Według mnie ostatnie tak ekscytujące rajdy samochodowe, kierowcy którzy nie znali strachu, samochody które były ziejącymi ogniem turbodoładowanymi potworami bez jakichkolwiek elektronicznych wspomagaczy, oraz tzw. human bariers czyli czasem było dosyć ciekawie
Według mnie ostatnie tak ekscytujące rajdy samochodowe, kierowcy którzy nie znali strachu, samochody które były ziejącymi ogniem turbodoładowanymi potworami bez jakichkolwiek elektronicznych wspomagaczy, oraz tzw. human bariers czyli czasem było dosyć ciekawie
jednym zdaniem : przekroczyli poziom dopuszczalnej zajebistości i musieli zlikwidować grupe...
W skrócie można tak powiedzieć. Auta były dość ciekawe więc nie ma co się dziwić że tyle było widzów. Mi najbardziej się podobał Ford RS200 z turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem 2137ccm i mocy dochodzącej nawet do ponad 800 koni mechanicznych... Wyobrażacie sobie w latach `80 w samochodzie moc 800 koni z 2.2 litra, weźmy na przykład współczesny super samochód taki jak Koenigsegg CCX który ma turbodoładowany silnik 4.7 litra V8 i osiąga nieco ponad 800 koni (na etanolu ok 1020 koni) Jednak kiedyś to się robiło samochody.
nooo ryczące samochody z turbiną wciągającą dzieci z ulicy
Być wciągniętym przez turbinę takiego samochodu to zaszczyt ;P
W skrócie można tak powiedzieć. Auta były dość ciekawe więc nie ma co się dziwić że tyle było widzów. Mi najbardziej się podobał Ford RS200 z turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem 2137ccm i mocy dochodzącej nawet do ponad 800 koni mechanicznych... Wyobrażacie sobie w latach `80 w samochodzie moc 800 koni z 2.2 litra, weźmy na przykład współczesny super samochód taki jak Koenigsegg CCX który ma turbodoładowany silnik 4.7 litra V8 i osiąga nieco ponad 800 koni (na etanolu ok 1020 koni) Jednak kiedyś to się robiło samochody.
Porównujesz samochód cywilny którego silnik ma pracować min. 500.000 km z samochodem rajdowym którego silnik po 700 - 900 km jest wrakiem nie nadającym się nawet do remontu. Wyżyłowany do granic możliwości silnik z pojemnością 2.2 litra w dzisiejszych czasach miałby moc... nie wiem - nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić
Ponadto Koenigsegg jak sam napisałeś ma tylko 8 zaworów, a samochody Grupy B miały ich 16, więc trudno to zestawić ze sobą.
Ciekawostka. Kiedyś sprawdzono jeden z samochodów Grupy B na torze F1. Osiągnął czas gwarantujący w tamtym sezonie na start z 7 pola startowego! To było coś... prawda?
W skrócie można tak powiedzieć. Auta były dość ciekawe więc nie ma co się dziwić że tyle było widzów. Mi najbardziej się podobał Ford RS200 z turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem 2137ccm i mocy dochodzącej nawet do ponad 800 koni mechanicznych... Wyobrażacie sobie w latach `80 w samochodzie moc 800 koni z 2.2 litra, weźmy na przykład współczesny super samochód taki jak Koenigsegg CCX który ma turbodoładowany silnik 4.7 litra V8 i osiąga nieco ponad 800 koni (na etanolu ok 1020 koni) Jednak kiedyś to się robiło samochody.
Rs200 w grupie B Moc maksymalna 456 KM (331 kW) przy 8000 obr/min to z wiki
A tu więcej info niestety po angielsku co może co niektórych boleć
jalopnik.com/270058/crowning-the-king-of-1986-audi-quattro-s1-vs-ford-...
I w tymże artykule jest napisane że
Legendary F1-er Bryan Hart tuned the 16-valve, turbocharged 2137 cc BDT-E Cosworth engine to at least 550 hp, and some claim as much as 800 hp. In reality, the RS200s probably competed at 650 hp.
I pytanie ile przejeździ taki Koenigsegg CCX se swoim silnikiem a ile taki RS200 z silnikiem wyżyłowanym
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie