



W 2000 roku Euro NCAP przeprowadziło na Matizie I testy zderzeniowe. Uzyskał on 3 gwiazdki na 5 możliwych. Jak na tamte czasy mały samochód który uzyskał 3 gwiazdki to było coś. Tu po raz kolejny przebija swoją konkurencje. Dla przykładu Fiat Seicento (testy jego również odbyły się w 2000 roku) uzyskał dwie gwiazdki, ale jedną przekreśloną. Seicento uzyskało 12 na 37 punktów, natomiast Matiz zdobył 19. Dopiero w 2004 roku testy zderzeniowe Fiata Pandy dogoniły Matiza. Panda uzyskała 20 punktów i 3 gwiazdki (a więc minimalnie lepiej niż Matiz). Warto dodać że Matiz powstał 6 lat przed Pandą! Oczywiście były samochody lepsze od Matiza. Przykładowo Lupo z 2000 roku zdobyło 4 gwiazdki, ale ciężko porównywać Lupo i Matiza, a poza tym Lupo jest znacznie droższe od Matiza. Hyundai Atos (obok Seicento główny konkurent Matiza) uzyskał 3 gwiazdki i 18 punktów (a więc o jeden mniej niż Matiz). Nie znana w Polsce Honda Logo uzyskała też trzy gwiazdki i 17 punktów, więc jak widać Matiz w swojej klasie cenowej jest jednym z najbezpieczniejszych aut. Ciekawostką jest fakt że bezpośredni następca Matiza Spark uzyskał o 2 punkty mniej od protoplasty, a zatem następca zaprezentowany 7 lat później okazuje się mniej bezpieczny niż Matiz.
pozdrawiam

podpis użytkownika
"Ślimak winniczek nie ma kręgosłupa..."zaraz wyjdzie, że bezpieczniej jest wp🤬lić się w ścianę matizem niż mercedesem
podpis użytkownika
"Ślimak winniczek nie ma kręgosłupa..."podpis użytkownika
[img:de7e3d4d67]http://img.userbars.pl/92/18342.png[/img:de7e3d4d67]
kudlaty1125, wiesz o tej marce tyle, że nawet się płakać nie chce
pozdrawiam![]()
tazmandu, jeśli tak to rozumujesz to już Twój problem :]
Tak naprawdę Hardy-Hard, to kudłaty ma racje. Ale wszyscy powinni Ci wybaczyć tą idiotyczną wstawkę z równie idiotycznych testów Euro NCAP ponieważ jesteś kobietą i ignorancja to wasza cecha gatunkowa.
Poczytaj na czym polegają testy Euro NCAP to może wtedy się dowiesz że są całkowicie niemiarodajne i pokazują jedynie stosunek odporności konstrukcji do masy własnej pojazdu, oprócz bocznej próby ( którą matiz oblał, a ta jest najważniejsza bo siła zderzenia nie jest zależna od masy samochodu ) oraz tej z pieszymi, co do warunków na drodze ma się jak Twoja wiedza do rzeczywistości.
Tyle samo co z matiza zostałoby z waszych 20-letnich wypasionych fur od dziadków z niemiec ;p
eee... nie?
Wspawane w progi, drzwi, podłogę i kilka innych miejsc kształtowniki niesamowicie zwiększają wytrzymałość, oczywiście kosztem większej masy z czego wynika odrobinę większe spalanie, ale wolę jak wożonko spali liter więcej niż ma się pomiąć jak tekturowa harmoszka
podpis użytkownika
katana wa bushi no tamashipo 2 po co się rozpisujesz w temacie? napisał, że nie zapewniają w ogóle bezpieczeństwa to mu udowodniłem, że jednak zapewniają.
podpis użytkownika
"Ślimak winniczek nie ma kręgosłupa..."