Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
Avatar
Jaten 2025-05-05, 20:45 12
Bez głowy w środku, testowanie niezaliczone
Zgłoś
Avatar
Shaolin_Majster 2025-05-05, 21:05 4
@Jaten O to to! Przyłączam się do apelu. Dej z głowami! 😁
Zgłoś
Avatar
turor 2025-05-05, 21:54 6
Odporność kasku motorowego na zgniatanie.

Film wart komentarza.
Zgłoś
Avatar
Prof_Dr_Wiktor_Traktor 2025-05-06, 7:28 11
Porównanie tak poj🤬e jak strzelać z działa czołgowego w kuloodporną szybę i się dziwić, że szyba nie wytrzymała.
Zgłoś
Avatar
jah1 2025-05-06, 9:08 4
Rzecz nie w "zgniataniu", ale w absorbowaniu energii ewentualnego uderzenia.
Zgłoś
Avatar
Akwit 2025-05-06, 9:46 4
jah1 napisał/a:

Rzecz nie w "zgniataniu", ale w absorbowaniu energii ewentualnego uderzenia.



Masz racje, tutaj chodzi o Impulsowe dzialanie Energi Kinetycznej. Chodzi bardziej o krotkotrwale miejscowe BOOM, a nie o czasowe zwiekszanie nacisku na caly kask.

Człowiek uderzający w ścianę z prędkością 80 km/h i waga 80kg ma energię kinetyczną około 19 753 J i z kasiem nic sie nie dzieje, moze tylko ryska.

Teraz Ciezarowka:

Ciezarowka Waga= 36t
F=M⋅g=36000⋅9,81≈353160N - Sila Potencjalna

Sila Nacisku Kol- 353 kN
Powierzchnia styku kol i kasku - ca. 0,005m2 (przyblizone)
Cisnienie nacisku- 70,5MPa

Teraz Energia jaka wystarczy aby zgniesc Kask o 5cm z taka waga ciezarowki.

Wzor: E=F⋅d=(p⋅A)⋅d=p⋅A⋅d

E=70,6MPa⋅0,005m2 ⋅0,05m=176,5J - Porownywalne z uderzeniem mlotka.

Ciśnienie z ciężarówki może miażdżyć lokalnie (jak prasa), ale nie niesie za sobą takiej ogólnej energii jak zderzenie samochodowe.
Ciężarówka go miażdży miejscowo (łamie go jak skorupkę). Kask wytrzymuje zderzenie, bo energia jest rozpraszana w czasie i przestrzeni.
Ciężarówka nie daje czasu – to miażdżenie, nie uderzenie. Kask działa jak amortyzator: im bardziej "miękko" rozkłada się zderzenie, tym lepiej chroni.
Ciężarówka nie "uderza" – ona miażdży, a na to żaden kask (nawet wojskowy) nie jest zaprojektowany.
Zgłoś
Avatar
parapsychol 2025-05-06, 10:21 5
wybieram kask ktory uciekl-dzieki wbudowanym chipa ze sztuczn inteligencja, sam uciekl.

podpis użytkownika

przewiduje smierc i zniszczenie, lubie te wydarzenia ogladac w tv albo internetach. Nikogo nie ostrzegam aby nie zaburzac moich fantazji, oraz kontiunum czasoprzestrzennego.
Zgłoś
Avatar
Prof_Dr_Wiktor_Traktor 2025-05-06, 10:30 2
Akwit napisał/a:

Masz racje, tutaj chodzi o Impulsowe dzialanie Energi Kinetycznej. Chodzi bardziej o krotkotrwale miejscowe BOOM, a nie o czasowe zwiekszanie nacisku na caly kask.
Człowiek uderzający w ścianę z prędkością 80 km/h i waga 80kg ma energię kinetyczną około 19 753 J i z kasiem nic sie nie dzieje, moze tylko ryska.
Teraz Ciezarowka:
Ciezarowka Waga= 36t
F=M⋅g=36000⋅9,81≈353160N - Sila Potencjalna
Sila Nacisku Kol- 353 kN
Powierzchnia styku kol i kasku - ca. 0,005m2 (przyblizone)
Cisnienie nacisku- 70,5MPa
Teraz Energia jaka wystarczy aby zgniesc Kask o 5cm z taka waga ciezarowki.
Wzor: E=F⋅d=(p⋅A)⋅d=p⋅A⋅d
E=70,6MPa⋅0,005m2 ⋅0,05m=176,5J - Porownywalne z uderzeniem mlotka.
Ciśnienie z ciężarówki może miażdżyć lokalnie (jak prasa), ale nie niesie za sobą takiej ogólnej energii jak zderzenie samochodowe.
Ciężarówka go miażdży miejscowo (łamie go jak skorupkę). Kask wytrzymuje zderzenie, bo energia jest rozpraszana w czasie i przestrzeni.
Ciężarówka nie daje czasu – to miażdżenie, nie uderzenie. Kask działa jak amortyzator: im bardziej "miękko" rozkłada się zderzenie, tym lepiej chroni.
Ciężarówka nie "uderza" – ona miażdży, a na to żaden kask (nawet wojskowy) nie jest zaprojektowany.



Nie jesteś na elektrodzie, tylko na stronie dla troglodytów, głupków i osób o poziomie inteligencji wyborców trzaskowskiego więc za daleko się posunąłeś. A tak na poważnie to szacunek za fajną analize
Zgłoś
Avatar
SokółWędrowny 2025-05-06, 17:40 2
Prof_Dr_Wiktor_Traktor napisał/a:

Porównanie tak poj🤬e jak strzelać z działa czołgowego w kuloodporną szybę i się dziwić, że szyba nie wytrzymała.



No,dokładnie albo strzelanie do kaczki z haubicy 155mm
Zgłoś
Avatar
drjosefmengele 2025-05-06, 18:21 3
morał z tego że na łbie najlepiej mieć dwie cegły
Zgłoś
Avatar
BambiPMT 2025-05-08, 19:11
Akwit napisał/a:

Masz racje, tutaj chodzi o Impulsowe dzialanie Energi Kinetycznej. Chodzi bardziej o krotkotrwale miejscowe BOOM, a nie o czasowe zwiekszanie nacisku na caly kask.
Człowiek uderzający w ścianę z prędkością 80 km/h i waga 80kg ma energię kinetyczną około 19 753 J i z kasiem nic sie nie dzieje, moze tylko ryska.
Teraz Ciezarowka:
Ciezarowka Waga= 36t
F=M⋅g=36000⋅9,81≈353160N - Sila Potencjalna
Sila Nacisku Kol- 353 kN
Powierzchnia styku kol i kasku - ca. 0,005m2 (przyblizone)
Cisnienie nacisku- 70,5MPa
Teraz Energia jaka wystarczy aby zgniesc Kask o 5cm z taka waga ciezarowki.
Wzor: E=F⋅d=(p⋅A)⋅d=p⋅A⋅d
E=70,6MPa⋅0,005m2 ⋅0,05m=176,5J - Porownywalne z uderzeniem mlotka.
Ciśnienie z ciężarówki może miażdżyć lokalnie (jak prasa), ale nie niesie za sobą takiej ogólnej energii jak zderzenie samochodowe.
Ciężarówka go miażdży miejscowo (łamie go jak skorupkę). Kask wytrzymuje zderzenie, bo energia jest rozpraszana w czasie i przestrzeni.
Ciężarówka nie daje czasu – to miażdżenie, nie uderzenie. Kask działa jak amortyzator: im bardziej "miękko" rozkłada się zderzenie, tym lepiej chroni.
Ciężarówka nie "uderza" – ona miażdży, a na to żaden kask (nawet wojskowy) nie jest zaprojektowany.



80km/h w ścianę i mała ryska? Widać, że nie zużyłeś nigdy kasku.
Zgłoś
Avatar
Akwit 2025-05-09, 11:58 1
BambiPMT napisał/a:

80km/h w ścianę i mała ryska? Widać, że nie zużyłeś nigdy kasku.



Akurat jestem inzynierem od Testow Bezpieczenstwa i robie analize wytrzymalosci materialow, szczegolnie Polimerow, Poliwygleanow i materialow kompozytowych. Mowie tutaj o Kasku na motor a nie rowerowy, ktory zakladal Ci stary na glowie jak Cie nap🤬lal. Przy 80km/h taki kas peknac nie moze, rowniez nie moze dojsc do deformacji skorupy zewnetrznej. Jedynie do czego dochodzi, to do pekniec/ rys na zewnetrznej skorupie kasku- w tym wpyadku Kask nalezy zutylizowac i juz nie uzywac, poniewaz takze dochodzi do wewnetrznych uszkodzen materialu pochlaniajacego Energie Kinetyczna, i taki Kask traci swoja funkcjonalnosc. Jak miales do czynienia z Kaskami z Aliexpres bez certyfikatow to sorry stary.
Zgłoś
Avatar
beeveer 2025-05-09, 12:34
może włożę do wtryskarki, ustawię siłę zamykania na 2000 ton i zarteklamuję, że za słaby?
Zgłoś
Avatar
BambiPMT 2025-05-09, 16:26
Akwit napisał/a:

Akurat jestem inzynierem od Testow Bezpieczenstwa i robie analize wytrzymalosci materialow, szczegolnie Polimerow, Poliwygleanow i materialow kompozytowych. Mowie tutaj o Kasku na motor a nie rowerowy, ktory zakladal Ci stary na glowie jak Cie nap🤬lal. Przy 80km/h taki kas peknac nie moze, rowniez nie moze dojsc do deformacji skorupy zewnetrznej. Jedynie do czego dochodzi, to do pekniec/ rys na zewnetrznej skorupie kasku- w tym wpyadku Kask nalezy zutylizowac i juz nie uzywac, poniewaz takze dochodzi do wewnetrznych uszkodzen materialu pochlaniajacego Energie Kinetyczna, i taki Kask traci swoja funkcjonalnosc. Jak miales do czynienia z Kaskami z Aliexpres bez certyfikatow to sorry stary.



No to jak jesteś od testów te nie p🤬l o małej rysce. Moze być dalej w pełni funkcjonalny, ale wygląda jakby dziecko dopadł pitbull. Kaski mam zawsze dobre. Na rower i na motor. Nie wiem jak robicie badania, ale na pewno wiesz, że wypadki są różne i czasem przy małej prędkości można zaskakujące rezultaty uzyskać.
Zgłoś