Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
6 osób zgineło.



[ Komentarz dodany przez: Centurion: 2025-04-11, 09:20 ]
Dyrektor generalny Siemens Spain and Southwest Europe Agustin Escobar, jego żona Merce Camprubi Montal i ich trójka dzieci zginęli w katastrofie helikoptera nad rzeką Hudson w Nowym Jorku - stacja ABC News, powołując się na swoje źródła.

[ Komentarz dodany przez: Centurion: 2025-04-11, 12:14 ]
BigLebovsky napisał/a:

Znalazłem dłuższy materiał jeszcze z opadającym wirnikiem


Zmieniono 4 razy Zgłoś
Avatar
Lukash2107 2025-04-11, 16:03
Słychać strzały
Zgłoś
Avatar
Will70 2025-04-11, 17:59
rooner napisał/a:

A może twoja stara?



Nie mam starych. Mam same młode, p🤬do.

[ Dodano 2025-04-11, 18:02 ]
rooner napisał/a:

Twoja chętnie by to robiła ale mam nadzieję zdechła .



Jego zdechła ze śmiechu jak zobaczyła twojego małego pindola, ćwoku.
Zgłoś
Avatar
rooner 2025-04-11, 20:42
Will70 napisał/a:

Nie mam starych. Mam same młode, p🤬do.
Jego zdechła ze śmiechu jak zobaczyła twojego małego pindola, ćwoku.



Jedyne co twoja stara powiedziała gdy zobaczyła mojego pindola to "ghhhhhhbhllll"
Zgłoś
Avatar
xdrt 2025-04-11, 21:01 1
kuzano napisał/a:

34



Jeśli nie był to śmigłowiec fly by wire z komputerowym kagańcem, to wystarczy w 100% sprawnym śmigłowcu machnąć drążkiem za szybko i na pewno coś się urwie. Nawet głupi szybowiec ma coś takiego jak prędkość brutalnego sterowania, powyżej której nie można sobie machać drążkiem od prawa do lewa bo coś odleci. Także nie wsiadać do żadnej Cessny z narwańcem, a jak już to włączyć steaming z kamerki do chmury

podpis użytkownika

Wszystkie moje posty mają charakter czysto humorystyczny.
Zgłoś
Avatar
Will70 2025-04-11, 23:52
rooner napisał/a:

Jedyne co twoja stara powiedziała gdy zobaczyła mojego pindola to "ghhhhhhbhllll"



Czyli jednak się śmiała. Biedny miś.
A w ogóle to c🤬lu p🤬lą ci sie wątki, popaprańcu. 😆
Zgłoś
Avatar
zasranka 2025-04-12, 8:33
@Bazyli.Kapusta: to prawda, ale na Zachodzie jest tak samo.
Zgłoś
Avatar
rooner 2025-04-12, 10:00
Will70 napisał/a:

Czyli jednak się śmiała. Biedny miś.
A w ogóle to c🤬lu p🤬lą ci sie wątki, popaprańcu. 😆



najbardziej się smiała gdy stado ukraińców pakowało ją w kakao...
i nie mów do mnie jak alfons do twojej matki...
Zgłoś
Avatar
Bazyli.Kapusta 2025-04-12, 16:17 2
xdrt napisał/a:

Jeśli nie był to śmigłowiec fly by wire z komputerowym kagańcem, to wystarczy w 100% sprawnym śmigłowcu machnąć drążkiem za szybko i na pewno coś się urwie. Nawet głupi szybowiec ma coś takiego jak prędkość brutalnego sterowania, powyżej której nie można sobie machać drążkiem od prawa do lewa bo coś odleci. Także nie wsiadać do żadnej Cessny z narwańcem, a jak już to włączyć steaming z kamerki do chmury



Wreszcie ktoś, kto ma choć odrobinę pojęcia o szybowcu, samolocie i lataniu, bo reszta komentarzy jest żenująca.
Fly by Wire na tak zaawansowanych maszynach jest bardzo prawdopodobne, ale w połączeniu z siłownikami hydraulicznymi.
Ręka spoczywa na drążku, który nie ma bezpośredniego połączenia mechanicznego z układem sterowania, tylko elektryczne i elektryka obsługuje siłowniki.
W systemy Fly by Wire jest zawsze wbudowany system sztucznego czucia tzn. że przy zbliżeniu się do granic dopuszczalnych wzrasta opór na joysticu.
A wartości niszczących nie daje się osiągnąć. Chyba, że hydraulika szwankuje i otwiera zawór od razu na pełen gwizdek i takie wypadki już miały miejsce gdzie pojedynczy zawór miał taki defekt i nie dało się tego opanować. Zakończyło to się katastrofa, w której wszyscy zginęli.
Napisałaś o szybowcach. Otóż na ASK 21 przy 200 km/h pociągnąłem drążkiem od burty do burty i on to zniósł bez jednego skrzypnięcia, a jedynym nienormalnym dźwiękiem było bluzganie mojego brata. Accelerator pokazał 5,7 G.
Rezerwy wytrzymałości są bardzo duże. Przepisane jest minimum 50% rezerwy powyżej dopuszczalnej granicy obciążenia.
Tzn. przy dopuszczalnej granicy eksploatacji 7G na testach prototypu konstrukcja musi znieść minimum 10,5 G bez uszkodzeń. W wypadku Cessny 172 nie znam dopuszczalnych granic, ale napewno nie są to 2 G tylko trochę więcej.
Mój znajomy miał Cessne 177 Cardinal i razu pewnego na przelocie trafiliśmy stado balonów. Kolega kręcił kręgi dookoła tych balonów, ale prawdziwe "żylety" 80° na lewe skrzydło. Accelerator pokazał nam 6,2 G i jego Cessna zniosła to bez jęknięcia.

[ Dodano 2025-04-12, 18:13 ]
xdrt napisał/a:

Jeśli nie był to śmigłowiec fly by wire z komputerowym kagańcem, to wystarczy w 100% sprawnym śmigłowcu machnąć drążkiem za szybko i na pewno coś się urwie. Nawet głupi szybowiec ma coś takiego jak prędkość brutalnego sterowania, powyżej której nie można sobie machać drążkiem od prawa do lewa bo coś odleci. Także nie wsiadać do żadnej Cessny z narwańcem, a jak już to włączyć steaming z kamerki do chmury



Jeszcze jeden drobiazg jeżeli chodzi o śmigłowce.
Gdy zabraknie paliwa, albo z innych przyczyn silnik przestanie pracować, to jest jeszcze możliwość bezpiecznego lądowania w autorotacji.
Taka samą możliwość mają również wiatrakowce.
Wbrew pozorom śmigłowce należą do najbezpieczniejszych rodzajów statków powietrznych.
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2025-04-12, 18:57 2
Tak sie niestety konczy latanie, jak sie za sterami posadzi malpiszona...



Zgłoś
Avatar
anubis90 2025-04-13, 2:01
Dobry Jankes, to martwy Jankes 👍
I tak to żadna strata dla świata.
Zgłoś