Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
Coś dla fanów gatunku Latałoby się... gdyby nie spalanie

Opisu pracy silnika nie wrzucam ponieważ każdy kumaty powinien wiedzieć w jaki sposób ten motor wykonuje swoją prace

It’s fucking quick!” Waży zaledwie 136 kg, ma 700 cm3 i rozwija 200 koni mechanicznych!

Silniki z tłokiem obrotowym, znane szerzej jako silniki Wankla (Feliks Wankel opatentował najpopularniejszą i najbardziej sprawną wersję takiej jednostki) nie są zbyt popularne w sporcie, a tym bardziej w motocyklach. Silnik Wankla ma nieduże gabaryty, niską wagę i pracuje spokojnie. Przy tym jest nieporównywalnie bardziej efektywny (w stosunku pojemności do mocy), niż tradycyjne jednostki. Niestety jego poważnymi wadami są wysoka konsumpcja paliwa oraz problemy z uszczelnieniem.

Nie ma jednak tego złego. Brytyjska ekipa Crighton Racing postanowiła przywrócić moc silnika Wankla na torze i tak powstał motocykl CR700P. Ma aluminiową ramę, zawieszenia Bitubo, przednie zaciski Brembo i 22-litrowy zbiornik paliwa. To jednak, co cieszy nas najbardziej, to właśnie silnik z tłokiem obrotowym, a w zasadzie z dwoma tłokami, o łącznej pojemności skokowej 700 cm3.

Cała konstrukcja waży na sucho drastyczne 136 kilogramów! Gdyby tego było mało, to „obrotowa siedemsetka” rozwija demoniczną moc 200 KM i moment obrotowy 136 Nm! Wow! Na tym sprzęcie przejechał się Jamie Whitham, były profesjonalny zawodnik. Po zjechaniu z toru powiedział: „It’s fucking quick!”. Biorąc pod uwagę to, co działo się na prostej startowej, nie dziwimy się jego entuzjazmowi ani trochę. Zobaczcie pierwszy film. Kolejne podobno już niebawem.

Zgłoś
Avatar
m................s 2013-10-10, 23:54 6
ladny dzwiek, i j🤬y zap🤬la konkretnie
Zgłoś
Avatar
M................u 2013-10-11, 0:42 2
Piękna bestia!
Zgłoś
Avatar
hailstorm 2013-10-11, 1:52 3
Zgłoś
Avatar
x................s 2013-10-11, 8:44 3
dla tych, którzy chcą zacząć szperać po necie o tej jednostce, poniżej zasada działania owego tłoku obrotowego.

Zgłoś
Avatar
Ojciec_Stiffmeistera 2013-10-11, 16:47
Dorwać Suzuki RE-5 to marzenie...
Zgłoś
Avatar
b................3 2013-10-11, 17:17
ten rodzaj silnika jest dużo bardziej efektywniejszy niż normalnu robi 3 krotnie większą prace niż normalny
Zgłoś
Avatar
MANHOLO 2013-10-11, 18:51 1
Jedno ale, mianowicie, taki silnik nie ma pojemności skokowej, bo nie ma czegoś takiego, jak skok cylindra. Nawet z określeniem objętości komory spalania jest problem, bo jest zmienna, co można zauważyć na zamieszczonym kilka postów wyżej schemacie.
Zgłoś
Avatar
PanZorro 2013-10-11, 18:54
@barti13
W=F*s czy moglbys rozwinac ten temat?
Zgłoś
Avatar
MateuszNajlepszy 2013-10-11, 18:56
Nie chce nic mówić ale co do pojemności wanklów to inna bajka, poczytajcie racingforum tam podana jest realna wartosc RX-8 i wynosi kolo 3L. Silniki wankla dodatkowo maja małą żywotność.
Zgłoś
Avatar
q................5 2013-10-11, 21:58
A ile waży sam silnik? Bo to taki artykulik, jak z oferty z otomoto mniej więcej.
Zgłoś
Avatar
qubus93 2013-10-11, 22:47 2
jesteście w błędzie co do szczelności, bo silnik szczelność ma bardzo dobrą (inaczej nie miałby wgl kompresji), ale za to jego żywotność jest dosyć niska, w rx7 po bodajże 30kkm trzeba wymienić okładziny na krańcach trójkąta, aby silnik znów miał pełne osiągi. Problem jest o tyle mniejszy, że cala operacja zajmuje około 6 godzin, a okładziny są tanie
Zgłoś
Avatar
s................3 2013-10-11, 23:11 1
Idzie do gory j🤬y jak penis dwunastolatka. Czekam na filmik z kamerka na moto.
Zgłoś
Avatar
bania88 2013-10-11, 23:55
Kiedys gdzies czytalem ze w Rx8 po 150k km, kapitalka silnika nadchodzi.
Zgłoś
Avatar
m................s 2013-10-11, 23:57 6
bania88 napisał/a:

Kiedys gdzies czytalem ze w Rx8 po 150k km, kapitalka silnika nadchodzi.



to tak jak w nowych tdi
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie