 2025-07-22, 21:51
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 8:55
Nowy typ crash testów
Rokson • 2012-08-28, 18:17
Nowe crash testy skompromitowały marki potencjalnie najlepszych producentów samochodów na świecie, na czele z Lexusem, Mercedesem i Audi.


Amerykańce uznały, że testy prowadzone przez Euro NCAP nie są najczęściej spotykanymi zdarzeniami na drodze, sprawdzają m.in. zachowanie się auta przy najechaniu przodem centralnie na przeszkodę, nie porównując przy tym skutków takiego wypadku w samochodzie najechanym. W teście zderzeniowym przeprowadzonym przez IIHS, wzięło udział 13 samochodów klasy średniej premium. Metodologia badania różni się nieco od dotychczas przeprowadzonych przez IIHS lub chociażby europejski instytut Euro NCAP prób zderzeń czołowych. Nowością jest zmiana pozycji uderzenia pojazdu: do kontaktu ze stojącym obiektem (w tym przypadku betonowym blokiem) dochodzi przy płaszczyźnie lewego reflektora samochodu. Rezultatem takiego testu jest kumulowanie się energii uderzenia na niewielkiej części karoserii, zaś cały jego strumień błyskawicznie przemieszcza się w stronę kierowcy.


Skutki takiego zajścia na drodze dla pasażerów kilku przetestowanych przez amerykański instytut samochodów mogą być tragiczne. Zarówno Audi A4 jak i Mercedes Klasy C zakończyły tzw. próbę Small-Overlap z mizernymi wynikami, które jednoznacznie stwierdzają o niedostatecznej ochronie kierowcy. W przypadku modelu z Ingolstadt podczas uderzenia otworzyły się drzwi, tym samym zwiększając ryzyko zagrożenia obrażeniami, zaś w Mercedesie pomiędzy pedałami, a podłogą zakleszczyła się stopa manekina zderzeniowego. Nie mniejsze zmartwienia ma również Lexus ze swoimi IS 250 i ES 350, w których w trakcie uderzenia drastycznie zmniejsza się przestrzeń dla ochrony górnej partii ciała i nóg.


LEWA: bezpieczna przestrzeń dla kierowcy nie była wystarczająca w crash teście Lexusa IS. Wygięty słupek A i pęknięta podłoga otaczająca stopy po tym, jak opona razem z felgą zostały wepchnięte do tyłu. Nogi manekina były uwięzione.

PRAWA: Wyniki Volvo S60 były zdecydowanie lepsze. Przestrzeń pasażerska została należycie utrzymana z niewielkimi tylko odkształceniami.


Odrobinę lepsze rezultaty, lecz na pewno nie dające pełnej satysfakcji, zanotowały Volkswagen CC, Lincoln MKZ, BMW Serii 3 i Acura TSX. Jako jedyny notę "zadowalający" otrzymało Infiniti G.


LEWA: Głowa i klatka piersiowa manekina minęły przednią poduszkę powietrzną Lincolna MKZ po tym, jak kolumna kierownicy przemieściła się na prawą stronę. Boczne kurtyny powietrzne nie miały wystarczająco długiej powierzchni chroniącej dla głowy.

PRAWA: W przeciwieństwie do Lincolna, przednie poduszki i boczne kurtyny powietrzne w Acurze TL spisały się bardzo dobrze przy ochronie głowy manekina.


Zwycięzcami testu zostały z kolei: Acura TL i Volvo S60. W przypadku obu modeli przyznano notę "dobry", a za odniesienie sukcesu w teście wskazano przede wszystkim praktycznie brak jakichkolwiek deformacji kabiny i dużą przestrzeń ochronną. W przypadku S60 tak dużą, że głowa manekina w trakcie uderzenia zdołała wcisnąć się między poduszkę boczną i czołową, za co skandynawską markę delikatnie skrytykowano.


Acura TL otrzymuje dobrą ocenę. Przestrzeń kierowcy została dość dobrze utrzymana, a ruchy manekina poprawnie redukowane. Pomiary zbierane z czujników oceniły małe ryzyko znaczących urazów przy tego typu wypadkach.

Mercedes ma zamiar pozwiać IIHS, a jako uzasadnienie dają, że owe testy są według ich biegłych czysto teoretyczne, rzadko można spodziewać się takiego zdarzenia w realnych warunkach, a przy tym obniżają rangę Mercedesa jako samochodu bezpiecznego.

Zmieniono 1 razy Zgłoś
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
karolas123 2012-08-30, 11:03 2
Spoko reklama volvo.
Zgłoś
Avatar
shiters 2012-08-30, 11:09
a ktory samochod bedzie bezpieczny w przypadku takiego czesciowego zderzenia z przeszkoda, ktora nie pochlania energii? Samochody sa robione tak, aby zderzaly się z innymi autami, ktore troche energii pochlaniaja, a nie z drzewami i metalowymi slupami.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-08-30, 11:34 6

Fotka Poloneza po crash teście Całkiem nieźle wypadł
Zgłoś
Avatar
Zlotty 2012-08-30, 11:35 1
Polacy klepną to tu to tam i będzie elegancki mercedesik na allegro za pół darmo
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-08-30, 13:38 2
W ciągu ostatnich 20 - 30 lat koncepcja budowy auta nie zmieniła się praktycznie wcale oprócz dwóch cech: ekologii i bezpieczeństwa właśnie. Nadwozia w tej chwili są tak mocne jak nigdy przedtem. Fakt, że gwiazdki w NCAP biorą się między innymi też za kolizję z pieszym dlatego też renówki mają po 5 gwiazdek choć to taki sam paździerz jak 20 lat temu tylko z zaokrąglonym przodem i plastikowymi błotnikami. Widziałem czołówkę fiata pandy z 20-letnim, dużym hjundajem - ci z pandy wysiedli i się tylko otrzepali z syfu, połamane i zakleczone nogi w hjundaju. Ku chwale ciemności.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-08-30, 15:51 4
aa tam jakieś mercedesy



drugi filmik od 0:44
Zgłoś
Avatar
blendziooh 2012-08-30, 16:02
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-08-30, 16:40
A ja właśnie w taki sposób skasowałem 2 auta. Swoje Audi A4 i jakieś gówno- klasyczne uderzenie czołowo- rotacyjne. Jak się z tego uratować?? jak już musicie uderzyć wybierajcie mniejsze- słabsze auta. W efekcie ja ze swojego z pasażerami wyszliśmy (jeżeli można to tak nazwać po konkretnym dzwonie) o własnych siłach a osoby z naprzeciwka musiały grzecznie czekać (nie wiem po co te płacze o pomoc i pośpiech były- przecież straż w drodze a to profesjonaliści) na wyciągnięcie specjalistycznym sprzętem.
Zgłoś
Avatar
quarenas 2012-08-30, 16:41
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-08-30, 16:51
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
marcinsud 2012-08-30, 17:58
@Mykfbewe Oczywiście, że słyszałem, a że nie produkują samochodów dla mas to inna sprawa. Druga sprawa jest taka, że ilośc marek jest sztucznie zawyżona i ludziom tylko wydaje się że to inna marka. Popatrz ile marek wchodzi w skład koncernu GM, VW, Fiat. Nawet takie BMW jest właścicielem Mini i Rolls Royce.

Produkcja małoseryjna wychodzi drożej więc poza egzotykami nowe małe firmy nie mają racji bytu, bo kto kupi gorzej wyposażone auto za więcej? Jeszcze od firmy bez renomy?

Taki volkswagen ma nawet takie same guziki do spuszczania szyb w skodzie vw audi i seacie - to są duże oszczędności, a to tylko przykład pierdoły. Pomijam fakt, że różnie kosztują na rynku wtórnym w zależności od tego do jakiego samochodu sprzedawca je sprzedaje
Zgłoś
Avatar
teken 2012-08-30, 18:01 1
Od dawien dawna wiadomo, że auta robionę są tak, aby w razie stłuczki wymienić w nim jak najwięcej części, a nie żeby kroś był w nim bezpieczny. Kto miał doczynienia z najmniejszą stłuczką, wie o czym mowa. Można by robić auta mocniejsze, ale co to za biznes, jak przy 20 km/h rozwali się tylko zderzak, lepiej niech rozwali się on, lampy, maska, belki, chłodnica, a silnik niech poleci w tył. To jest biznes.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-08-30, 20:48 1
To Polak wynalazł taki zderzak który absobuje 100% siły, dzięki niemu wypadki nie były by aż tak smiertelne.

A te tessty sa tylko po to aby żadna nowa marka nie weszła na rynek z tanimi samochodami. Dawniej jak wprowadzano pierwsze samochody tego nie było. Dopiero gdy na rynku umocniły sie wiodące marki wrowadzono te testy jako blokada dla nowych
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-08-30, 22:08
testy zderzeniowe nie są miarodajne, kogo one w ogóle obchodzą ?
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-08-30, 22:18 1
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem