Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
Dziwne koło
majkel_admwz • 2014-11-23, 12:20
Dział badań i rozwoju Michelina sukcesywnie pracuje nad nową technologią w ogumieniu. Chodzi o koło, w którym opona jest zintegrowana z felgą tworząc jedną całość. Od pierwszych konceptów koncern zaczyna przechodzić do fazy produkcyjnej, budując pierwszą fabrykę, która ma specjalizować się w tym produkcie.



Produkt, który otrzymał nazwę Tweel ujrzał światło dzienne już w 2005 roku. Po pierwszej fascynacji przyszedł czas na konkrety. Zakład produkcyjny na powstać w Południowej Karolinie w USA. Początkowo futurystyczne koła mają być montowane w niewielkich maszynach budowlanych oraz kosiarkach. Są to pojazdy, które nie osiągają zawrotnych prędkości, jednak biorąc pod uwagę postęp technologiczny nie można wykluczyć że pewnego dnia ten patent zawita na tory wyścigowe.
Zgłoś
Avatar
k................m 2014-11-23, 12:25 1
Było, w jakimś hamerykańskim wozie bojowym.
Nie zawita na tory wyścigowe. A koła pełne są od lat znane.
Zgłoś
Avatar
miskolabor 2014-11-23, 12:36
@kalium
Owszem było i to nawet w rosyjskim wozie terenowym.

podpis użytkownika

Prawda w oczy kole
Zgłoś
Avatar
Kriski 2014-11-23, 12:38 1
Już od 2002 roku o tym projekcie marudzą, wpierw jako projekt opony:



Potem, czyli 2012 rok o zintegrowanych oponach:



Więc masz nieświeże wieści.
Zgłoś
Avatar
A................t 2014-11-23, 12:55
W Afganistanie było wiele Hummerow z tymi kołami ... niby miały nie wysadzać min domowej roboty tylko ze Islamiści się wycwanili i robią miny odpalane sygnałem z daleka ... ;/ J🤬 pojebów islamskich
Zgłoś
Avatar
A................z 2014-11-23, 13:04
świetnie. Teraz zamiast samych opon trzeba będzie całe koło kupować. Już jestem ciekaw jak szpece od marketingu wmówią ludziom że to świetne rozwiązanie
Zgłoś
Avatar
k................m 2014-11-23, 13:26
Nie wmówią, bo to bzdura. Podobne rozwiązania na tym globie były od lat. To się nie sprawdza, robili to sowieci, robili hamburgery w ubiegłym wieku. Nie daje rady, na krótką metę zajebiste. Ale po co, skoro są opony "piankowe". Znowu pytanie po co, do zastosowań specjalnych już od dawna wykorzystywane.
To, że "misiek" od dawna robi c🤬jowe opony, na góra dwa sezony to każdy wie. Więc musiał czymś zabłysnąć?
Zgłoś
Avatar
B................r 2014-11-23, 14:40
ruskie już dawno takie mieli i mają
Zgłoś
Avatar
lukaszdzi 2014-11-23, 15:52 1
W obecnej sytuacji koła takie mają pewną wadę, przykładowo zimą jak pomiędzy te lamelki naładuje się śniegu koła stracą wyważenie na tyle że nie będzie dało się jechać. Najpierw moim zdaniem trzeba to coś zaślepić żeby syf się tam nie dostawał.
Zgłoś
Avatar
-Misha- 2014-11-23, 17:37
^up mówisz o takim problemie, na które rozwiązanie można znaleźć w 5 sekund

podpis użytkownika

Elo
Zgłoś
Avatar
l................i 2014-11-23, 17:44
Up
Ale ciśnienia nie zmienisz
Zgłoś
Avatar
Mitico 2014-11-23, 18:12
Nie od dziś wiadomo że Michały to dobre opony
Zgłoś
Avatar
z................s 2014-11-23, 18:39
Przecie to się nada do roboty w polu albo do terenówki... Gdzie indziej za drogie rozwiązanie. Co z tego że nie przebijesz? Zapas i tak wozić trzeba bo uszkodzenie jednego takiego "węzła" będzie nie do naprawy...
Zgłoś
Avatar
Sliski 2014-11-23, 19:52
Tory torami, to ma zastosowanie w rajdach przełajowych gdzie opony mają okazję pękać i ma to bardzo negatywny wpływ na wyniki. Ile czasu na takim rajdzie Dakar jest marnowane na zmiany opon?
Zgłoś
Avatar
nobas 2014-11-23, 20:31
no fajnie sie to sprezyscie odksztalca
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie