Główna Poczekalnia (2) Soft (3) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: 2025-07-22, 21:51
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 13:27
Umiejętność kręcenia
konto usunięte • 2019-05-20, 18:06


Co to jest przyczepa?

W rozumieniu obowiązującego obecnie Kodeksu Ruchu drogowego przyczepa to pojazd, który nie posiada własnego silnika, a który ciągnięty jest przez inny pojazd, który może być samochodem osobowym, samochodem ciężarowym lub ciągnikiem siodłowym. W kodeksie drogowym jest także mowa o naczepie, gdzie okazuje się, że jest ona swego rodzajem przyczepy. Na rynku motoryzacyjnym istnieją różne typy przyczep. Więc wśród wielu z nich można wymienić przyczepy skrzyniowe, kontenerowe czy specjalistyczne.

Co to jest naczepa?

Zgodnie z rozumieniem kodeksu drogowego naczepa to pojazd kołowy bez własnego napędu. Który to częściowo spoczywa na innym pojeździe. W głównej mierze naczepą nazywana jest część pojazdu członowego, spoczywająca zazwyczaj na ciągniku siodłowym.

Jakie są zasadnicze różnice pomiędzy przyczepą a naczepą?

Istotne różnice między naczepą i przyczepą można zauważyć na przykładzie samego pojazdu ciągnącego. Otóż ciągnik siodłowy, jak sama nazwa wskazuje, przystosowany jest do ciągnięcia naczep ze względu na obecność siodła. Jest to element wchodzący pod krawędź naczepy, który przejmuje znaczną część ciężaru tego pojazdu. Naczepy w znaczący sposób różnią się od przyczep również sposobem mocowania do samochodu ciężarowego. Otóż podpięcie przyczepy jest w praktyce dużo łatwiejsze i znacznie szybsze. gdyż ogranicza się ono tylko do trafienia dyszlem do odpowiedniego otworu. Natomiast w przypadku naczepy przypinanie trwa o wiele dłużej ze względu na konieczność dostosowania odpowiednich poziomów obu elementów.

W czasie podpięcia naczepy trzeba znacznie obniżyć tylne zawieszenie. Podjechać siodłem pod naczepę. Podpiąć przewody łączące instalację elektryczną. Układ pneumatyczny oraz hamulcowy. A następnie podnieść całe zawieszenie ciągnika. Na koniec schować nóżki naczepy.
Niezwykle istotne jest to, aby za każdym razem podpinania nogi naczepy były całkowicie schowane. Gdyż za to niedopatrzenie w wielu krajach Europy możemy dostać mandat karny.
Zgłoś
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
angel_punx 2019-05-21, 0:02
Lata temu, jeszcze kiedy istniały PGR'y u mnie na wiosce był kolo który bez problemu cofał dwoma dwuosiówkami. Tem ma trzy jednoosiówki, co jest trudniejsze?.
Zgłoś
Avatar
P(r)OLAND 2019-05-21, 6:38 3
Z osiami skretnymi brawa dla ludzi, którzy to ogarniaja. Dwie osie skrętne to katorga. Pół roku uczyłem sie cofać solowka z przyczepą skretna. Nie dla mnie. Najlepiej radzą sobie rolnicy. Jeżdżę z naczepa mam duże doświadczenie. Naczepa potrzebuje więcej miejsca, za tem osie skrętne sa dobre w ciasne tereny.
Zgłoś
Avatar
Pankracy 2019-05-21, 19:55
dalem piwo za dobrego posta i spojrzalem na twoj awatar...pomyslalem ze wolałbyś soczek truskawkowy .Piwo jest dla tego pana z wideo .
Zgłoś
Avatar
Bedejot 2019-05-21, 22:37
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
HubadHulk 2019-05-22, 18:09
Do autora.
Zapomniałeś o zwrotnicach
Zgłoś

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem