Dział badań i rozwoju Michelina sukcesywnie pracuje nad nową technologią w ogumieniu. Chodzi o koło, w którym opona jest zintegrowana z felgą tworząc jedną całość. Od pierwszych konceptów koncern zaczyna przechodzić do fazy produkcyjnej, budując pierwszą fabrykę, która ma specjalizować się w tym produkcie.
Produkt, który otrzymał nazwę Tweel ujrzał światło dzienne już w 2005 roku. Po pierwszej fascynacji przyszedł czas na konkrety. Zakład produkcyjny na powstać w Południowej Karolinie w USA. Początkowo futurystyczne koła mają być montowane w niewielkich maszynach budowlanych oraz kosiarkach. Są to pojazdy, które nie osiągają zawrotnych prędkości, jednak biorąc pod uwagę postęp technologiczny nie można wykluczyć że pewnego dnia ten patent zawita na tory wyścigowe.
Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników.
Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (
więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
konto usunięte
2014-11-23, 12:25
Było, w jakimś hamerykańskim wozie bojowym.
Nie zawita na tory wyścigowe. A koła pełne są od lat znane.
@kalium
Owszem było i to nawet w rosyjskim wozie terenowym.
Już od 2002 roku o tym projekcie marudzą, wpierw jako projekt opony:
Potem, czyli 2012 rok o zintegrowanych oponach:
Więc masz nieświeże wieści.
konto usunięte
2014-11-23, 12:55
konto usunięte
2014-11-23, 13:04
świetnie. Teraz zamiast samych opon trzeba będzie całe koło kupować. Już jestem ciekaw jak szpece od marketingu wmówią ludziom że to świetne rozwiązanie
konto usunięte
2014-11-23, 13:26
konto usunięte
2014-11-23, 14:40
ruskie już dawno takie mieli i mają
W obecnej sytuacji koła takie mają pewną wadę, przykładowo zimą jak pomiędzy te lamelki naładuje się śniegu koła stracą wyważenie na tyle że nie będzie dało się jechać. Najpierw moim zdaniem trzeba to coś zaślepić żeby syf się tam nie dostawał.
^up mówisz o takim problemie, na które rozwiązanie można znaleźć w 5 sekund
konto usunięte
2014-11-23, 17:44
Up
Ale ciśnienia nie zmienisz
Nie od dziś wiadomo że Michały to dobre opony
konto usunięte
2014-11-23, 18:39
Przecie to się nada do roboty w polu albo do terenówki... Gdzie indziej za drogie rozwiązanie. Co z tego że nie przebijesz? Zapas i tak wozić trzeba bo uszkodzenie jednego takiego "węzła" będzie nie do naprawy...
Tory torami, to ma zastosowanie w rajdach przełajowych gdzie opony mają okazję pękać i ma to bardzo negatywny wpływ na wyniki. Ile czasu na takim rajdzie Dakar jest marnowane na zmiany opon?
no fajnie sie to sprezyscie odksztalca