Sadol uczy sadol bawi, dziś zobaczymy zasadę działania systemu który powoduje ugięcie kolan u posiadaczy samochodów Audi bez tego systemu. Swoją drogą inżynierowie mieli pod kopula sporo jak wykminili coś takiego kiedy CAD raczkował ew dopiero go pisali, Ang wymagany (mi ciężko wyłapac co lektor mówi)
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 13:22
Dałem piwo udaję, że zrozumiałem co on do mnie mówi i że moja a3 też ma quattro.
Normalnie wszyscy w ostatnim czasie podniecają się tym systemem jak by to było coś zapożyczone z technologii obcych... <lol>?
Taki ,,system,, działa w samochodach bez nazwy quattro, ano np. osobówki z napędem na 4x4. Dlaczego?
Ano dlatego że system quattro to nic innego jak ustawienie 3 dyferencjałów, jeden odpowiada za rozdzielenie momentu obrotowego na dwie osie (przednia i tylna) kolejne dwa za rozdzielenie momentu obrotowego na którejś z osi (przednia i tylna). Mało kto wprowadza do osobówek napęd stały czyli na 2 dyferencjałach z powodu zużycia opon. Posiadam Fiata Sedici także posiada napęd na 4 koła, z dyferencjałem po środku, po czym można to poznać? Na śniegu w pierwszych chwilach przy podjazdach zazwyczaj jedno koło zaczyna się ślizgać i kolejne już tracą siłę, wiadomo przeciwdziała temu już inny system. Dlatego nie ma się czym podniecać bo sam takie ,,systemy,, montowałem w modelach RC gdy byłem młodszy i jako tako nie miałem pojęcia o mechanice samochodowej.
Pozdrawiam.
Taki ,,system,, działa w samochodach bez nazwy quattro, ano np. osobówki z napędem na 4x4. Dlaczego?
Ano dlatego że system quattro to nic innego jak ustawienie 3 dyferencjałów, jeden odpowiada za rozdzielenie momentu obrotowego na dwie osie (przednia i tylna) kolejne dwa za rozdzielenie momentu obrotowego na którejś z osi (przednia i tylna). Mało kto wprowadza do osobówek napęd stały czyli na 2 dyferencjałach z powodu zużycia opon. Posiadam Fiata Sedici także posiada napęd na 4 koła, z dyferencjałem po środku, po czym można to poznać? Na śniegu w pierwszych chwilach przy podjazdach zazwyczaj jedno koło zaczyna się ślizgać i kolejne już tracą siłę, wiadomo przeciwdziała temu już inny system. Dlatego nie ma się czym podniecać bo sam takie ,,systemy,, montowałem w modelach RC gdy byłem młodszy i jako tako nie miałem pojęcia o mechanice samochodowej.
Pozdrawiam.
Audi dla mnie naj lepsze i tylko jeżdze Audi
( bez fanatyzmu ) ale tak dla porównania Audi zawsze wyprzedzało innych i bez powodu hasło ( przewaga dzieki technologii ) nie jest bezpodstawne macie tu filmik jak radzi sobie quattro a BMW z xDrive
sadol.pl/naped-4x4-audi-vs-4x4-bmw-quattro-vs-xdrive-vt149763.htm1538010
sadol.pl/naped-4x4-audi-vs-4x4-bmw-quattro-vs-xdrive-vt149763.htm1538010
Pytanie dla znawców: co lepsze system Quattro od Audi czy najnowszy XDrive od BMW ?
I niech coś jebnie w tym systemie, to wywalisz części o wartości połowy tej audicy, by jeździła z powrotem. Wolę napęd na przednie koła. Równie bezpieczny, co quattro zimą.
daviden napisał/a:
Pytanie dla znawców: co lepsze system Quattro od Audi czy najnowszy XDrive od BMW ?
Zdecydowanie quattro obejżyj film na youtube. Quattro jakoś tak lepiej też działa na codzień
@UP tyle, ze na YT sa filmy zarowno pokazujace jak quattro daje dupy jak i xdrive daje dupy.
Po ośmiu latach dogonili honde ;>
Trzy dyfry w quattro? Chyba tylko w rs. Quattro w pozostałych modelach to tylko centralny dyfer i jakieś elektroniczne protezy.
Zgadza się, w trudnych warunkach lepsze to niż napęd na jedna oś ale do prawdziwego napędu na cztery koła to jeszcze daleko.
Trzy dyfry w quattro? Chyba tylko w rs. Quattro w pozostałych modelach to tylko centralny dyfer i jakieś elektroniczne protezy.
Zgadza się, w trudnych warunkach lepsze to niż napęd na jedna oś ale do prawdziwego napędu na cztery koła to jeszcze daleko.
no 33 lata Quattro obchodzi
,,Audi quattro zadebiutowało 3 marca w 1980 roku w Genewie"
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie