Co te k🤬y z tym krajem zrobiły.
I gdzie te nasze super gwiezdne,madafakerowe samochody,bo coś cicho o tych bolidach przyszłości.
Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników.
Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (
więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
konto usunięte
2014-03-10, 17:02
Nie chciałbym psuć wam nastrojów podniosłych, nie mniej jednak uznałem, że obowiązkiem moim jest was uświadomić:
przemysł uwstecznia rozwój gospodarczy państwa - skazuje bowiem krajanów na prace montażowe, które, bądź co bądź, by nie były obciążeniem dla pracodawców, muszą być słabo opłacane. Gospodarki drugo i pierwszo światowe opierają się odpowiednio na usługach i własności intelektualnej. Płaczcie więc, że nie ma milionera, który byłby skłonny wydać setki milionów, jeśli nie miliardów, na niepewny interes (mercedes, audi, volkswagen czy ford, to marki tworzone w czasach, gdy nie trzeba było aż takich dużych kapitałów na start), nie zaś na to, że przemysł umiera... Tak więc marzycie, choć nie zdajecie sobie nawet z tego sprawy, by dołączyć na powrót do gospodarek trzecio-światowych.
Kapitalizm rządzi się określonymi prawami, których podstawą jest RENTOWNOŚĆ. Wy nadal myślicie komuną, a bredzicie coś niejasno o liberalizmie...
wiecie co to za skoda ?

Bo bym se kupił :p
konto usunięte
2014-03-10, 17:06
konto usunięte
2014-03-10, 17:10
Nie na wszystkich płaszczyznach Czesi nas wyprzedzają...
konto usunięte
2014-03-10, 17:24
dionizodoros
Pięknie, masz zaliczony pierwszy rok makroekonomii?
Zapomniałeś o jednej kwestii, o tym, że kapitalizm w takiej postaci jest tak samo złudny jak komunizm do którego ciągle zdążaliśmy przez kilkadziesiąt lat PRL.
Wysokie technologie, usługi... własność intelektualna... jasne. Przy średnim IQ ludzi poniżej 90.
Dla sprawnie działającej gospodarki poza tym co napisałeś konieczne są prace dla słabo i źle wykształconych oraz prace proste, które można wykonywać bez specjalnego przygotowania. Dzięki temu ludzie otrzymują płace, a dzięki niej są w stanie kupować - nowe technologie i własności intelektualne.
W całej Europie mówi się teraz o konieczności powrotu do przemysłu, nie w wielkich postaciach, ale dla normalnego funkcjonowania każdy kraj potrzebuje ok. 15-20 % PKB pochodzącego z produkcji.
"Kapitalizm" a racze liberalizm uciekając z kosztami zapędził się w kozi róg ciągłych kryzysów i problemów z produkcją, która trafiała do coraz biedniejszych krajów, jednocześnie negując potencjał nabywczy zwiększając bezrobocie na danych obszarze i bombardując wręcz popyt wewnętrzny.
To zresztą bardziej skomplikowane jak na kawałek miejsca na forum :|
Nawet łosie z PiSdu w swoim pożal się boże "programie" mówią na ten temat - o konieczności zwiększenia produkcji krajowej.
A co o FSO - to był pomysł skazany na porażkę.
@up- podałeś akurat nietrafiony przykład.
Na górze masz Ursusa który niby jest produkowany, a raczej składany (silnik Perkins, skrzynia i most niewiadomego pochodzenia) a go prawie nie ma. Natomiast ten Zetor niżej to prototyp o nazwie Maxterra który za rok ma się ukazać na rynku, o ile ekoterroryści znowu nie podkręcą norm spalin. No i porównujesz złe klasy, bo ten Ursus jest jak np. VW Golf a ten Zetor ze zdjęcia jest już jak Passat albo Jetta. Nie dosłownie ale i w rolnictwie jest taki podział na klasy wyposażenia i bajerów, odpowiednio na kieszeń każdego.
A Polacy niech nauczą się robić ciągniki. Sąsiad kupił bo się napalił "na nowego łursusa". I ma- 200 godzin i co miesiąc serwis bo albo cieknie ze skrzyni albo z hydrauliki. A o dziwo białoruskie MTZ-ty i czeskie Zetory (nowe) jeżdżą "ino ropę lać".
konto usunięte
2014-03-10, 17:42
Mamy solarisa którego kupują na potęgę Niemcy Norwedzy Turcy, mamy sporo dobrych maszyn rolniczych i górniczych, a skoda jest Niemiecka. (grupa VW) a Czesi tylko robią za sile roboczą. Tak jak Opel w Gliwicach czy VW w Poznaniu. Cudze chwalicie swojego nie znacie
konto usunięte
2014-03-10, 17:50
j-t-t-s napisał/a:
dionizodoros
Pięknie, masz zaliczony pierwszy rok makroekonomii?
Zapomniałeś o jednej kwestii, o tym, że kapitalizm w takiej postaci jest tak samo złudny jak komunizm do którego ciągle zdążaliśmy przez kilkadziesiąt lat PRL.
Wysokie technologie, usługi... własność intelektualna... jasne. Przy średnim IQ ludzi poniżej 90.
Dla sprawnie działającej gospodarki poza tym co napisałeś konieczne są prace dla słabo i źle wykształconych oraz prace proste, które można wykonywać bez specjalnego przygotowania. Dzięki temu ludzie otrzymują płace, a dzięki niej są w stanie kupować - nowe technologie i własności intelektualne.
W całej Europie mówi się teraz o konieczności powrotu do przemysłu, nie w wielkich postaciach, ale dla normalnego funkcjonowania każdy kraj potrzebuje ok. 15-20 % PKB pochodzącego z produkcji.
"Kapitalizm" a racze liberalizm uciekając z kosztami zapędził się w kozi róg ciągłych kryzysów i problemów z produkcją, która trafiała do coraz biedniejszych krajów, jednocześnie negując potencjał nabywczy zwiększając bezrobocie na danych obszarze i bombardując wręcz popyt wewnętrzny.
To zresztą bardziej skomplikowane jak na kawałek miejsca na forum :|
Nawet łosie z PiSdu w swoim pożal się boże "programie" mówią na ten temat - o konieczności zwiększenia produkcji krajowej.
A co o FSO - to był pomysł skazany na porażkę.
Oczywiście że zgadzam się z większością twojej wypowiedzi - wniosków już nie mogę zaakceptować. Zapominasz bowiem o fakcie, że w Polsce przemysł ma 40% (czterdziesto-procentowy) udział (licząc szarą strefę), nie 20%. I te 40% to stanowczo za dużo.
Poza tym - Polacy zakładają teraz firmy mające się specjalizować w raczej luksusowych samochodach (na tworzonych na zamówienie podzespołach).
konto usunięte
2014-03-10, 18:36
Arinera? :|
Pic na wodę.
Jak na razie spółka Arrinera Automotive SA zajmuje się przede wszystkim procesami sądowymi.
Jedyny samochód, który został pokazany publicznie wykonany był przez Bojara produkującego repliki znanych marek na podzespołach Toyoty i Hondy.
2-3 lata temu ludzie od Arrinery próbowali wejść na New Connect, ale obrót ich akcjami posłużył do krótkiej spekulacji i musieli zwijać manatki. Teraz mają chyba już piątą formę osoby prawnej Arrinera Automotive SA, wcześniej Veno, Veno Automotive, Arrinera SA itd. Banda oszustów.
konto usunięte
2014-03-10, 21:01
konto usunięte
2014-03-11, 11:53
Co do Ursusa to tylko marka została (firma kupiła do niej prawa chyba za 1 - słownie: jeden złoty) a bebechy koreańskie czy jakieśtam. Tylko skrzynie hema i silniki perkins ale też nie wszystkie. Plastik p🤬a i tandeta.