📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 17:00
🔥
Podróż w III klasie
- teraz popularne
Coś mi się się wydaje, że chyba się paliwo skończyło. Nie ma ŻADNEGO pożaru, zniszczenia właściwie minimalne. Chyba nawet tej hali nie rozbiorą, a pudełka dalej tkwią na półkach. Jakby samolot był pełen paliwa, to tej hali już by nie było. Gdy w wojskowym samolocie o dużym skosie skrzydeł skończy się paliwo, ten spada praktycznie jak kamień. Z odrzutowych jedynie pasażerskie, poddźwiękowe samoloty mogą lądować lotem ślizgowym. Myśliwce zawsze muszą mieć choć trochę paliwa, inaczej skutki latania na pusto mamy w powyższym filmie.
Na szczęście w Polsce to się nie stanie bo mamy ich tak mało, że już prędzej kolejny tupolew padnie niż F-16 ale co się dziwić Macierewicz zajęty był uwalaniem dobrego przetargu na Caracale, kupowaniem krówek , rozbijaniem samochodów podczas podróży co Tadzia Rydzyka i dymaniem misia
a nie kupowaniem samolotów.
a nie kupowaniem samolotów.
Monitor94 napisał/a:
To nie jest tak do końca. Duży skos jest przecież w wielu pasażerach, bo ma lepszy współczynnik siły oporu do siły nośnej.
Z tym to nie do końca.
Tak prostym językiem, to najlepszy współczynnik Cz do Cx ma skrzydło proste. Samolot to nie samochód, projektuje się go do latania z określoną prędkością. Duży skos skrzydeł jest tylko po to, żeby utrzymać w miarę znośny opór przy prędkościach zbliżających się do prędkości dźwięku (Ma>0,8).
W okolicach prędkości dźwięku, od ok. 0,95 Ma do ok. 1,4 Ma zaczynają się cyrki. Gdy już przekroczy 1,4 Ma, to najlepiej, gdyby prawie w ogóle samolot nie miał skrzydeł.
Monitor94 napisał/a:
chociaż im nowsza konstrukcja, tym jest z tym gorzej, bo wszelkie rozwiązania typu fly-by-wire wymagają zasilania w energię elektryczną.
Dalej wymieniona przez Ciebie hydrazyna nie znajduje się tam jako balast wyważający, a jest właśnie paliwem do awaryjnego systemu zasilania.
Poza tym, nie mijasz się z prawdą.
TomoMadej napisał/a:
Z tym to nie do końca.
Tak prostym językiem, to najlepszy współczynnik Cz do Cx ma skrzydło proste.
Źle się wyraziłem - duży skos jest w pasażerach, bo ma lepszy współczynnik przy prędkościach przelotowych. W myśliwcach powodów jest kilka, włącznie ze wspomnianym przez Ciebie kryzysem falowym. Dołączam, tak informacyjnie, sylwetki B-787 i F-16, choćby by inni mogli zobaczyć jak to wygląda.
TomoMadej napisał/a:
Dalej wymieniona przez Ciebie hydrazyna nie znajduje się tam jako balast wyważający, a jest właśnie paliwem do awaryjnego systemu zasilania.
Poza tym, nie mijasz się z prawdą.
Ale ja nie napisałem inaczej, po prostu przy nagłej utracie prędkości, spowodowanej bliskim kontaktem z przeszkodą, największe ryzyko niesie hydrazyna
Owszem, nie wspomniałem po co ona jest na pokładzie, bo odniosłem się do możliwości wybuchu.
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie