Główna Poczekalnia (1) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 44 minuty temu
🔥 Chłopcy będą chłopcami - teraz popularne
Luftwaffe 1946 - Me 329
konto usunięte • 2019-02-01, 23:24
Messerschmitt Me-329 był projektem niemieckiego, ciężkiego myśliwca oraz samolotu myśliwsko-bombowego z okresu II wojny światowej. Napęd miały zapewniać dwa silniki Daimler Benz DB603G o mocy 1874 KM każdy. Uzbrojenie pokładowe miało się prawdopodobnie składać z czterech działek: albo Mk.108 kal. 30 mm albo MG151 kal. 20 mm. Samolot miał móc zabierać ładunek bomb o masie minimum 1000 kilogramów. Maszyna nigdy nie została oblatana, ani tym bardziej nie weszła do produkcji seryjnej.

Me-329 został opracowany pod koniec II wojny światowej, jako rozwinięcie projektu Me-265 oraz w celu zastąpienia w linii samolotu Me 410. Maszyna Me-329 różniła się od Me-410 pod niemal wszystkimi względami: przede wszystkim bazowała na układzie latającego skrzydła, wykorzystywała silniki o nieznacznie większej mocy, ale napędzały one śmigła pchające, a nie ciągnące. Ponadto w konstrukcji Me-329 planowano wykorzystać znacznie więcej elementów drewnianych, aniżeli w Me-410. Zakładano również, że Me-329 będzie pełnił wiele ról: myśliwca nocnego, ciężkiego myśliwca dziennego, samolotu bombowego oraz maszyny rozpoznawczej. Jednak do końca II wojny światowej prawdopodobnie udało się opracować jedynie pojedynczą, drewnianą makietę Me 329.

Dane techniczne:

Załoga: 2
Długość: 7.7 m
Wysokość: 4.75 m
Rozpiętość skrzydeł: 17.5 m

Waga (pusty): 6,950 kg
Waga (operacyjna): 12,150 kg
Zasięg: 2,520 km
Pułap: 12,500 m
Prędkość maksymalna: 685 km/h
Silniki: 2 x rzędowe silniki tłokowe DB603G firmy Daimler-Benz o mocy 1 874 KM każdy i napędzające trzy łopatowe śmigła w układzie popychacza.

Poniżej sześć zachowanych zdjęć, wspomnianej wcześniej makiety samolotu Me-239:













Rzut techniczny:

Zgłoś
Avatar
radek225 2019-02-02, 9:07 2
Po wejściu do służby ME-262 wszystkie samoloty o napędzie tłokowym stały się z automatu przestarzałe. Jestem ciekaw, jak wyglądałoby uzbrojenie, sprzęt, gdyby wojna porwała jeszcze tak z 6-8 lat. Niemcy wylądowaliby na Księżycu w latach '50 XX w. jak w Wolfensteinie II ? Możemy tylko spekulować.
Zgłoś
Avatar
traf 2019-02-02, 14:22
radek225 napisał/a:

Po wejściu do służby ME-262 wszystkie samoloty o napędzie tłokowym stały się z automatu przestarzałe. Jestem ciekaw, jak wyglądałoby uzbrojenie, sprzęt, gdyby wojna porwała jeszcze tak z 6-8 lat. Niemcy wylądowaliby na Księżycu w latach '50 XX w. jak w Wolfensteinie II ? Możemy tylko spekulować.



Byli blisko skonstruowania bomby atomowej,to by wystarczyło do wygrania wojny .Na szczęście stało się inaczej bo już dawno nasz naród wyleciał by kominem.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2019-02-02, 14:59
@radek225- polecam film "Fatherland" w którym pokazano czysto hipotetycznie jak wyglądało by życie na świecie, gdyby Niemcy wygrali II Wojnę Światową:

cda.pl/video/1259872c
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2019-02-02, 18:06
radek225 napisał/a:

Po wejściu do służby ME-262 wszystkie samoloty o napędzie tłokowym stały się z automatu przestarzałe.



Niekoniecznie. Zwłaszcza że alianccy piloci szybko nauczyli się sobie radzić z Me 262 - polowali na nie w czasie gdy podchodziły one do lądowania. Dodatkowo Niemcy nie mieli odpowiednich materiałów żeby budować silniki odrzutowe o odpowiedniej jakości. Niemniej jako konstrukcja Me 262 był solidnym samolotem, niemal idealny jak na tamte czasy pod względem aerodynamicznym. Powstający mniej więcej w tym samym czasie Bell P-59 posiadający jeden silnik o mocy odpowiadającej dwóm silnikom Jumo 004D, będący lżejszy o tonę (nie pamiętam dokładnie o ile) jednak był od Me 262A duzo wolniejszy (około 150 km/h).

Samoloty tłokowe jednak dalej były w grze i dopiero wojna koreańska zakończyła ich przygodę jako maszyny stricte mysliwkie. Jednak co brytyjski Sea Fury zestrzelił MiGa-15 to zestrzelił... albo to było F4U-4B... albo oba
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2019-02-02, 21:37
Tilg_die_Schmach napisał/a:

Samoloty tłokowe jednak dalej były w grze i dopiero wojna koreańska zakończyła ich przygodę jako maszyny stricte mysliwkie. Jednak co brytyjski Sea Fury zestrzelił MiGa-15 to zestrzelił... albo to było F4U-4B... albo oba



W telegraficznym skrócie:

9 sierpnia 1952 r., kpt. Peter "Hoagy" Carmichael z 800 Dywizjonu FAA zestrzelił myśliwiec odrzutowy MiG-15. Był to ostatni w historii przypadek zestrzelenia myśliwca odrzutowego przez samolot napędzany silnikiem tłokowym i jednocześnie jedyne zwycięstwo brytyjskiego lotnika używającego brytyjskiego samolotu w wojnie koreańskiej.

Wspomniany przeze mnie porucznik Peter ''Hoag'' Carmichael:



PS Czemu niby Sea Fury miałby strzelać do F4U- czyżby blue-on-blue* ?!

* Zwrot "blue-on-blue" odnosi się do ataku, w którym żołnierze są ranieni lub zabijani a sprzęt wojskowy niszczony przez własną armię lub żołnierzy po tej samej stronie co oni w wyniku pomyłki lub nieszczęśliwego zbiegu okoliczności.
Zgłoś
Avatar
Szparas 2019-02-02, 22:45
@traf nigdy nie byli blisko skonstruowania bomby. Nawet teraz wątpię, by im to szybko zajęło, z tego co wiem w Niemczech nawet mało elektrowni atomowych mają. Amerykanie poświęcili olbrzymie środki na produkcję 3 bomb atomowych w 1945 roku. AMERYKANIE - największa gospodarka świata, schowana bezpiecznie za oceanem, posiadająca wszystkie możliwe zasoby, gromadząca wszystkich jajogłowych z zachodu, o nielimitowanych zdolnościach produkcyjnych. Związek Radziecki (chyba 2 na świecie w tamtym momencie) bombę miał dopiero w '49, po 4 latach pokoju. A i tak musieli jedną część podebrać od Amerykanów. Jak sobie wyobrażasz, by kraj który dostawał w p🤬dę na zachodzie, jeszcze mocniej w p🤬dę na wschodzie, bez floty, bez żadnych samolotów, bez takiego trywialnego surowca jak ropa naftowa stworzył bombę atomową i był w stanie ją zrzucić?
Zgłoś
Avatar
doopa 2019-02-02, 22:46
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 6 miesięcy. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem