
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 23:51

@~Velture, nie wiem jak to się ma w terenówkach, ale w zwykłych osobówkach bieg wsteczny ma najlepsze przełożenie. Czyli jak na jedynce auto nie ma siły podjechać to można jeszcze na wstecznym próbować. Często w górach można zauważyć jak ludzie na swoje posesje pod stromą górę wjeżdżają właśnie na wstecznym.
Ale tak jak mówiłem - nie wiem jak to się ma w terenówkach bo dodatkowo mają one reduktory.
Ale tak jak mówiłem - nie wiem jak to się ma w terenówkach bo dodatkowo mają one reduktory.

pare razy w troch ebardziej gorskich teranach widzialem jak ludzie do swoich posesji podjezdzaja tyle, tyl wsteczny to najmocniejszy bieg jak na 1 nie daje rady wtedy szansa jest ze tylem dojedzie, mysle ze w terenowych podobnie jest ale "ekspertę nie jestę"

Tyłem jak tyłem...nic by się nie stało, ale po co bokiem się ustawił?
Wjeżdżają tyłem samochodami z przednim napędem. Wtedy dociąża bardziej przód, bo na nim opiera się cały ciężar samochodu i zamiast "ciągnąć" samochód go góry to go "pcha" a przyczepność jest większa.
Terenówki mają bardzo różne przełożenia.
Podstawowym napędem jest tylna oś. a przednia jest dołączana - automatycznie lub manualnie. (wyjątkiem jest Honda HRV I gen. - no ale to taka terenówka jak z koziej dupy trąba)
Są też samochody 4x4 takie, które mają stały napęd na obie osie - np Jeep Cherokee i Grand Cherokee z reduktorami NV-249 (Podział napędu 5-50% przód, oraz 95-50% tył).
Mnie jak na razie u mnie odpowiada ręczne odpinanie napędów, bo nawet te 5% różnicy powodowało dosyć sporą różnicę w spalaniu.
A koleś z filmiku - chciał zabłyszczeć a zgasnął jak pet w kiblu.
Terenówki mają bardzo różne przełożenia.
Podstawowym napędem jest tylna oś. a przednia jest dołączana - automatycznie lub manualnie. (wyjątkiem jest Honda HRV I gen. - no ale to taka terenówka jak z koziej dupy trąba)
Są też samochody 4x4 takie, które mają stały napęd na obie osie - np Jeep Cherokee i Grand Cherokee z reduktorami NV-249 (Podział napędu 5-50% przód, oraz 95-50% tył).
Mnie jak na razie u mnie odpowiada ręczne odpinanie napędów, bo nawet te 5% różnicy powodowało dosyć sporą różnicę w spalaniu.
A koleś z filmiku - chciał zabłyszczeć a zgasnął jak pet w kiblu.
@Velture przy wjeżdżaniu tyłem jest lepszy rozkład mocy (jak wytłumaczył wyżej Sosna84) i masy, gdzie ciężki silnik dociska oś przednią będącą z tyłu w stosunku do kierunku jazdy, która jest i tak lepiej dociążona przez grawitację i siłę dośrodkową, co przekłada się na lepszą trakcję. Dodatkowo, jak masz lepszą trakcję to masz też lepszą sterowność na osi skrętnej, bo przy wjeżdżaniu przodem koła miałyby kiepski kontakt z podłożem. Oczywiście mogę się mylić i tak mi się tylko wydaje, ale z doświadczenia wiem że tyłem jest lepiej

Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie