
👾
Zmiana domeny serwisu
- ostatnia aktualizacja:
2025-07-22, 21:51
📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 13:27

Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Zbysław napisał/a:
Kiedyś byłem w Chinach
Zbyszek, hurtownie w Wólce Kosowskiej to jeszcze nie Szanghaj

siwysiwers napisał/a:
Trening przyszłych niedoszłych pilotów KAMIKAZE
Dzień 1 - lot próbny ?

Ziebaj napisał/a:
Klasyczny korek
Klasyczne przeciągnięcie.
Skręcając pod tak dużym kątem stracił powierzchnię nośną i wystąpił efekt jak przeciągnięcie. Kapela. (tak jestem ekspertem, gram w Ace Combat 7).
podpis użytkownika
Wszystkie moje posty mają charakter czysto humorystyczny.
Eksperci się już wypowiedzieli
Korkociąg jest zwykle skutkiem przeciągnięcia. Nie zawsze ale mniejsza z tym. Taka między nimi różnica.
Samolot nie stracił też powierzchni nośnej - przecież nie skurczyły mu się ze strachu skrzydła
Stracił natomiast składową pionową siły nośnej, wykonując ciasny skręt. Mała prędkość powoduje, że ta siła i tak jest już mała a odchylenie jej od pionu pogarsza sprawę.
Dodatkowo, zmiana kierunku lotu nigdy nie jest darmowa. Znaczy to, że manewry sterami zawsze zwiększają opór aerodynamiczny, spowalniając maszynę. Im manewr bardziej gw🤬towny, tym ten efekt jest silniejszy.
Dodatkowo, wykonując tak ciasny skręt, różnica prędkości opływu na skrzydle wewnętrznym i zewnętrznym do zakrętu jest na tyle duża, że wywraca samolot. (Siła nośna na skrzydle wewnętrznym maleje a na zewnętrznym rośnie)

Korkociąg jest zwykle skutkiem przeciągnięcia. Nie zawsze ale mniejsza z tym. Taka między nimi różnica.
Samolot nie stracił też powierzchni nośnej - przecież nie skurczyły mu się ze strachu skrzydła

Stracił natomiast składową pionową siły nośnej, wykonując ciasny skręt. Mała prędkość powoduje, że ta siła i tak jest już mała a odchylenie jej od pionu pogarsza sprawę.
Dodatkowo, zmiana kierunku lotu nigdy nie jest darmowa. Znaczy to, że manewry sterami zawsze zwiększają opór aerodynamiczny, spowalniając maszynę. Im manewr bardziej gw🤬towny, tym ten efekt jest silniejszy.
Dodatkowo, wykonując tak ciasny skręt, różnica prędkości opływu na skrzydle wewnętrznym i zewnętrznym do zakrętu jest na tyle duża, że wywraca samolot. (Siła nośna na skrzydle wewnętrznym maleje a na zewnętrznym rośnie)
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie