Główna Poczekalnia Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: 2025-07-22, 21:51
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 20:36
Amnesty International interweniuje ws. Romów z Wrocławia
konto usunięte • 2013-12-14, 9:50
Amnesty International interweniuje ws. Romów z Wrocławia

Amnesty International Polska jest zaniepokojona atakami rasistowskimi na społeczność romską w Polsce, które rozpoczęły się w internecie w odpowiedzi na informacje o sytuacji Romów rumuńskich i groźbę ich przymusowego wysiedlenia - można przeczytać w oświadczeniu ogłoszonym w związku z zamiarem likwidacji obozowiska Romów we Wrocławiu.

W piśmie przesłanym do Urzędu Miasta Wrocławia dyrektorka Amnesty International Polska, Draginja Nadaždin, przekazała informacje o możliwości zagrożenia bezpieczeństwa społeczności Romów rumuńskich z ul. Kamieńskiego. Zwróciła uwagę na fakt, że w internecie pojawiły się szokujące ataki na mieszkańców obozowiska, włącznie ze stosowaniem mowy nienawiści.
Przypomniala, że zgodnie z międzynarodowymi standardami ochrony praw człowieka, wysiedlenie społeczności obozowiska, jeśli odbyłoby się w planowanej formie, byłoby naruszeniem praw człowieka. Standardy te mówią o tym, że wysiedlenie powinno być ostatecznością, powinno się odbyć po konsultacji z mieszkańcami oraz przy zapewnieniu, że nikt nie będzie narażony na bezdomność w wyniku tego procesu.
Amnesty International Polska zaapelowała więc do prezydenta Dutkiewicza zarówno o poszanowanie standardów praw człowieka, jak i zapewnienie bezpieczeństwa społeczności Romów rumuńskich z Kamieńskiego oraz reagowanie na wszelkie ataki na tle rasistowskim.
Po więcej informacji odsyłam do google.

A tutaj komentarz mądrej mieszkanki ul. Kamieńskiego we

Wrocławiu na portalu "Gazetawroclawska":
Ludzie, którzy wypowiadają się tutaj w kategoriach ''biedni romowie, też ludzie", powinni tak jak my mieszkańcy Kamieńskiego zamieszkac kolo nich chociaż na kilka dni a gwarantuje, że by sobie palce odcieli zanim znowu by im przyszła chęc wypisywania takich bzdur. Wieczne kradzieże, brud, smród, szczury, dziewczynki a właściwie dzieci w ciąży, obleśne komentarze tych romów umilają życie na tymosiedlu juz od kilku lat. Dzieci chodzące po okolicy w środku nocy żebrzące ( a zaproponuj takiej bułkę zamiast pieniedzy ). To niegodne dla tych dzieci, żeby rodziły się w takim piekle i melinie. To NIE są biedni ludzie to złodzieje i dewianci, którzy uczciwa pracą ( którą kilku mieszkańcow im proponowalo) się brzydzą. Ktoś kto nie mieszka nie daleko nich nie powienien sie w ten sposob wypowiadac, bo zwyczajnie bredzi.





Zgłoś
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
Eliot Imperio 2013-12-17, 19:39 1
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-12-17, 20:16
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-12-17, 21:01
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Eliot Imperio 2013-12-17, 21:10
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-12-18, 11:56
Wtrącam się, bo faszystowskie gnojstwo jakie uprawiacie trzeba zwalczać zawsze i wszędzie. Z twoich tekstów jedzie takim infantylizmem że to jest aż przykre i zalatuje wręcz jakimś opóźnieniem. Argumenty i dyskusja? Na faszyzm skutkuje tylko argument pięści. Jak ktoś nie rozumie czemu nie wolno dyskryminować ludzi ze względu na kolor skóry czy pochodzenie etniczne, to powinien się nim zająć psychiatra.
A na komunę nie masz prawa pluć szczylu, bo gówno wiesz o komuniźmie i PRLu. Gdyby nie komuna Polska byłaby w czarnej dupie, nigdy w historii kraj się tak nie rozwijał jak w latach 1945-1980. Poza tym komuniści ubili hitlerowców, waszych ideologicznych braci, ratując przy okazji Polaków przed biologiczną eksterminacją.
Zgłoś
Avatar
Eliot Imperio 2013-12-18, 19:25 2
che.guevara napisał/a:

Wtrącam się, bo faszystowskie gnojstwo jakie uprawiacie trzeba zwalczać zawsze i wszędzie. Z twoich tekstów jedzie takim infantylizmem że to jest aż przykre i zalatuje wręcz jakimś opóźnieniem. Argumenty i dyskusja? Na faszyzm skutkuje tylko argument pięści. Jak ktoś nie rozumie czemu nie wolno dyskryminować ludzi ze względu na kolor skóry czy pochodzenie etniczne, to powinien się nim zająć psychiatra.
A na komunę nie masz prawa pluć szczylu, bo gówno wiesz o komuniźmie i PRLu. Gdyby nie komuna Polska byłaby w czarnej dupie, nigdy w historii kraj się tak nie rozwijał jak w latach 1945-1980. Poza tym komuniści ubili hitlerowców, waszych ideologicznych braci, ratując przy okazji Polaków przed biologiczną eksterminacją.



Będę sobie pluć na co mnie się rzewnie podoba i taki patus jak Ty nie będzie mi mówić co mogę a czego nie. Już po samym nicku można wywnioskować że nie masz równo w głowie. Jarasz się Che Guevarą? Rewolucjonista, bojownik wolności co? Nie wiem czy Ty to wszystko robisz specjalnie, ale sposób, który proponujesz na "faszyzm" zastosowałbym na Tobie. I jeśli chodzi o dyskryminacje to nie nadużywaj tego pojęcia- tutaj chodzi o konkretny przykład podparty konkretnymi argumentami na które nawet nie potrafisz odpowiedzieć niczym innym jak bełkotaniem i chwaleniem komuny.

Zapytam Cię wprost- jesteś głupi czy nienormalny? Tak tak komunistyczny pomiocie, jaraj się tym Twoim komunizmem i przypisuj mu zasługi. Następny idiota, który wpisal sobie 33 lata i myśli że nie widać że jest kretynem i gimbusem bez elementarnej wiedzy. Pluje na komune i Ciebie czerwony kmiocie. W prawdziwym życiu też tak dumnie przedstawiasz ludziom swoje argumenty? Nie sądzę, bo wyłapałbyś na jape po kilku takich tekstach.
Wyjedź do rosji skoro tak bardzo kochasz miniony ustrój Polski. A przypominasz czasem tekstami, które rzucasz konfidentów którzy donosili na rodaków walczących z okupantem.

Nie pozdrawiam i życzę niewesołych świąt.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-12-19, 8:17
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-12-19, 13:38
Gordon napisał/a:




Ty sobie poczytaj coś więcej, niż bełkot neoliberalnych talibów, stary już jesteś ale na naukę nigdy za późno.
Na początek może poczytaj Naomi Klein "Doktryna Szoku". Z Polskich może coś Kołodki. A może zagłębiłbyś się w teorie noblisty Josepha Stiglitza. Strułeś swój mózg bełkotem psychopatów jak Balcerowicz, zażyj odtrutki.

Eliot Imperio napisał/a:



Ale to właśnie tacy jak ty, gówniarze z mózgami zasranymi przez anty-komunistyczną propagandę i kato-indoktrynację gówno wiedzą o świecie. PRL to był najlepszy okres w całej Polskiej historii, nigdy Polska tak szybko się nie rozwijała, a ludzie za żadnej władzy przez 1000 lat polskiej historii tyle od rządzących nie otrzymali co od komunistów (bezpłatna kompleksowa edukacja, bezpłatna opieka medyczna, pełne zatrudnienie, zarobki na tyle wysokie by wyeliminować nędzę i wykluczenia, mieszkanie jako prawo a nie towar). Naprawdę tylko jakiś zapluty ultra-prawicowy styropianowy solidaruch, albo tępy gimbus bez podstawowej wiedzy historycznej może pluć na Polskę Ludową. Można się spierać czy w tych latach można było osiągnąć więcej niż Polska Ludowa, ale to że PRL był bez porównania lepszy niż IIRP i IVRP to fakt niezaprzeczalny.

Co do Che, to jest to bohater całej Ameryki Południowej. Tylko jakieś ultraprawicowe śmiecie na niego plują, tudzież amerykańskie kurewki wściekłe że wraz z Fidelem wyzwolili Kubę spod Amerkańskiej polityczno-ekonomicznej niewoli. Dziś w każdym kraju latynoskim, poza może Kolumbią, Che jest bohaterem na miarę Boliwara.

Gordon napisał/a:


Chłopczyku, ty przeczytaj choć jedną książkę o ekonomii, zerknij do choćby jednego zestawienia wskaźników ekonomicznych - zobaczyłbyś, że Polska najszybciej rozwijała się nie za komuny, ale właśnie teraz


O jakich wskaźnikach mówisz?
Nawet to wasze fetyszyzowane śmieszne PKB przemawia na korzyść Polski Ludowe.
theodora.com/wfb1989/poland/poland_economy.html
theodora.com/wfb1989/spain/spain_economy.html
theodora.com/wfb1989/india/india_economy.html
theodora.com/wfb1989/turkey/turkey_economy.html
Jak widać PRL miał PKB porównywalne z Hiszpanią, gospodarkę większą niż miliardowe Indie, wielokroć większą niż Turcja i to w okresie schyłkową, po kryzysie ekonomicznym wywołanym przez burdy solidaruchów.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-12-19, 16:50 1
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Eliot Imperio 2013-12-19, 19:05
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-12-19, 19:51
Gordon napisał/a:



Neoliberalny kapitalizm zawsze doprowadzi do powstania wielkich korporacji stojących ponad prawem. Jedyny sposób by tego uniknąć to kontrola wielkich korporacji przez państwo.

Podałem PKB, wskaźnik najmniej obiektywny i najbardziej załgany na korzyść gospodarki neoliberalnej i nawet tutaj przemawia to na korzyść PRLu.
Jakich chcesz wskaźników? Rozwój przemysłu (prawdziwego przemysłu, a nie zwolnionych z podatków montowni zagranicznych koncernów). Za PRLu byliśmy potęgą w przemyśle ciężki, w motoryzacji tuż za pierwszą dziesiątką, Polacy otrzymali dostęp 100% dostęp do produkowanego w kraju sprzętu RTV i AGD, produkowano komputery a w latach 80ych nawet mikrokomputery. Za PRLu zaczęto w Polsce produkować elektronikę (dziś niema takiego przemysłu w Polsce, nawet w montowniach).
Rozwój nauki, rozwój edukacji, rozwój uczelni wyższy (prawdziwy, a nie to sprywatyzowane barachło jakie mamy dziś na prywatnych uczelniach i przyjmowanie byle kogo na studia na piękne oczy), wskaźniki społeczne, spadek nędzy i wykluczeń. Podstawowe koszty życia (woda, prąd, gaz czynsze) były wielokroć mniejsze za PRLu niż dziś. to samo dostęp do opieki medycznej.
Gdzie by nie spojrzeć Polska Ludowa bije IVRP na głowę.

Owszem Hiszpania dogoniła Polskę, po obaleniu Frankizmu Europa w nich miliardy marek i franków zainwestowała, a nam Zachód zaserwował burdy solidaruchów i embargo czego wynikiem był kryzys gospodarczy, to i Polska dała się w końcu dogonić Hiszpanii, po 1989 Hiszpania Polskę zdeklasowała, podobnie jak Grecja i Portugalia które w 1989 roku były dużo biedniejsze.

Eliot Imperio napisał/a:



Skopa w ryj to możesz dostać ty, niewychowany szczylu. Próbowałem, ale z twoją tępotą naprawdę nie sposób dyskutować.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-12-19, 21:07
che.guevara napisał/a:

Neoliberalny kapitalizm zawsze doprowadzi do powstania wielkich korporacji stojących ponad prawem. Jedyny sposób by tego uniknąć to kontrola wielkich korporacji przez państwo.



Tutaj się zgodzę - obecny system i jego stan legislacji doprowadza zawsze do powstawania hiperkorporacjonizmu wspieranego dodatkowo przez państwo - vide USA i sytuacja wsparcia największych firm (za duży by upaść) przy równoczesnym zablokowaniu kapitału dla małych i średnich firm. W moim przekonaniu nie istnieje w ogóle wolny rynek i na bazie obecnego prawodawstwa i - co ważniejsze - systemu politycznego nie ma możliwości wyprowadzenia jakiegokolwiek programu naprawczego. Będziemy się miotać pomiędzy jednym kryzysem a drugim, przy jednoczesnym rozjeżdżaniu się widełek dochodowych poszczególnych grup.

Różni nas koncepcja państwa. W moim przekonaniu obecny system się zdewaluował i należy do upgradować poprzez wprowadzenie demokracji bezpośredniej - totalnie we wszystkich aspektach, przy jednoczesnym wprowadzeniu obowiązku wykazania się wiedzą przez obywatela w przypadku głosowania określonego prawa. I zasada nadrzędna - KAŻDE prawo przegłosowane przez obywateli musi zostać wdrożone o ile nie rodzi ograniczenia podstawowych praw wolności jednostki.

Ty - jak sądzę - dalej tkwisz w XIX wiecznej koncepcji państwa komunistycznego, w którym dalej mamy kastę polityczną, która - w imieniu państwa - decyduje o losach jednostki. To się nie sprawdziło ...

che.guevara napisał/a:

Jakich chcesz wskaźników? [...] Za PRLu byliśmy potęgą w przemyśle ciężki



Co z tego? Wcześniej potęgą były UK i Niemcy. Ale z tego zrezygnowali, bo to było NIEOPŁACALNE. Indie i Chiny są w stanie produkować stal lepszej jakości za mniejszą cenę niż kiedykolwiek była produkowana w Polsce, czy Europie. Czy to oznacza, że gdyby dalej był PRL, to teraz bylibyśmy potęgą? Hehe, nie łudź się. Nie bylibyśmy. To, że za PRL budowano huty było błędem i opóźnienim w realizacji tego planu o dobre 50 lat - to miało sens przed wojną.

che.guevara napisał/a:

w motoryzacji



Przepraszam, czym byliśmy? Potęgą w motoryzacji ? Chyba śnisz dalej.
Zestaw sobie, że w tym samym czasie był produkowany Volkswagen Passat, albo Volvo 260 z nowatorskimi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa, albo Citroen z nowatorskim zawieszeniem, albo Mercedes ... teraz zestaw to sobie z Fiatem 125p bez wspomagania kierownicy, Poloneza uznanego za najgorsze auto w historii motoryzacji (słusznie) i fiata 126p, który był puszką śmierci (kto jeździł, ten wie).

A teraz miłe zaskoczenie dla ciebie - Polska jest na 16 miejscu na świecie w zakresie produkcji samochodów. Więc nie jest z nami tak źle, jak zapowiadałeś, bo produkujemy ich więcej niż za PRL. A i tak wszystko zabierają Chiny z 14 mln produkcji (!!). Tu masz zestawienie:
worldometers.info/cars/

A dolicz do tego, że jesteśmy baaaardzo dużym producentem części zamiennych do samochodów.

che.guevara napisał/a:

Polacy otrzymali dostęp 100% dostęp do produkowanego w kraju sprzętu RTV i AGD



Kolejne zaskoczenie dla ciebie - Polska jest NAJWIĘKSZYM producentem sprzętu AGD w Europie i jednym z największych na świecie. 1/3 sprzętów, jakie są w domach w Europie pochodzi .... z Polski. Dziwne to, prawda?

Tak przy okazji to podobna sytuacja jest z meblami, produkcją autobusów, tramwajów, klejów, kosmetyków, czarnej porzeczki (jesteśmy potentatem, który dyktuje ceny światowe), malin, wiśni, jabłek (1 w Europie i 3 na świecie - po oczywiście Chinach i USA). I tak mógłbym wymieniać jeszcze kilka dziedzin.

A elektronikę się produkuje w Chinach, Tajwanie i okolicach. WSZYSCY tam robią. Jedynie jeszcze Wilk Elektronik się broni z pamięciami. Więc to żaden argument, że nie ma tego przemysłu. Nie ma, bo nigdzie go nie ma (nie wliczając specjalistycznych, niszowych zastosowań).

Co do kosztów życia i zarobków - zgadzam się, jest dramatycznie.
Co do edukacji - podobnie. System upada przez idiotyczny system finansowania szkolnictwa przez państwo, czyli kasa za studenta, a nie granty za wyniki naukowe.

Co do wykluczeń i nędzy - tutaj niestety nie masz racji. To, że wszyscy żyli w nędzy za PRL nie oznacza, że teraz jest gorzej, bo część ma lepiej, a ci biedni i tak mają lepsze warunki życia niż w PRL (zobacz statystyki dostępu do mieszkań, metrażu, dostępu do ciepłej wody i wyposażenie w ubikacje).

I tak, żyliśmy w nędzy, bo nędzą było zbieranie przez kilka miesięcy, aby kupić buty, kilka lat aby kupić telewizor, i całe życie, aby kupić samochód.

A medycyna to już w ogóle masz chyba majaki. Dane mi było korzystać z opieki medycznej w PRL z końca lat 80 i niestety - to miało więcej wspólnego ze znachorstwem niż z medycyną. W krajach zachodnich medycyna była postawiona na wyższym poziomie, niż najlepszy szpital w Polsce. Znamienne było to, że aby się leczyć. wyjeżdżało się na zachód. Obecnie - mimo, że jest fatalnie, jest zdecydowanie lepiej niż za PRL, bo masz dostęp do nowoczesnego sprzętu i metod, których wtedy w ogóle nie było. Spytaj się mamy, ciotki, czy którejkolwiek kobiety, czy wolałaby rodzić w PRL, czy teraz. To wystarczy za porównanie.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-12-20, 11:10
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-12-21, 21:32
che.guevara napisał/a:

Przemył ciężki, największym po Chinach producentem stali jest Japonia, a w przeliczeniu na głowę mieszkańca najwięcej produkuje jej Luksemburg



Ty tak naprawdę, czy to jest żart. Luksemburg? Naprawdę. Wiesz, co to za kraj i dlaczego ma taki wskaźnik? To jest tylko statystyka, bo Luksemburg NIE MA ŻADNEJ HUTY

W Luksemburgu ma siedzibę ArcelorMittal - czyli INDYJSKI producent stali. I jest największym producentem na świecie. Zresztą wykupił polskie huty - podobnie jak większość hut w Europie. Widać, że również w tym zakresie nie masz bladego pojęcia nie tylko jak wygląda obecnie rynek stali i jakimi się rządzi prawami, ale ty nawet nie masz pojęcia o podstawach, jakim są głowni gracze na tym rynku.

Swoją droga -wiedziałeś, że polski KGHM jest największym producentem srebra na świecie, a pod względem miedzi jesteśmy w czołówce. I tylko proszę - nie mów, że jest to firma państwowa, bo jest zasadnicza różnica między spółką skarbu państwa (ma 31% akcji i głosów), a firmą państwową. Jeśli poddasz ten argument, to będzie świadectwem, że nie masz pojęcia o ekonomii i polskim prawie gospodarczym.

che.guevara napisał/a:

Polski przemysł dzisiaj to śmiech na sali. Jakie nasze samochody, jakie nasze AGD? W AGD pozostały jeszcze jakieś tam polskie marki, ale i tak są kontrolowane przez zagraniczne korporacje. Motoryzacja to już same montownie.



Znowu mnie rozbawiłeś. Jaki niby był za PRL polski samochód?

Warszawa - licencja radziecka Pabieda
Fiat 125p - licencja włoskiego Fiata
Fiat 126p - j.w.
Polonez - na płycie Fiata, projekt włoski

I tylko Syrenka jest prawie polskim samochódem, bo w sumie silnik i karoseria z płyt paździerzowych był projektem polski, ale reszta to już ruska Pobieda - zresztą zaleceniem dla konstruktorów było, aby jak najwięcej z niej wykorzystać.
Nyska, Żuk - to klony Warszawy z innym nadwoziem

Ciężarowe - bo pewnie zaraz się ten temat pojawi
Jelcz - konstrukcja i silnik z Węgier
Lublin - całość od ruskich
i tylko STAR był polską konstrukcją.

Znamienne, że własne projekty polskie powstawały w latach 40 i 50 i głównie dotyczyło to właśnie ciężarówek, które były potrzebne bardziej niż osobowe.Później nie powstała ŻADNA własna konstrukcja, autonomiczna, bez licencji. Jak TO możesz wytłumaczyć? Jak to się ma do twojego wyobrażenia o potędze polskiego przemysłu samochodowego.

W ogóle argument, że mieliśmy przemysł samochodowy, a teraz są tylko montownie jest trochę nietrafiony. Bo prawie wszystkie fabryki na świecie to montownie samochodów, które projektowane są raptem przez KILKA firm.

Przykład Czech - to jest montownia samochodów VW - płyta, silniki, cały mechanizm są konstrukcją niemiecką, Skoda ma tylko inny design. Podobnie z hiszpańskim Seatem - to też VW.
Ford Ka jest produkowany przez Fiata i zbudowany jest na płycie Fiata Pandy. PSA posiada porozumienia o współpracy z Toyotą (wspólne platformy dla małych aut), BMW (silniki, skrzynie biegów i auta hybrydowe), Fiatem (wspólne platformy dla vanów), Fordem (silniki), Mitsubishi (auta elektryczne) oraz chińskimi Dengfong i Chang’an (produkcja aut w Chinach).

Iran - gdzie ty masz własną produkcję? Przecież oni produkują Peugeot i Renault i dlatego mają większą produkcję, że mają większy rynek zbytu. I nie biją na głowę, bo produkują 1.4 mln, Polska 0,7 mln.

Brazylia również nie ma własnego samochodu i jest montownią samochodów na rynek Ameryki Południowej. Autolatina -to Frod i VW, jest i Fiat.

Indie, podobnie jak Chiny to głównie montownie zachodnich samochodów. Równolegle zaczęły tworzyć własny przemysł, bo mają potężny własny rynek zbytu, zaplecze techniczne i - najważniejsze - finansowe, aby sprostać realizacji uruchomienia produkcji. Sam rynek chiński wchłania ponad 14 mln aut. Ale o jakości może świadczyć, że dopiero teraz chiński samochód dostał 5 gwiazdek w bezpieczeństwie (Qoros 3).

Korea stworzyła własny przemysł samochodowy. Od zera. To fakt. Zresztą stworzyła również własny przemysł elektroniczny, który pobił amerykański. To też fakt. I sprzęt AGD również. Ale to, że USA wpompowało w rozwój Korei miliardy $ w postaci technologii, aby nie było tam komunistów, to już zapomniałeś. Z drugiej strony - skoro uważasz komunizm za rozwiązanie - dlaczego Korea Północna nie ma takich osiągnięć, jak Korea Południowa. Ciekawy paradoks, prawda.

Ty chyba kompletnie nie rozumiesz współczesnej gospodarki, skoro dalej uważasz, że może w motoryzacji istnieć przemysł danego kraju. Nie ma już czegoś takiego - to są międzynarodowe koncerny, które - jeśli klasyfikować wielkością produkcji, to większość z nich jest ... chińska.

Z innej strony - skoro tak namiętnie opluwasz Polskę - dlaczego taka potęga jak Wielka Brytania nie ma własnej marki samochodu masowego? Mają przecież i zaplecze i długoletnią tradycję w tym zakresie (czego nie można powiedzieć o Polsce) - a mimo tego nie mają własnego przemysłu motoryzacyjnego. Ciekawostka, prawda, która kompletnie nie pasuje do twojego skrzywionego poglądu na świat.

A jeszcze aby cię dobić - Polska jest potentatem europejskim w produkcji autobusów. Polska firma Solaris opracowała własny projekt autobusu i produkuje płytę samodzielnie i to na wysokim technologicznym poziomie. Po raz pierwszy w historii polskiej motoryzacji.

Odnośnie AGD również bym cię rozjechał, bo większość z tego, co była to był skansen. Lodówki Silesia z wiecznie oszronionym zamrażalnikiem, kuchenki gazowe Wrozamet z nieszczelnym piekarnikiem i odpadającymi kurkami, nieszczelne i głośne odkurzacze i hit tamtego okresu pralka Frania, a później automat Polar, suszarki Farel ze śmierdzącą nagrzewnicą i słabym wiatrakiem. A teraz porównaj sobie, co w tym czasie było robione na zachodzi czy USA i proszę, nie podejmuj tego tematu więcej. Wychowałem się właśnie z tym sprzętem i to był dramat w porównaniu do czegokolwiek, co było na zachodzie.

che.guevara napisał/a:

W latach zimnej wojny samo to że Polaków stać było na telewizor, AGD, a coraz więcej obywateli na własny samochód (za Gierka produkcja samochodów skoczyła z 80tys do 400tys) stawiało nas w światowej czołówce najlepiej rozwiniętych krajów. Wtedy dostępność tych towarów na całym świecie wyglądała bez porównania gorzej niż dziś, a my na tym polu dokonywaliśmy niebywałego postępu.



Mój drogi - bredzisz. Polska nie była stawiana w czołówce najlepiej rozwiniętych krajów. Wręcz przeciwnie - od lat 60 cała produkcja, przemysł zaczął być coraz bardziej zapóźniony w stosunku do krajów zachodnich. Najlepszym przykładem jest fakt - NIEPODWAŻALNY - że po otwarciu granic ŻADNE z polskich wyrobów myśli technicznej nie zostało uznane za wartościowe na zachodzi bo były skansenem. To jest efekt, do którego doprowadziła "myśl techniczna" i zarządzanie PRL.

Odpowiedz mi proszę na tylko jedno pytanie - dlaczego polska gospodarka upadła w latach 80, skoro było tak dobrze. Skoro proponowany przez ciebie model jest taki rewelacyjny, dlaczego nie było podstawowych produktów żywnościowych, dlaczego WSZYSCY chcieli mieć telewizor, pralkę, odkurzacz, suszarkę, magnetowid, robot kuchenny i samochód z zachodu. Dlaczego nikt nie chciał polskich produktów? Obrazili się?

Zabawny jesteś ...

Jeszcze na koniec o medycynie, bo to dotyczy mnie osobiście i mojej rodziny. Niestety - mimo, że bardzo bym chciał - ale polska medycyna to był zaścianek na zadupiu.

Kardiochirurgia - przywołana przez ciebie - nie była na światowym poziomie, bo chyba nie masz pojęcia, czym był poziom światowy. Przeszczepy serca rozpoczęły się od 1967 roku, w latach 70 była to już powszechna procedura w USA. I tylko dzięki temu, że w pozwolono Relidze zrobić staże w USA w połowie lat 70, mógł on dokonać pierwszego przeszczepu w Polsce w ... 1985 roku !!! Gdzie zatem sukcesy PRL w tym zakresie? To był 1 lekarz, który wykorzystał to, co było już zwykłym zabiegiem na zachodzie.

Dalej chcesz? Onkologia była dramatem. Nie tylko w zakresie leczenia - do dziś jesteśmy w późnych latach 80 z chemioterapią - ale głównie w wykrywalności. W USA w latach 60 zaczęto robić badania przesiewowe w zakresie raka piersi i wykorzystywać mammografię. W Polsce - dopiero 40 lat później !!! O pozostałych badania już nie wspomnę, bo to już jest dno dnia.

Farmakologia - PRL nie wyprodukował żadnego leku o znaczeniu dla medycyny.

Osiągnięcia naukowe na poziomie światowym? Proszę:
Stanisław Konturek - wrzody żołądka i Helicobacter
Tadeusz Krwawicz - kriochirurgia oka
Andrzej Tarkowski - embriologia
I to wszystko mój drogi.

I tak ze wszystkim. PRL zabił naszą inwencję, kreatywność i możliwości rozwoju. Udało się tym, którzy wyjechali i pracowali na zachodnich uczelniach .Dopiero po upadku PRL zaczęły powstawać firmy i coraz więcej słyszy się o osiągnięciach naukowych Polaków. Dopiero teraz. Możesz TO wytłumaczyć ???
Zgłoś

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem