Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
Avatar
Konto usunięte 2012-11-23, 0:34
Butter napisał/a:

p🤬lenie, Polonez to zajebiste auto. Jak idiota ma jeździć skoro ma rozj🤬e kable przy akumulatorze?

W tym aucie nie ma co się zj🤬. Jedyne co pieprzyło mi się w polonezach to termostat, lewy klosz kierunkowskazu (jak to możliwe, że w obu poldasach to gówno wypadało) nie liczyć klocków hamulcowych, nawet idiota studen potrafi to sam naprawić (no dobra może nie jestem idotą). Starym poldasem służbowym to ponad rok jeździłem, jak na złom jechał okazało się, że w silniku zamiast oleju jest smoła, ale silnik bezawaryjnie napieprzał...

Design, mnie osobiście się podoba takie kanciaste coś, ale szerszy mógłby być. Mankamentem jest gnicie blachy, co prawda rozj🤬em na nim seicento (posypał się jak kawałek plastiku) a po wjechaniu z podporządkowanej pod naczepe (zima była, ABSu to nie ma) miałem pogięte tylko prawe nadkole i rozwaloną lampe, spokojnie nim na chate dojechałem. Wole Poldasa od każdego auta z kurtynami poduszkami, powietrznymi i kij wie czym.
Lubie ten program ale gadanie, że poldas to shit troche mnie obraża



a czym teraz jezdzisz?
Zgłoś
Avatar
MrSpook 2012-11-23, 0:46 1
Clarkson sobie może pierd... o designie... niech porówna gówna zachodnie z tamtych czasów- one na naszych drogach z tamtego okresu by się po prostu rozleciały... nasz wyglądał jak wyglądał, bo musiał znieść cięższe warunki i nie mógł mieć niskiego zawieszenia.... łatwiej przyspawać , a przede wszystkim było zdobyć, cienką blachę...
Poza tym, jako prototyp, jako pierwsze auto, zyskał w 5gwiazdek w teście NCAP swoich czasów... gdy zachodnie miały z tym problem...

podpis użytkownika

komuchożerca
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2012-11-23, 0:54
Lingu napisał/a:


Może mi powiesz że Chevrolet Corvette też był od początku zacofaną konstrukcją ko do 2000 roku produkowano modele z piórowymi amortyzatorami?



Tak, był zacofany technicznie dopóki nie zaczęli robić tego modelu "po europejsku". Nie tylko z powodu piórowych amortyzatorów.

Pierwsze polonezy miały większość podzespołów z Fiata 125p (nawet podwozie) dlatego prócz nowej karoserii, technicznie był zacofany. Z czasem wprowadzali zmiany i jakoś to się rozkręcało. Pewnie gdyby nie ruskie to kto wie. Może teraz konkurowali byśmy z VW i innymi, co nie zmienia faktu, że ten wóz nigdy nie był zaawansowany, ale nie uważam też żeby to była nasza wina, także nie ma się o co kłócić.
Nie wiem być może jesteś magikiem od polonezów, nie neguje tego ani się nie śmieje, ale nie ma co się tak unosić.
Pozdrawiam
Zgłoś
Avatar
MudPie 2012-11-23, 1:16 1
Hmm rozumiem, że program ma być humorystyczny i nie należy tego brać poważnie, ale skoro z jednym Poldkiem już kręcili odcinek co było dawno.. to mogliby wyłożyć ciut więcej kasy i sprowadzić Caro Plusa, czyli ta ostatnia wersję.. tamten miał chociaż elektroniczny zegarek.. nie tylko podgrzewna tylna szybe
Zgłoś
Avatar
Butter 2012-11-23, 7:23
@Violen36

w swojej karierze kierowcy miałem poldasa caro, corse, mercedesa 190 (zajebista krówka przewyższająca wszelkie auta w tym poldasa o wszystko), passata, a teraz na zmianę jeżdżę poldasem atu i mercem 124

@JE_not

jasne że to sentyment, tyle z poldasami przeżyłem

@wrc1

soo fukkin true 190 i 124 wygrywają ze wszystkim, co nie zmienia faktu że poldas daje rade

Po za tym poldas nadaje się na typowe auto do zpaierdalania, np z cementem i świetnie się w tym realizuje.
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2012-11-23, 10:26
Z cementem to się zap🤬la k🤬a taczką i tylko z taczką to gówno można porównywać. Są auta i silniki, które nigdy nie powinny zostać wyprodukowane - Siena 1.2, palące więcej niż niejeden 1.8, Poldas 1.6 i jeszcze kilka innych gówien 1.1 palących np. 9l beny w mieście. Taniej od tego gówna poldka można było kupić auto po szwabie o sto klas lepsze (no bo k🤬a kto na zachodzie robił zawieszenie piórowe z tyłu?), z normalnym, wystarczającym silnikiem i nie wyglądające jakby je spawał wuj Mietek za stodołą.

Ktoś może mieć do niego sentyment, ale błagam - nie próbujcie przedstawiać racjonalnych argumentów, bo takich NIE MA.
Zgłoś
Avatar
zonk 2012-11-23, 11:07
@up, p🤬lisz że głowa boli.
Zgłoś
Avatar
RuBu 2012-11-23, 13:57
racingforum.pl/Polonez-VR6-t101956.html

tym niech pośmiga

a tak swoją drogą - Polonez dobrze się ma w krajach Arabskich i o dziwo właśnie w UK jest wielu fanów tego auta ;P - określany był autem dla pani domu na zakupy i po dzieci do szkoły.
Zgłoś
Avatar
niegrzech 2012-11-23, 14:39
Nadwozie Poloneza to projekt Giorgio Giugiaro z 1970 odrzucony przez Lancie. Tak miała wyglądać Lancia Delta. Nie tak ciężko wyłapać podobieństwo Delty i Poloneza. Chyba wasz klarsonik nie podzielił się z widzami tą wiedzą czyli marny dziennikarzyna.
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2012-11-23, 15:02 1
Polacy w całym UK są po prostu nielubiani, dlatego jeśli nasz temat pojawia się w ich produkcjach zaczyna się robić tendencyjnie.
Polonez w Top Gear musi się psuć i być c🤬jowy tak jak i c🤬jowi sa Polacy. Szkoda, że niedopowiedzieli że Poldek kradnie.

Tak na prawdę Polonez jest zajebisty. Stylizacja w porządku, tylny napęd i fakt, że wystarczy mieć kawałek drutu, taśmy klejącej i opcjonalnie jakiś śruborkręt czy coś do EWENTUALNEJ naprawy czyni z niego kompana idealnego do jazdy.

Czyż nie jest piękny?
Dla wielbicieli polecam poszperać w internecie. Pod hasłem 'cultstyle' wujek google pokaże wam istne piękno w postaci klasycznych samochodów odrestaurowanych i lekko (nie-c🤬jowo) stuningowanych

A na koniec coś co mnie rozp🤬ala
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2012-11-23, 16:36
co tam wie taki herbaciarz.
Zgłoś
Avatar
stiw1500 2012-11-23, 16:37
Ja tam miło wspominam to auto.Miałem okazję jeździć poldkiem Caro i "akwarium".Za kierownicą czułem się jak czołgista.Większość napraw można przeprowadzić "na parkingu pod blokiem"za pomocą śrubokręta,drutu i gwoździa .Satysfakcja z samodzielnej naprawy jest ogromna .Wiem,że na temat poldków są różne zdania ale z doświadczenia wiem,że jest to całkiem przyzwoite auto.
A tu bonus dla fanów FSO:
Zgłoś
Avatar
Mindfuck 2012-11-23, 17:02 1


Dziadzio trzymał pod blokiem Poloneza, bo miejsce w garażu zajął lanos który zaraz po zakupie musiał mieć kapę silnika Pold zadbany, chuchany i dmuchany, to sobie wziąłem i kupiłem.

Rzeczywiście musi nie lubić LPG, bo chyba by się pożygał gdyby wessał więcej niż dychę na sto. Po wymianie foteli na takie produkowane do Polda przez Inter Groclin na licencji Recaro da się tym jeździć, i to wcale nie najgorzej. Zrobił jak dotychczas 5.000 i nie wymieniłem nawet j🤬ej żarówki. Mam autoskup, jeździłem chyba wszystkim co można spotkać na polskich dziurach... I k🤬a, nie ma lepszego auta na nasze warunki Zawieszenie jest jakie jest, ale jest idealne w tych warunkach. Jest po prostu Polonezem, ale jest w nim coś takiego że polubiłem to żelazo. Miałem go oj🤬 w reklamy, ale nic🤬ja. Jest zajebisty, bo jest POLSKIM topornym krążownikiem, który wygląda i jeździ lepiej niż wiele młodszych gównianych złomów.

Chętnie kupię kolejnego takiego
Zgłoś
Avatar
Adulka 2012-11-23, 21:26
Clarkson, ty uprzedzona szmato!
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2012-11-24, 2:42
Tylko, że polonezy jeździły po 20 lat a naprawa przy użyciu taśmy i śrubokręta była tańsza niż litr paliwa, dzisiejsze auta po 4 latach nadają się tylko, żeby je zostawić przy drodze, albo ubezpieczyć na horendalną kwotę i pojechać na tereny gdzie jest zagrożenie powodziowe. Tylko stare Ople i VW śmigają ostro
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie