Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
Ciężarówka z kagańcem, a fotoradar pokazał: 155km/h
e................n • 2013-09-20, 10:31


500 zł i 10 pkt. karnych - taki mandat grozi kierowcy, który prawdopodobnie nie złamał przepisów ruchu drogowego. To nie żart. Z takim kłopotem musi zmierzyć się właściciel jednej z firm transportowych z Trzcianki (woj. mazowieckie). Fotoradar zarejestrował, że jedzie 155 km/h, mimo że ciężarówka ma ogranicznik prędkości. Ten z kolei uniemożliwia jej poruszanie się szybciej, niż z szybkości 90 km/h.

A gdyby to była osobówka? Mandat pewny.

I co na to ci wszyscy którzy twierdzą że wystarczy jeździć zgodnie z ograniczeniami i że fotoradary są dla naszego bezpieczeństwa.

Zapożyczone z tvn24 i c🤬j
Zgłoś
Avatar
TruckR 2013-09-20, 23:41
Ahhh... ta rzetelność TVN...
Dziennikarzyna już w pierwszym punkcie swojej wypowiedzi chciał zabłysnąć swoją ciętą docinką, ale wyszło jak zwykle... niestety już bardziej chyba nie mógł się mylić... czepia się, że naczepa to nie pojazd (od kiedy?), a marka SCHMITZ to nie marka a nazwa... no niestety tak wyszło, że w obu sprawach jest w błędzie.

A potem te twierdzenia, że ciężarówka NIE MOŻE poruszać się z prędkościami większymi jak 90km/h... jest jakieś prawo fizyczne wykluczającą taką możliwość czy jak?

A i przecież zgodnie z KRD -> Rozdział 3 -> Art.20 maksymalna dopuszczalna prędkość dla pojazdów ciężarowych pow. 3,5t to 80 km/h!

Więc gratulujemy TVN! Nadal utrzymujecie poziom! Jest "ołrajt" i tak... kto by się zagłębiał w takie szczegóły?

Owszem zgodzę się w 100%, że nie pozwalają na to przepisy a pojazdy ciężarowe o DMC pow. 3,5t powinny być wyposażone w urządzenie uniemożliwiające takiemu pojazdowi osiągnięcie większej prędkości niż 90k/h czyli tzw. ogranicznik czy "kaganiec"

Ale nadal możliwe jest rozpędzenie pojazdu do prędkości przekraczającej 90km/h i to nawet bez ingerencji w działanie wcześniej wspomnianego urządzenia... wystarczy nie hamować zjeżdżając z wzniesienia...

Do tego trzeba dopuścić, że ktoś mógł ingerować w działanie tego urządzenia. np. w niektórych ciężarówkach (MAN, DAF, SCANIA) podczas ingerencji w działanie impulsatora "ogranicznik" przestaje działać a ciężarówka "idzie ile fabryka dała" (nie pytajcie skąd wiem).

kszh19 napisał/a:

Magnes na skrzynie i jazda


Chyba raczej chodzi Ci o impulsator.

Oczywiście nie pochwalam takich działań i każdy przyzna, że to jest głupie i niebezpieczne, a do tego bardzo rzuca się w oczy przedstawicielom organów ścigania.

P.S.
Ale co do błędnych pomiarów prędkości to i tak się zgodzę, bardzo często do tego dochodzi.
Sam padłem ofiarą takiego procederu. Jechałem w pełni legalną ciężarówką, zresztą prędkość pokrywała się z dwoma nawigacjami GPS a "policmajstry" wywróżyli mi z 80km/h 114km/h! po dłuższej rozmowie odpuścili...
Ale daje do myślenia.

krzysiek0909 napisał/a:

Z tymi ogranicznikami to jest lekka ściema. Większość tirów i tak jeździ 100-110 km/h. Rekordzista, którego zaobserwowałem jechał ponad 130, ale na długim zjeździe.


Ooo... ciekawostka... to ja nie wiem czym kolega dokonuje pomiarów... chyba kątomierzem.

Pozdro.
Zgłoś