Lepsze na przód czy tył? W tym materiale przedstawiamy eksperyment, w którym sprawdzaliśmy 3 rodzaje napędów z różnymi konfiguracjami opon.
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
30 minut temu
Lepsze na przód czy tył? W tym materiale przedstawiamy eksperyment, w którym sprawdzaliśmy 3 rodzaje napędów z różnymi konfiguracjami opon.
Dołożyć parę złotych i kupić dobre na przód i tył, to takie moje zdanie bez głupich testów...
Ja się z Tobą w 100% zgadzam teraz kupiłem 4 nowe 19 cali, ale widzowie prosili mnie o materiał, bo kwestia jest wielokrotnie poruszana, również na sadolu
Powiem szczerze bardziej by mnie interesował test właśnie wielkości, wysokości i szerokości opon i jak się te różnice przekładają na przyczepność w śliskich warunkach
mygyry napisał/a:
Powiem szczerze bardziej by mnie interesował test właśnie wielkości, wysokości i szerokości opon i jak się te różnice przekładają na przyczepność w śliskich warunkach
też kilkukrotnie robiłem takie porównania, wcale węższe opony na zimę nie zawsze zdają egzamin, w zależności np od tego gdzie jeździsz.
Np, ostatnio RS7 Performance 605 KM z felgami 21 cali na płycie poślizgowej łatwo nie miałem z awaryjnym hamowaniem.
valdziu napisał/a:
Np, ostatnio RS7 Performance 605 KM z felgami 21 cali na płycie poślizgowej łatwo nie miałem z awaryjnym hamowaniem.
Myślę, że to nie jest zbyt częsty problem użytkowników naszych dróg
mygyry napisał/a:
Myślę, że to nie jest zbyt częsty problem użytkowników naszych dróg![]()
Jako przykład podałem, że zbyt duża szerokość opony mimo większych rowków w oponach nie jest w stanie idealnie odprowadzić wody.
@up napisałeś, że węższa nie musi być lepsza a teraz piszesz, że szeroka nie dała rady. Osobiście jestem laikiem w temacie i dlatego wolę proste i zrozumiałe porównania dla szerszej grupy użytkowników a nie porównania w super autach, większość raczej jeździ w średniej klasie autach i na oponach w okolicach 2000 zł.
Dobre poradniki są cenne, bo nieraz uderzają w dziwne stereotypy
Dobre poradniki są cenne, bo nieraz uderzają w dziwne stereotypy
valdziu napisał/a:
Jako przykład podałem, że zbyt duża szerokość opony mimo większych rowków w oponach nie jest w stanie idealnie odprowadzić wody.
Im szersze opony, tym mniejszy nacisk, latwiej wodzie oderwac taka opone od nawierzchni. Tak samo z zimowkami, wezsze lepiej wgryzaja sie w snieg, najlepiej widac to na rajdowkach, jak 300KM auta jada na oponach jak cc.
@up myślę że najlepiej trzymać sie zaleceń producentów samochodów.
Każdy model jakieś ma przypisane. Mam na myśli rozmiary nie markę
Każdy model jakieś ma przypisane. Mam na myśli rozmiary nie markę
@up
Tak ale producenci zazwyczaj homologuja kilka rozmiarow i czesto zimowki sa troche wezsze.
Tak ale producenci zazwyczaj homologuja kilka rozmiarow i czesto zimowki sa troche wezsze.
mygyry napisał/a:
Dołożyć parę złotych i kupić dobre na przód i tył, to takie moje zdanie bez głupich testów...
To nie problem kupowania, lecz różnego tempa zużywania się opon w autach, między przodem a tyłem...
Ps. Oglądnij chociaż zanim skomentujesz
Lubię wszelkie porównania, ale za mało jak dla mnie materiału z płyty.
Na niektórych ujęciach to ledwo widać, że auto zamyszkowało. Jakoś ładnie opisane różne prędkości, porównania dwóch filmików żeby było odniesienie.. a tak to ble ble ble ze środka, ble ble ble koło auta i w sumie to ani nie pokazane ani nie pogadane tak na prawdę
Można było wsadzić np. opony z rozmiarem nierekomendowanym przez producenta do danego auta, też ciekawy temat, często w Polsce występujący
Na niektórych ujęciach to ledwo widać, że auto zamyszkowało. Jakoś ładnie opisane różne prędkości, porównania dwóch filmików żeby było odniesienie.. a tak to ble ble ble ze środka, ble ble ble koło auta i w sumie to ani nie pokazane ani nie pogadane tak na prawdę
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie