
👾
Zmiana domeny serwisu
- ostatnia aktualizacja:
2025-07-22, 21:51
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 6:05

Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany


Ale moi drodzy, takowe rozwiązanie nie jest żadną nowinką. Ba! Nawet nie zdajecie sobie sprawy z tego, iż korzystacie z tego rozwiązania już teraz!
Właściciele stacji benzynowych (zwłaszcza tych mniejszych), sami dbają o efektywność i żywotność naszych silników. Nie od dziś dolewa się tam do paliw wody....
Właściciele stacji benzynowych (zwłaszcza tych mniejszych), sami dbają o efektywność i żywotność naszych silników. Nie od dziś dolewa się tam do paliw wody....
Co za bzdura... chwilowe mniejsze spalanie kosztem żywotności i awaryjności silnika... paliwo w cylindrach ma się spalać a nie eksplodować ( bo mieszanina wodoru i tlenu eksploduje). Eksplozje na przykładzie "chrzczonego" paliwa prowadzą do wybicia tłoku albo pęknięcia wału korbowego. No i niech mi ktoś wyjaśni czemu woda (lub para wodna) ma się niby rozkładać bez udziału energii na substraty by później uwolnić energię... Czemu nie używać TNT - bardzo małe dawki dały by ten sam efekt co "wybuchy" wodoru...

no widze ze ktos mnie uprzedzil - mysle ze dobrze dobrane stopy nierdzewne w odpowiednich miejscach + zakrecanie wody na krotko przed parkowaniem (co by to benzyna wyplukala i przepalila wilgoc) wyeleminuje problem korozji.


karolas123 napisał/a:
ciekawe co ile remont motoru z racji korozji.
Facet! jaki remont? to 124 tego modelu taki termin nie dotyczy

Co do wtrysku pary wodnej to wg mnie prawda. Mialem kiedys peknieta glowice i woda chlodnicza wlatywala mi do komory spalania. Czuc bylo ze auto lepiej idzie (nie wiam jak spalanie benzyny). Dodam ze dolewalem ok 10l/20km. Auto to bylo Polo '83 z silnikiem 1.3 55KM (na gazniku).

Załużmy, że byśmy potrzebowali tyle samo wody, co paliwa żeby zasilić silniki w całej Polsce. W 2009 roku zużycie paliw wyniosło 26,431 mln m3. Biorąc pod uwagę, że objętość Bałtyku to 21721 km3. To zużylibyśmy całą wodę z morza (pomijając zasolenie, dopływy, itp. itd.) po 821800 latach


Rozklad wody na tlen i wodor
Smiechu warte
Reakcja pirolizy wody zachodzi w bardzo wysokich temperaturach, na pewno nie w tak niskich jak w cylindrach, a efekty tego nie byly by raczej dobre w takim silniku. Wg. mnie jest to po prostu nagle rozprezenie sie tej pary wodnej w cylindrze przy zaplonie mieszanki - para pod wplywem wiekszej temp zajmuje wieksza objetosc (rownanie Clapeyrona) wiec mocniej "pcha" tlok w dol
Tak szkole sie na chemika - 3 klasa technikum chemicznego







21721km3 wody to okolo 21721000000000 m3 co daje zapas potencjalnego "paliwa" na ogromny okres czasu, przelicznik jednostek szesciennych nie jest taki oczywisty, zreszta, tego ucza w 2 gimnazjum

Nie znam takiej reakcji rozkładu wody na wodór i tlen żeby z powrotem wytworzyły więcej energii niż pochłonęły.
W czasie II wojny wstrzykiwano wodę do cylindrów w samolotach (nie pamiętam których i kto) ale reakcja była inna, woda nagle przemieniała się w parę i rozprężała się, odzyskiwała marnowane ciepło. Moim zdanie instalacja za droga w porównaniu do zysków.
W czasie II wojny wstrzykiwano wodę do cylindrów w samolotach (nie pamiętam których i kto) ale reakcja była inna, woda nagle przemieniała się w parę i rozprężała się, odzyskiwała marnowane ciepło. Moim zdanie instalacja za droga w porównaniu do zysków.
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie