Szlifowanie służy wygładzeniu torowiska by nie niszczyć kół i po szlifowaniu tory są niemal jak nowe. Polskie Linie Kolejowe nie posiadają takich urządzeń i wypożyczają je od niemców. Tory przed szlifowaniem są pofalowane a po równe i nie ma uderzeń.
Do dziś nie zdawałem sobie sprawy, że tory się szlifuje. Sadol uczy, Sadol bawi! Dzięki.
Tarcze szlifierskie staczają na 35 km pojedynczego przejazdu (w przypadku rozjazdów tarcze starczają na ok. 6 rozjazdów dużych włącznie ze wstawkami łączącymi).
Szlifowanie nie służy wygładzeniu torowiska bo torowisko to co innego. W skrócie służy ono zmniejszeniu hałasu i drgań oraz zapewnieniu lepszego przylegania obrzeża koła do szyny.
W celu uniknięcia pożarów są stosowane specjalne ochraniacze tłumiące iskry, maszyna wyposażona jest w system gaśniczy,dodatkowo informuje się straż pożarna w razie nagłego wypadku. Szlifowanie wykonuje się w nocy gdy temperatura jest niższa.
Obecnie w Polsce jeżeli prędkość na nowym szlaku ma przekraczać 60 km/h szlifowanie musi być wykonane, inaczej sytuacja ma się jeżeli mowa jest modernizacji istniejącej już linii, niestety wtedy szlifowanie odbywa się dużo rzadziej.
Jeszcze jako ciekawostka SPENO która jest na filmiku i która wykonuje zazwyczaj szlifowanie na tereni Polski to firma szwajcarska, wiekszość obsługi to włosi.
Konto usunięte
2014-02-28, 20:07
Za szlifierkę torową zawsze piwo
Konto usunięte
2014-03-02, 13:17
później że trawy wypalają strażacy a to kolejarze podpalają