Filmik przedstawia test skuteczności hamulców w Volvo FH. Ciężarówka waży 40 ton.
Znalezione na wykop.pl
Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników.
Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (
więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
konto usunięte
2013-01-19, 13:57
Zakładając że takiego tira bedzie prowadził ukrainiec co jest równoznaczne z przeładowaniem dopuszczalnej masy o kilka ton to nie daje żadnych szans na wyhamowanie na tak krótkim odcinku. Może strefa zgniotu auta osobowego z całego zmniejszy się na "do silnika" ale to nadal nie uratuje ludzi.
konto usunięte
2013-01-19, 13:57
konto usunięte
2013-01-19, 14:00
@up chyba nigdy ciężarówką nie jeździłeś. Jechał 60 km/h a cały zestaw wyhamować na taki odcinku to jest już coś. Zazwyczaj jest tak ,że hamulec w podłogę a on idzie swoje. A jak już mokra nawierzchnia to zapomnij.
Skąd informacja o tym, że ta ciężarówka waży 40t? Ja bym powiedział, że ok. 14t waży ta ciężarówka. Cudów nie ma.
konto usunięte
2013-01-19, 14:11
Tak... bo ty masz wagę w oczach. Sam zestaw waży więcej niż 14t. Zero pojęcia...
Skuteczność hamulców w osobowych Volvo
wpadlem n pomysl jak zalatwic dziurawe drogi :)jak w filmie powrot do przyszlosci po prostu trzeba robic drogi z magnesow i pod samochodami i deskami tez montowac tak zeby sie odpychaly

dziur w drogach nie bedzie
konto usunięte
2013-01-19, 14:16
W Skandynawii 40 ton czy więcej jest normalnie dopuszczalne. W Polsce maksymalna ładowność ciężarówki ma wynosić 24 Tony.
thez
2013-01-19, 14:23
benykulka napisał/a:
Tak... bo ty masz wagę w oczach. Sam zestaw waży więcej niż 14t. Zero pojęcia...
Zestaw waży właśnie około 14t. Więc o co Ci chodzi, człowieku z pojęciem?
@up
To nie tak, że u nas max ładowność to 24t. Tylko masa całkowita nie może przekroczyć 40t. Im lżejszy będzie zestaw tym większa będzie jego ładowność. Nowe patelnie mają około 26t ładowności.
haha, zapraszam z tym systemem do Warszawy - ciezarowka nawet nie ruszy w korku
konto usunięte
2013-01-20, 2:21
W drugim filmiku mamy przy okazji test poduszki która się nie otworzyła, a tak apropo bardziej bym sie martwił tymi co jadą z tyłu bo na pewno nikt nie zdąży zareagować
konto usunięte
2013-01-20, 3:49
W przypadku testu systemu Collision Warning with Auto Brake w modelu S60, doszło do błędu ludzkiego...
System był zasilany z drugiego akumulatora i podczas prób przed pokazem dla prasy po prostu się rozładował, a inżynierowie to przeoczyli.
@ ska
test ten był przeprowadzany przy prędkości 35km/h, dlatego poduszki się nie otworzyły.
@Gandziorek: Tak się składa, że plandeka będzie falować niezależnie od tego, czy naczepa jest pusta czy pełna. Pomiędzy plandeką a ładownią "właściwą" są deski kładzione wzdłuż naczepy zapobiegające przewróceniu się towaru na plandekę.
Czyli że jak ci ch**owo zabezpieczą ładunek, to te deski przytrzymają towar na tyle długo by podczas hamowania nie rozerwał plandeki i nie wy**bał sie na droge.
konto usunięte
2013-01-20, 12:23
Opis z oficjalnego kanału VolvoTrucks:
"The tractor trailer is fully loaded to 40 tons GCW."
Jednym słowem: Imponujące!