Awaryjne lądowanie po wyrwaniu klapy bagażowej. Ze źródła wynika, że klapa została wyrwana z zawiasów.
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 15:45
Wiem żebyście chcieli film na harda, ale należy się dla ziomka zimne piwko
Tam widać w 4:14 że klapa uderzyła w ster wysokości i go uszkodziła
Mógł wylądować i miał gdzie to wylądował, jego decyzja. Nie sądzę by wyrwany wlaz zawinięty na stateczniku i otwór po nim w kadłubie na tyle zaburzył aerodynamikę, że nie dałoby się tym dalej lecieć.
Pokrywa wisiała na stateczniku. Sterownosc w zasadzie miał dobrą, ale... Przy zmniejszeniu prędkości i zmianie kątów opływu mogła zablokować ster wysokości, a z tego już rzadko się wychodzi. Decyzja pilota była prawidłowa. Oboje wyszli bez obrazen. Samolot pewnie tez do prostej naprawy. Ewentualne ryzyko uszkodzenia podwozia czy silnika przy ladowaniu "w polu" jest niczym w porownaniu do proby lądowania z zablokowanym sterem, nawet na lotnisku.
(to moja osobista opinia - choć podparta ~300h nalotu na podobnych, PPL+night+EIR)
(to moja osobista opinia - choć podparta ~300h nalotu na podobnych, PPL+night+EIR)
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie