Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
testy zderzeniowe wykonane przez IIHS
m................s • 2014-01-25, 22:30
niezastapieni amerykanscy naukowcy zrobili badania z ktorych wynika, ze 4-5cio gwiazdkowe samochodziki jednak nie do konca sa tak super zajebiscie bezpieczne ponadto pokazuje jak producenci robia nas w c🤬ja robiac samochody wyprodukowane pod testy.
starczy nieco zmienic warunki jebniecia i liczba gwiazdek topnieje, a zamiast nich pokazuja sie krzyzyki
1:38 dosc ciekawy fragment

Zgłoś
Avatar
z................y 2014-01-26, 2:16
te testy też można olać, ile razy auto wali w przeszkodę nie odkształcalną? Kiedyś w NCAP też były ściany zamiast przeszkód imitujących drugi samochód, ale to było kilka/kilkanaście lat temu. Moim zdaniem rzetelne testy wykonywali Skandynawowie którzy gromadzili dane z wypadków, a nie z testów w laboratorium.
Zgłoś
Avatar
z................s 2014-01-26, 2:28 3
@wiefiurka Saab niestety padł(a raczej GM go zabiło) w 2011... teraz ktoś go próbuje reanimować na zamówienie i to głównie do chinoli...
Zgłoś
Avatar
feluke 2014-01-26, 3:31 1
Kazdy test da sie obalic i naciagnac. NCAP z 4 gwiazdkowego samochodu robi 5 gwiazdkowy za sprawa brzeczyka niezapietych pasow.
Tak samo jest tutaj, uderzyc w najmniej wytrzymaly element stalowa przeszkoda to kazdy samochod ustapi. Byl chyba test volvo s80 gdzie ten sam test wypadl bardzo pozytywnie za sprawa jednego wzmocnienia w blotniku ktorego zadanim bylo odbicie samochodu od przeszkody. Poprostu albo walisz podluznica gdzie jest strefa zgniotu albo odbijasz sie bez wiekszego wytracania energii.
I tak widac ze samochody sa obecnie bardzo twarde i bezpieczne. Kiedys taki test zakonczyl by sie zgnieceniem samochodu do slupka B albo i jeszcze dalej.
Zgłoś
Avatar
B................o 2014-01-26, 3:36
Przy czołówce z tirem to i święty boże nie pomoże... szerokości i mądrości na drodze życzę, bajo.
Zgłoś
Avatar
pezet 2014-01-26, 4:19
K🤬a, czy on na końcu powiedział, że lepiej kupić samochody hybrydowe, bo są lepsze, cięższe i bardziej bezpieczne? (nie dosłownie, ale oddając sens wypowiedzi?) K🤬a, eko-lewacka propaganda...
Zgłoś
Avatar
TelewiZorro 2014-01-26, 6:33
@pezet: tak, ale myślę że chodziło o to że "duży samochód też może mało palić, tylko musi być hybrydą" (czytaj - mało palić = być tanim w eksploatacji)
Zgłoś
Avatar
k................6 2014-01-26, 10:11
Czyli w skrócie: lokowanie produktu- kupujcie hybrydy.

Trzeba przekalkulować, czy opłaca się ją kupić, mój wujek z Hamburga kupił Aurisa hybrydowego (2012). Różnica w cenie pomiędzy hybrydą, a zwykłym aurisem benzynowym... ~4000 Euro.

Spalanie na poziomie 4,4 litra (piszą, że kombi 3,7 ale chyba tylko na hamowni ) w porównaniu z benzyną - 2 litry różnicy? Za tą różnicę ceny można kupić ~3000 litrów paliwa Ale wujas już nieraz pokazał, jak dobry jest w kalkulacjach, nie potrafiąc dobrze policzyć spalania na 100km.

Do tego ta padlina tylko kilka km może przejechać na aku, totalna porażka. Wszyscy inni producenci hybryd mają chociaż 30-40 km na aku
Zgłoś
Avatar
WAT 2014-01-26, 10:37
Dla porównania elektryczny Tesla Model S youtube.com/watch?v=dz2FMfv-CSc
Zgłoś
Avatar
m................q 2014-01-26, 11:29
Gówno nie prawda. Ile jest wypadków kiedy samochód się wpierdziela w betonową ścianę jak na tych testach? Jedyny w miarę oddający rzeczywistość test polegałby na zderzeniach 2 samochodów (gdzie oba ulegają odkształceniom) należałoby przeprowadzić takie testy z autami o różnej wadze itp.
Zgłoś
Avatar
Donkapi 2014-01-26, 11:35
Ciekawy materiał,Piwko;)
Zgłoś
Avatar
ocwpzw 2014-01-26, 11:39
Chevrolet Spark to wersja na rynek amerykański koreańskiego Daewoo Matiza III. Hłe hłe hłe prawnuczek Tico najlepszy w testach zderzeniowych
Zgłoś
Avatar
filipsworks 2014-01-26, 12:10
Prosta sprawa. Jak mamy jebnąć to mierzyć na czołowe!
Zgłoś
Avatar
Butter 2014-01-26, 12:25
może to głupie ale właśnie dlatego nigdy nie kupię nowego auta... mole jeździć starym polonezem, mercedesem 190/124, passatem B, czy volvo, a temat przedstawiony na filmiku to nie nowość choć warto to przypominać
Zgłoś
Avatar
s................y 2014-01-26, 13:12
Na jakim etapie niedorozwoju trzeba być, żeby robić test zderzeniowy omijający podłużnicę??? Kto, kiedy i gdzie wali w ścianę idealnie celując tak, aby ominąć główny element konstrukcyjny samochodu? Tylko tumany zza oceanu mogły wymyślić taki test.
Zgłoś
Avatar
ari4 2014-01-26, 13:54
jeloo napisał/a:

@up niekoniecznie.

Są modele duże niewiele bezpieczniejsze od smarta. Spójrz co się dzieje z fordem F150 przy zderzeniu czołowym Duży samochód nie zawsze oznacza bezpieczny


Poskładał się, bo uderzył w ścianę.
Ale przy zderzeniu ze zwykłą osobówką, to Ford wygrywa.

podpis użytkownika

Co tak stoisz, jak widły w gnoju
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie