Główna Poczekalnia (2) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 9:44
W 15 dni z Chin do Polski
Vof • 2013-01-04, 13:26
Pociąg z kontenerami z Chin przyjechał do stacji Łódź Olechów. Transport pokonał trasę niemal 10 tys. km przez Chiny, Kazachstan, Rosję oraz Białoruś w ciągu 15 dni. To znacznie szybciej, niż dostarczenie kontenerów do Europy drogą morską - informuje PKP CARGO.
Jak poinformował w czwartek PAP rzecznik PKP CARGO Mariusz Przybylski, pociąg z 41 kontenerami wyruszył z Chin 18 grudnia ub. roku. Skład miał 554 metry długości i ważył 715 ton. Pokonał trasę prawie 10 tys. km w ciągu 15 dni. To pierwszy taki pociąg, który po zestawieniu w Chinach zakończył bieg w Łodzi.

Zdaniem Przybylskiego, kolejowa trasa towarowa daje alternatywę wobec przewozów morskich. Zazwyczaj transport morski z Chin do Europy trwa mniej więcej 30-40 dni.

Organizatorem transportu na normalnotorowej części trasy była wyspecjalizowana spółka Cargosped z Grupy PKP CARGO Logistics. Kontenery zostały przeładowane z wagonów szerokotorowych (1520 mm) na wagony normalnotorowe (1435 mm) w terminalu należącym do spółki CL Małaszewicze (PKP CARGO Logistics). 2 stycznia, 15 godzin przed czasem, pociąg dojechał do stacji docelowej Łódź–Olechów, gdzie został rozładowany.

Jak poinformował Przybylski, dotychczas PKP CARGO obsłużyło kilka takich transportów, które kończyły bieg w Niemczech albo Czechach, a zainteresowanie transportem kontenerów z Chin do Europy przez Polskę jest coraz większe.

"Jest to kolejny istotny krok na drodze do interoperacyjności kolei, czyli likwidowania barier prawnych, organizacyjnych i technicznych, w celu zapewnienia bezpiecznego i nieprzerwanego przejazdu pociągów między kolejami z różnych krajów" - uważa rzecznik PKP CARGO.

PKP CARGO to drugi największy przewoźnik kolejowy w UE i największy na rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce, w 2012 r. przewiózł ponad 116 mln ton ładunków. PKP CARGO prowadzi także działalność poza Polską; ma licencje na wykonywanie samodzielnych przewozów kolejowych w Czechach, Austrii, Niemczech, Belgii i na Słowacji. W tym roku chce uzyskać licencje umożliwiające wykonywanie przewozów w Holandii i na Węgrzech.
źródło:pb.pl
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-01-06, 13:48 1
Cargowcy polscy to akurat wysoka półka. Sprzęt mają dobry, bo nowy, unowocześniany i remontowany, spółka trzyma pieczę nad zabytkami kolejowymi, funkcjonuje całkiem sprawnie, ma coraz większe zaplecze i szersze pole działania. O tym się nie gada, bo przewozy pasażerskie wybijają swoją wątpliwą renomę nad towarowymi.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-01-06, 14:01
owek napisał/a:


W Polsce nie ma portu który mógłby przyjąć taki kontenerowiec. Najbliżej to chyba Holandia i Niemcy.

mało wiesz o polskich portach , w ramach projektu na studiach zaprojektowałem dokładnie taki, dlatego też podałem 10 tys ton wyporności, płynący z portu w Gdyni do Madrasu, teraz ci nie podam ograniczeń tego portu, bo nie mogę znaleźć tej pracy na kompie projekt robiłem lata temu, w każdym razie wyporność statku nie jest ograniczeniem dla portu ale jego zanurzenie konstrukcyjne, w mniejszym stopniu długość czy szerokość
Zgłoś
Avatar
~Tołdi 2013-01-06, 14:08
jabolmax napisał/a:

mało wiesz o polskich portach , w ramach projektu na studiach zaprojektowałem dokładnie taki, dlatego też podałem 10 tys ton wyporności, płynący z portu w Gdyni do Madrasu, teraz ci nie podam ograniczeń tego portu, bo nie mogę znaleźć tej pracy na kompie projekt robiłem lata temu, w każdym razie wyporność statku nie jest ograniczeniem dla portu ale jego zanurzenie konstrukcyjne, w mniejszym stopniu długość czy szerokość


Nie zauważyłem jego postu ale mamy terminal obsługujący klasę E Maerska, która jest największą klasą kontenerowców na świecie i regularnie do nas przybija. Więcej tutaj

Maersk będzie budować nową klasę E która też prawdopodobnie będzie zawijać w DCT Gdańsk.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-01-06, 14:10
Taki wielki sukces z tą koleją powiadacie. Ale nie dodali, że każdy transport zatrzymuje się na bocznym torze w lesie pod Wrocławiem na ok 2 godziny, gdzie rozpakowywany jest zawsze jeden wagon z najcenniejszym towarem. Jest tam nawet zrobiona zawrotka dla tirów co by się im dobrze pakowało, mnóstwo kartonów porozrzucanych. Pytacie skąd to wiem? Otóż tak okradli mojego znajomego- miał kontener z chin ze sprzętem elektronicznym, który sprowadzał tym zajebiscie szybkim pociągiem. Po ostatnim odmeldunku wagonu we Wrocku, kontener został opróżniony a znajomy 60tys zł w plecy... Oczywiście Policja o niczym nie wie (jak to zwylke bywa)...
Zgłoś
Avatar
Repcak 2013-01-06, 14:31
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-01-06, 14:45
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Eustachy6 2013-01-06, 15:35
Kurde ludzie, odróżniajcie PKP Cargo od przewozów osobowych. Tak się składa, że sukcesów Cargo jest dużo więcej, o ile mi wiadomo jest to naprawdę solidnie działający oddział polskich kolei.

Sęk w tym, że to przewozy osobowe są takie a nie inne i wszyscy o tym wiedzą Wystarczy wyobrazić sobie, że na towarze dużo więcej się zarabia dlatego ten dział jest taki zadbany.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-01-06, 17:19
Astrologowie ogłaszają rok smoka
Populacja Łodzi wzrasta.
Zgłoś

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 6 miesięcy. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem