

1) Statki do przewozu drewna na pokładzie są jednostkami mało stabilnymi i takie rzeczy się dzieją dosyć często, z byle błahego powodu czy błędu w obliczeniach stateczności.
2) Przewożenie ładunku na pokładzie statku to decyzja kapitana - w Rosji też, ale c🤬j ich tam wie.
3) ta część Oceanu spokojnego charakteryzuje się sporym skokiem pływu (na Morzu Ochockim 500 Mil morskich na północ różnica pływu półdobowego wynosi 11-14m!) i tu upatruję przyczyn wypadku - wystarczyło że ktoś nie dopilnował luzowania cum i statek przechylił się aż osiągnął stan przy którym ładunek spadł.
4) Prawdopodobieństwo że załoga była naj🤬a jest niewykluczone ale nie raczej niewielkie gdyż w Rosji rządzi oligarchia i za taki wist (czytaj: straty) płaci się albo kulą w łeb albo napromieniowanymi dolarami, rzadziej poją litem. Stawiam raczej na obsługę dźwigu bo to operator przyczynił się do wypadku przesuwając ładunek.
Ergo: lepiej się przyjrzeć problemowi a nie pisać głupoty. Pozdrawiam.
Jak płynął to było dobrze. Zacumował i się narobiło
A może to był załadunek?
Aż napiszę komentarz bo akurat tu jestem ekspertem.
1) Statki do przewozu drewna na pokładzie są jednostkami mało stabilnymi i takie rzeczy się dzieją dosyć często, z byle błahego powodu czy błędu w obliczeniach stateczności.
2) Przewożenie ładunku na pokładzie statku to decyzja kapitana - w Rosji też, ale c🤬j ich tam wie.
3) ta część Oceanu spokojnego charakteryzuje się sporym skokiem pływu (na Morzu Ochockim 500 Mil morskich na północ różnica pływu półdobowego wynosi 11-14m!) i tu upatruję przyczyn wypadku - wystarczyło że ktoś nie dopilnował luzowania cum i statek przechylił się aż osiągnął stan przy którym ładunek spadł.
4) Prawdopodobieństwo że załoga była naj🤬a jest niewykluczone ale nie raczej niewielkie gdyż w Rosji rządzi oligarchia i za taki wist (czytaj: straty) płaci się albo kulą w łeb albo napromieniowanymi dolarami, rzadziej poją litem. Stawiam raczej na obsługę dźwigu bo to operator przyczynił się do wypadku przesuwając ładunek.
Ergo: lepiej się przyjrzeć problemowi a nie pisać głupoty. Pozdrawiam.
Taki z ciebie ekspert że nie wspomniałeś o zbiornikach balastowych i prawdopodobnie automatyka tego się zj🤬a
Czemu mam wrażenie że nikt z załogi nie był trzeźwy??
Jedyne trzeźwe ruskie to te w ukraińskiej niewoli. U pozostałych to nawet niemowlęta wydmuchają promil.
a strata drewna bolesna, czym oni teraz będą wzmacniać pancerze swoich T34...
podpis użytkownika
Si vis pacem, para bellum.Taki z ciebie ekspert że nie wspomniałeś o zbiornikach balastowych i prawdopodobnie automatyka tego się zj🤬a
Widzę że ty jesteś tu ekspertem od wszystkiego? Otóż wiedz, że system napełniania zbiorników balastowych akurat w tym przypadku nie jest w stanie skompensować nagłego przechyłu w wyniku przesunięcia ładunku na pokładzie. W dupie byłeś i gówno widziałeś, zasrany ekspercie. Nie wystarczy pogooglować by wiedzieć, cwaniaku z bańką w nosie. Lepiej siedź w piwnicy i wstydu sobie nie rób lepiej.
Spływ stylem flisackimi! Podobało mi się 😏
Swoją drogą to jaki to musi być ciężar...
Ciężar mógł być równo rozłożony, choć statek był przeciążony. Statek mógł zaczepić burtą o nabrzeże gdy fala zaczęła go bujać.
I już.
Widzę że ty jesteś tu ekspertem od wszystkiego? Otóż wiedz, że system napełniania zbiorników balastowych akurat w tym przypadku nie jest w stanie skompensować nagłego przechyłu w wyniku przesunięcia ładunku na pokładzie. W dupie byłeś i gówno widziałeś, zasrany ekspercie. Nie wystarczy pogooglować by wiedzieć, cwaniaku z bańką w nosie. Lepiej siedź w piwnicy i wstydu sobie nie rób lepiej.
Oho duma urażona ale p🤬lisz typie głupoty 😂 wiele jest statków z wysokowydajnymi pompami od systemu balastowego i dynamicznie kompensują przechyły. Przykładem jest prom Stena Ebba ktory potrafi 6 ton wody w minutę przepompować pomiędzy 8 zbiornikami balastowymi więc zamknij k🤬a ryj i naucz się słuchać
Oho duma urażona ale p🤬lisz typie głupoty 😂 wiele jest statków z wysokowydajnymi pompami od systemu balastowego i dynamicznie kompensują przechyły. Przykładem jest prom Stena Ebba ktory potrafi 6 ton wody w minutę przepompować pomiędzy 8 zbiornikami balastowymi więc zamknij k🤬a ryj i naucz się słuchać
Dalej będziesz się rzucał jak jakiś tłuk? Pracowałem na różnych statkach przez 35 lat, z systemami balastowymi różnych typów i generacji. Gówno się znasz i nie p🤬l mi tu bzdetów. Na takim srakopchaju jak na filmie nie jest możliwe by system balastowy, o ile jest w ogóle, nawet sprawny, wyrobił kompensację tak gw🤬townego przesunięcia ładunku. To jest statek o niewielkiej, wbrew pozorom, wyporności ale nie chodzi tu o masę czy wyporność ale o wysokość metacentryczną i jej zmianę w ciągu kilku sekund. Rób dalej z siebie głupka, proszę bardzo, ale ja nie zamierzam więcej z tobą polemizować bo, jak już napisałem wcześniej: w dupie byłeś, gówno widziałeś i gówno wiesz.

