Główna Poczekalnia (1) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: 2025-07-22, 21:51
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 1:05
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
hejcior 2016-10-07, 20:07 2
Stare banknoty były zajebiste. Dobre czasy.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2016-10-07, 20:58
pamiętam jak wymieniali
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2016-10-16, 21:59 1
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
lesiot 2016-10-17, 11:28
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
domin112233 2016-10-18, 6:55
A czy ogromną hiperinflację w latach 80 można uznać za dobrą sytuację ekonomiczno-gospodarczą kraju? Chyba, że wierzysz w pozytywne skutki inflacji. Może to jednak nie ja potrzebuje lektury z ekonomii.
Zgłoś
Avatar
lesiot 2016-10-18, 10:09
Hiperinflacja zaczęła się w latach 90 to raz...
Po drugie... inflacja jest czymś normalnym o ile systematycznie działa i zgodnie z zasadami ekonomi, a nie jest wstrzymywana przez 10 lat i równolegle dodrukowuje się pieniądze... hiperinflacja to jest efekt fatalnych działań ekonomicznych w latach 70-80.

Deonominajca dziłać miała przeciwko problemom z środkami płatnicznymi, a nie podnosić gospodarkę czy ratować ekonomię.
Denominacja nie zmienia realnej wartości waluty.
Denominacja nie jest (w żadnym kraju) reformą ekonomiczną, ani gospodarczą.

Zdecydowanie potrzebujesz się doedukować z ekonomii...
Ludzie przed denomnacją i po denominacji byli tak samo bogaci i zgromadzone przez nich środki w wyniku denominacji nie starcił tej samej mocy nabywczej.
Zgłoś
Avatar
domin112233 2016-10-18, 16:04
Dziękuje, że sie martwisz o moją edukację. Jednak gdy danego pojęcia, zagadnienia nie rozumiem czytam o nim. Nie zgodzę się z Tobą, że denominacja nie wpływa na gospodarkę. Jak również nie zgodzę się, ze hiperinflacja jest do teraz, inflacja oczywiście tak bo jest to coś normalnego. To własnie denominacja + plan Georga Sorosa ustabilizowały ją na danej wartości. Ludzie może i byli tak samo bogaci ale jak w takim razie funkcjonowało państwo. Brnąc dalej to jaki byłby sens zmiany waluty? Z punktu widzenia obywateli tylko gorszy gdyż trzeba się wyedukować względem nowych banknotów. Gospodarka, która w roku 1989 osiąga hiperinflację na poziomie ponad 1200% według Ciebie działa poprawnie i nie jest zrujnowana. Według mnie denominacja była nieunikniona ale również to dzięki niej poziom cen się ustabilizował.
Zgłoś
Avatar
lesiot 2016-10-18, 21:16
domin112233 napisał/a:

Nie zgodzę się z Tobą, że denominacja nie wpływa na gospodarkę


Godzić się nie musisz... Twoja sprawa...

domin112233 napisał/a:

Jak również nie zgodzę się, ze hiperinflacja jest do teraz


Nie napisałem, że jest do teraz.

domin112233 napisał/a:

To własnie denominacja + plan


Mówimy o samej denominacji.

domin112233 napisał/a:

Ludzie może i byli tak samo bogaci ale jak w takim razie funkcjonowało państwo.


Tak samo jak ludzie... a niby jak miało się to zmienić, dla państwa to był inny przelicznik niż dla obywateli?

domin112233 napisał/a:

Brnąc dalej to jaki byłby sens zmiany waluty?


Przecież masz napisane wyraźnie:
sadol.pl/denominacja-zlotego-nie-tak-dawno-milionerzy-vt427318.htm4722800
Nawet na durnej wikipedii masz napisane czemu służy.

domin112233 napisał/a:

Gospodarka, która w roku 1989 osiąga hiperinflację na poziomie ponad 1200% według Ciebie działa poprawnie i nie jest zrujnowana.


Teraz to wymyśliłeś...
pl.wikipedia.org/wiki/Inflacja_w_Polsce
Napisałem Ci wyraźnie, więc czytaj ze zrozumieniem...
Cytat:

inflacja jest czymś normalnym o ile systematycznie działa i zgodnie z zasadami ekonomi, a nie jest wstrzymywana przez 10 lat i równolegle dodrukowuje się pieniądze... hiperinflacja to jest efekt fatalnych działań ekonomicznych w latach 70-80.


Więc jeżeli piszę o fatalnych działaniach ekonomicznych w latach 70-80 to jakim cudem bystrzaku wydedukowałeś w swojej małe główce, że twierdzę, że w 1989 było cacy... weź no włącz myślenie.

domin112233 napisał/a:

Według mnie denominacja była nieunikniona ale również to dzięki niej poziom cen się ustabilizował.


Według Ciebie... aha, a cóż to za autorytet?
Zgłoś
Avatar
domin112233 2016-10-18, 22:00
Panie lesiot po co te zdenerwowanie? Jak sie już ma 34 lata trzeba uważać by ciśnienie w Twojej "wielkiej główce" nie podskoczyło na zbyt wysoki poziom. Posyłając artykuły z Wikipedii tym bardziej przekonałeś mnie o słuszności Twoich argumentów. Pewnie Twoje wysokie ekonomiczne mniemanie równe Oliverowi Hartowi kazało Ci używać języka kultury poziomu rynsztoku. Cytując moje słowa, w których zadawałem pytanie retoryczne i odpowiadając na nie źle uświadomiło mi, że prowadzenie dalszej rozmowy z Tobą nie wnosi nic w moim życiu.
Zgłoś

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem