Główna Poczekalnia (5) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: 2025-07-22, 21:51
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 19:25
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
konrad7348988 2013-11-26, 21:54
rozrząd z kołami jest np w wielu autobusach i dużych dieslach pneumatyczny testowali w moto GP chyba kawasaki, cewki chciał zaaplikować chyba lotus, pas od łańcucha jest mniej wytrzymały ale ma mniejszą bezwładność, jest cichszy i ma większą dokładność (brak luzów na ogniwach itd...), ;p

A Ten silnik nie ma być sprawny, ma działać i zajebiście wyglądać wielkie piwko!
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-11-26, 21:55
Koszty i nic więcej. Mniej skomplikowany cały układ, przynajmniej teoretycznie. Cichsza praca. To takie tam bzdety producentów a chodziło o to, żeby jak najtaniej wyprodukować. Zobacz ile punktów łożyskowania nawet przy jednym wałku w czwórce omijasz, ile kół zębatych. Smarowania nie trzeba.
Zgłoś
Avatar
hujek59 2013-11-26, 22:17
widze tu samych znawcow co jezdza 3,5l+
Zgłoś
Avatar
dkmgtc88 2013-11-26, 22:22 2
2,5l starczy, dwurzędowy łańcuch z hydraulicznym napinaczem, zaprojektowany dożywotnio dla silnika. Magia starego Merca
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-11-26, 22:23
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
orzeszwmorde 2013-11-26, 22:42
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
sekijero 2013-11-26, 23:09
Tyle komentarzy i nikt nie zauważył, że silniki typu "W" mają cztery rzędy tłoków?(2:16) Wstyd...
Zgłoś
Avatar
StreFaZerO 2013-11-26, 23:11 1
Trzęsące się ręce, zapewne starszy człowiek który robi to z wielką pasją dodają zajebistego smaczku filmikowi. Wciąga niesamowicie.
Zgłoś
Avatar
orzeszwmorde 2013-11-26, 23:37
sekijero napisał/a:

nikt nie zauważył, że silniki typu "W" mają cztery rzędy tłoków?


Poczytaj trochę, układ W wywodzi się własnie od trzech rzędów cylindrów, to kolejne klony stworzyły układ czterorzędowy czyli tak jak w vw-audi połączyli dwa VRy.
Poczytaj więcej i zobacz jak kiedyś zaszaleli tworząc silnik gwiazdowy.
Zgłoś
Avatar
tigerqaz 2013-11-26, 23:37
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-11-26, 23:44
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Adasko205 2013-11-26, 23:49 1
Rozczulił mnie moment ustawiania luzu zaworowego. Nie wiem dla czego - po prostu.
Zgłoś
Avatar
Majozen 2013-11-26, 23:50
kamilsad napisał/a:

O i to jest prawdziwy układ "W" a nie te dwie polączone "VR"-ki ktore pokazuje VW w silnikach W8 (np. passat) albo W16 (veyron), VW poszedl na łatwiznę i tylko łączyl to co mial już gotowe, prawdziwej W nigdy nie zrobili.



Nie do końca masz racje. Silniki W z VW (czyli 2 połaczone VR'ki) mają lepszą wydajność i zajmują mniej miejsca. Osobiście wolałbym W12 z Audi (2 połączone VR'ki), aniżeli takie W12 jak na filmiku, które nie jest aż tak wydajne jak te z Audi.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-11-27, 0:53
orzeszwmorde napisał/a:

R
Wg. mnie jedyne co wyeliminowali to te dźwigienki i ich ośkę, ale cofając się jeszcze dalej to były silniki dolnozaworowe i i one nie miały skomplikowanego i nieudanego układu dźwigienek, więc poszli dalej i wzorując się na dolnozaworowcu umieścili zawory bezpośrednio pod wałkiem kompensując luzy popychaczami hydraulicznymi (co było bardzo dobrym wynalazkiem) a i nagle ..popychacze stały się nie modne, tego to już w ogóle zrozumieć nie potrafię.



Nie wiesz czemu popychacze są "nie modne" ?

zwróć uwagę że jest o kawałek metalu który rusza się w ruchu posuwisto-zwrotnym. Bardzo słaby rodzaj ruchu dla większych prędkości, ze względu na bezwładność. W każdym cyklu otwarcia zaworu ten pręt musisz rozpędzić i zahamować, to czysta strata energii.
Dlatego OHV'ki zostały wyparte przez OHC i DOHC (w silnikach wysokoobrotywch). Silnika OHV nie rozkręcisz powyżej ok 6tyś obrotów. Zbyt duży wpływ będzie miała bezwładność popychaczy. Wszystko oczywiście zależy od konstrukcji, ale nie słyszałem o OHV'ce kręconej do 10-12k

No i tu pojawia się problem z napędem wałków/wałka. Nie jest on już bliziutko wału korbowego jak w OHV, tylko nad głowicą. A napęd trzeba jakoś przenieść. Stosowanie kół zębatych wymagało by bardzo dużych średnic (żeby wykorzystać tylko 2 koła) lub kół pośrednich, które również trzeba jakoś umocować, łożyskować, smarować. (wiem w innych rozrządach też jest więcej pkt łożyskowania)
Oba rozwiązania raczej kłopotliwe konstrukcyjnie, wiec stosuje się znane i od dawna przekładnie pasowe i łańcuchowe. Tutaj bezwładność jest "ciągła" nie ma przyśpieszania i hamowania w każdym cyklu, jak w przypadku popychaczy, a głównym problem z nią(bezwładnością) jest jedynie siła odśrodkowa która dodatkowo rozciąga pas/łańcuch.

Bardzo ciekawe rozwiązanie napędu rozrządu jest np. w czołgach. Bodajże w silniku S-12U w PT91. Mowa oczywiście o wałkach królewskich (wałek zakończony przekładnią stożkową).
Rozwiązanie pancerne i niezawodne... tyle że głośne w cholerę. Ale w czołgu to nie przeszkadza.
Myślę że znajdzie się również takie rozwiązanie w silnikach trakcyjnych.
Zgłoś
Avatar
kothletino 2013-11-27, 1:58
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem