Schienenzeppelin – niemiecki prototyp kolejowego wagonu silnikowego o napędzie śmigłowym, opracowany w 1930 roku.
Pojazd wyposażono w silnik lotniczy BMW VI 12 o mocy 611 KM, napędzający czteropłatowe śmigło umieszczone z tyłu wagonu. W maju 1931 roku Schienenzeppelin osiągnął podczas testów prędkość 200 km/h, a miesiąc później na trasie Berlin-Hamburg 230 km/h
podpis użytkownika
nie obwiniaj hip hopu za klamki walki i gangi
Konto usunięte
2011-03-26, 22:55
Nom, a 81 lat później w Polsce pociągi na trasie Bydgoszcz- Gdańsk jada 40 km/h a na trasie Gdańsk â Bydgoszcz osiągają oszałamiającą prędkość 60km/h!
@kratek71
Niczym się nie popisałeś.. Większość ostatnich galerii na Sadolu są z fundir'a.
A dalsza historia pociągu to:
"Łącznie do roku 1934 wybudowano trzy sztuki testowe, które w w 1939 roku rozebrano go na potrzeby przemysłu wojennego."
@dannyk
Nasze pociągi najpierw muszą zacząć jeździć
Niby fajnie wszystko ale jakoś wątpię aby to coś mogło się rozpędzić do 200km/h tylko za pomocą śmigła. A jeśli już ciekawe ile czasu trwało rozpędzanie tego czegoś. Minusem jest brak możliwości podczepienia wagonów. Dobra, czepiam się.
Swoją drogą co robi rosja w tagach?
LegendarnyZiom napisał/a:
Swoją drogą co robi rosja w tagach?
może pociąg był relacji Berlin - Moskwa
angel napisał/a:
może pociąg był relacji Berlin - Moskwa
Google nic takiego nie mówi a nie mogę za nic znaleźć rozkładów jazdy z 1930.
Cudze k🤬a chwalicie, swego k🤬a nie znacie.
załadować gimnazjum do niego i urwać tory... to byłby gimtrain
cezik napisał/a:
Cudze k🤬a chwalicie, swego k🤬a nie znacie.
Proponuję poczytać wszystkie komentarze powyżej.
Polska rok 2011
Model : EN 57-1262ra
Na trasie Katowice - Gliwice rozpędza się na jednym odcinku do prawie 80km/h.
podpis użytkownika
W obrzydliwości i bluźnierstwie oddajemy się rozkoszy.
Konto usunięte
2011-03-27, 1:19
Skoczyć pod taki pociag....to było by zajebiście widowiskowe samobójstwo.
Tak sie sklada, że w okresie między wojennym polska kolej była jedną z najpunktualniejszych w Europie wiec zamknac ryje nieuki.
Konto usunięte
2011-03-27, 10:45
nyqual napisał/a:
Tak sie sklada, że w okresie między wojennym polska kolej była jedną z najpunktualniejszych w Europie wiec zamknac ryje nieuki.
no bo na zachodzie była pruska infrastruktura w świetnym stanie, a na wschodzie nie było infrastruktury niemal w ogóle więc nie miało co się spóźniać
Konto usunięte
2011-03-27, 13:41
ZSRR i ich pociąg odrzutowy
Cytat:
Powstała w 1970r. w kalinińskich zakładach wagonowych konstrukcja oparta była na całkiem standardowy wagonie kolejowym z doczepionymi elementami zmniejszającycmi opór powietrza (do 0,252 cX), oraz silnikiem odrzutowym z samolotu Jak-40
Cynkiel napisał/a:
Nom, a 81 lat później w Polsce pociągi na trasie Bydgoszcz- Gdańsk jada 40 km/h a na trasie Gdańsk â�� Bydgoszcz osiągają oszałamiającą prędkość 60km/h!
a to dlatego z Poznania do Gdańska jedzie się godzinę dłużej niż wraca
podpis użytkownika
-Gdybyś kochał się z kimś po raz absolutnie ostatni... Jak by było?
-Niesamowicie smutno.
-Też tak sądzę.
-Zasmuć mnie..