Główna Poczekalnia (1) Soft (1) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: 2025-07-22, 21:51
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 1:05
Warto wiedzieć jak...
Mr.Drwalu • 2013-03-10, 17:37


Warto wiedzieć jak wielka jest skala finansowego wykorzystywania Polaków przez międzynarodowe instytucje finansowe...

Około 6,464 mld zł - szacunkowo tyle w 2012 roku zapłaciliśmy bankom i duopolowi VISA & MasterCard za możliwość korzystania z kart płatniczych.

Każdorazowa opłata pobierana od Polaków przez banki i kontrolujące [b]98,6%
tutejszego rynku kartowego firmy VISA & MasterCard, wynosi średnio 1,6 % wartości przeprowadzanej transakcji i jest to najwyższa opłata na terenie całej Unii Europejskiej!! Warto zauważyć, że średnia wysokość opłaty za możliwość płacenia kartą wynosi w Unii Europejskiej ok. 0,8% wartości przeprowadzanej transakcji. Są jednak kraje, gdzie taka opłata nie przekracza 0,3% wartości przeprowadzanej transakcji (np. Holandia, Luksemburg: 0,25%; Belgia, Węgry, Malta, Szwecja: 0,21%, Finlandia: 0,19%).



Sposób ustalania opłat interchange, został zakwestionowany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów badający ją na wniosek Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. Postępowanie UOKiK wykazało, że wysokość opłaty nie opiera się na rzeczywistych kosztach ponoszonych przez banki na rozwój i funkcjonowanie systemu płatności, lecz jest przez nie odgórnie ustalona w celu utrzymania wysokich zysków z każdej transakcji kartami VISA i MasterCard - jest więc, nielegalną w świetle prawa, zmową cenową. Mając na celu uregulowanie rynku opłat za transakcje dokonywane kartami płatniczymi, Prezes Urzędu nakazał natychmiastowe zaniechanie kwestionowanej praktyki nie tylko przez strony postępowania, ale wszystkie banki, zarówno w ramach systemu VISA, jak i MasterCard.

Banki oraz organizacje Visa i MasterCard, odwołały się od decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W listopadzie 2008 r. SOKiK uchylił decyzję UOKiK, zarzucając Urzędowi m.in. błędne ustalenie rynku, na którym mogło dojść do złamania prawa. Urząd nie zgodził się z wyrokiem SOKiK i odwołał się do Sądu Apelacyjnego. 22 kwietnia 2010 r. Sąd Apelacyjny uchylił decyzję sądu pierwszej instancji i skierował sprawę do ponownego rozpatrzenia.

Źródło: KLIKNIJ TUTAJ
Zgłoś
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
konto usunięte 2013-03-10, 21:14
Gratuluję koledze refleksu. Sejm się tym tematem zajął już w zeszłym roku. Nowa ustawa poświęcona opłacie interchange jest procedowana i wkrótce nie firmy tylko rada będą ustalały jej wysokość - zgodnie z planem ma to być średnia UE właśnie. Temat ogólnie z dupy, albo z gazety na "F" jak kto woli.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-03-10, 21:15
kto bogatemu zabroni
Zgłoś
Avatar
zipi 2013-03-10, 21:19
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
amcio 2013-03-10, 21:25
wjeżdżam na bit
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-03-10, 21:26
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Colossus 2013-03-10, 21:37
Ale o co chodzi ? Przecież nas zawsze zapinają w dupę bez wazeliny, już do tego przywykliśmy, niestety.
Zgłoś
Avatar
ocjokrakow 2013-03-10, 21:47
Jak sie dobrze orientuje (a moge sie mylić) to np sklepy ponoszą tą opłate, nie my przy płaceniu. Za to mamy naprawde przyzwoite warunki prowadzenia konta. W UK dla przykładu przelew pieniędzy do innego banku jest bardzo drogi, a za granice nawet i 30 funtów.
Zgłoś
Avatar
kurczasty 2013-03-10, 21:54
Rozwiązanie jest proste.
Wypłacajcie z bankomatów sieciówek (euronet, cass4u i co tam jeszcze jest) kwoty po 50 złotych.
Tam banki płacą za każdą transakcję.

Ja płacę kartą często i wolę od wypłaty gotówki w bankomacie, ale w 100% popieram polskich sklepikarzy. Niech walczą o swoje prawa. Chyba już nawet ktoś podpisy w tej sprawie zbiera.

Warto dodać, że czasem banki dzielą się tą prowizją z klientem (moneyback? chyba tak to się nazywa) niestety w Polsce taka promocja u finansowych złodziei to rzadkość.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-03-10, 21:58
Cytat:

Jak sie dobrze orientuje (a moge sie mylić) to np sklepy ponoszą tą opłate, nie my przy płaceniu



Hahhahahahahha

Przepraszam najmocniej, nie mogłem sie powstrzymać, twoja argumentacja mnie urzekła.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-03-10, 22:03
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-03-10, 22:08
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
KlinikaAborcyjna 2013-03-10, 22:30
Dodam parę słów od siebie .
Każdy duży sklep po zakończeniu dnia pracy musi coś zrobić z gotówką . No i gotóweczka jest odwożona do COG ( Centrum Obsługi Gotówkowej) przez firmę ochroniarską , która specjalizuje się w takich przewozach .
Za darmoszkę tego nie robią i ten koszt jest porównywalny do prowizji jaką sklepy płacą za płatności kartami .

Tak więc dla sklepu ( nie mówię o warzywniaku pana Józia czy sklepiku z gwoździami ) jest bez różnicy czy klient zapłaci gotówką czy plastikiem . Nawet plastikiem powiedział bym że lepiej bo gotówka jest szybciej zaksięgowana na koncie sklepu .

Dlaczego warto płacić kartą ?

Każdy ma prawo wyboru i płaci jak chce , karty bezstykowe ( PayWay / PayPass) są najszybszą formą płatności do 50 zł .
Choć pewnie Was ten argument nie przekonuje .

To może to: latem tamtego roku była afera z upadającymi biurami podróży i każdy kto zapłacił gotówką ( tak zachwalaną przez niektórych sadoli) miał problem bo nici z wycieczki a kasa przepadła .
Natomiast każdy kto zapłacił gotówką pisał reklamację w swym banku że zapłacił ale nie otrzymał towaru/usługi i po paru dniach środki zwracane w formie tz uznania .
Zgłoś
Avatar
sidian 2013-03-10, 22:38
KlinikaAborcyjna napisał/a:

Każdy ma prawo wyboru i płaci jak chce , karty bezstykowe ( PayWay / PayPass) są najszybszą formą płatności do 50 zł .
Choć pewnie Was ten argument nie przekonuje .



Mądrze gadasz, tylko z tymi Paypassami i prawem wyboru to z lekka ściema. Wszyscy wciskają Paypass i Wave i innych w ofercie nie mają. A przedsiębiorczy ludzie chodzą w komunikacji miejskiej z czytnikami i machają ludziom cichaczem koło dupy naliczając im 49.99 czytnikiem offline. Inni, równie przedsiębiorczy, wyciskają miliard w jedno popołudnie (dzięki takim czytnikom i zaprzyjaźnionemu sklepowi) kradzioną kartą. Banki z kolei nie umożliwiają wyłączenia opcji Paypass w kartach, bo czytnik offline i tak o nic banku nie pyta. Zapytanie leci z pierwszą normalną transakcją nabitą na czytnik (i wtedy do banku trafia pincet zleceń nabitych na twoją, kradzioną kartę).

KlinikaAborcyjna napisał/a:

To może to: latem tamtego roku była afera z upadającymi biurami podróży i każdy kto zapłacił gotówką ( tak zachwalaną przez niektórych sadoli) miał problem bo nici z wycieczki a kasa przepadła .
Natomiast każdy kto zapłacił gotówką pisał reklamację w swym banku że zapłacił ale nie otrzymał towaru/usługi i po paru dniach środki zwracane w formie tz uznania .



Wait... what? Paru dniach? No patrz, to ja jakiś pechowy jestem, bo zapłaciłem za customowy soft kartą kredytową (nie, nie Nigeryjczykom i nie, nie przez Western Union) i jakoś od trzech miesięcy czekam, aż bank zakończy procedurę chargeback. Kilka dni, dobre.

Tak czy owak, masz rację, tylko tak nie do końca .
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-03-10, 22:42
tak mam bana do 2107 za mastercardy i paypale dziekuje
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-03-10, 22:55
b z d u r a
Płacąc karta visa w uk nigdy nie poniosłem żadnych kosztów. Wiem bo sprawdzam. Konto mam za free. Przelewy pomiędzy bankami w uk tez free. Za przelew do polski już trzeba troszkę zapłacić. Pozdrawiam
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem