Było ostatnio o starych silnikach stacjonarnych, to wrzucam dla odmiany o motocyklach.
Dźwięk tych starych silników to muzyka dla uszu, w porównaniu do nowych "szlifierek" ewentualnie "kosiarek".
Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników.
Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (
więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Beata pod koniec coś niedomagała...
konto usunięte
2015-11-29, 22:08
Wszystko fajnie ale "wycie szlifierek" jest spowodowane tym, że większość z nich ma 4 cylindry i taki silnik równiutko pracuje, a taki dźwięk pracy silnika jak na tym filmiku mają silniki jedno, ewentualnie dwucylindrowe.
konto usunięte
2015-11-30, 0:59
@up silniki V4 mają 4 cylindry na nie chodzą jak szlifierki
jeśli ktoś chce obejrzec takie motocykle w akcji na żywo to polecam Horice w Czechach bo u nas to bieda z wyścigami, umysłowa z resztą też...
frezarkacnc napisał/a:
Wszystko fajnie ale "wycie szlifierek" jest spowodowane tym, że większość z nich ma 4 cylindry i taki silnik równiutko pracuje, a taki dźwięk pracy silnika jak na tym filmiku mają silniki jedno, ewentualnie dwucylindrowe.
Nie tylko ilość cylindrów ma wpływ na brzmienie silnika, ale także układ w jakim są wykonane czyli V albo R, ilość suwów, lub chociażby wydech.
jesteś nowy na sadolu bo to już było
konto usunięte
2015-12-02, 15:17
Uwielbiam taki dźwięk i zapach 'starych' spalin, szkoda że to wszystko powoli idzie w piździec
konto usunięte
2015-12-02, 15:37
Większość z nich to pewnie dwusuwy co dodatkowo zmienia im dźwięk.
konto usunięte
2015-12-02, 17:16
dozek napisał/a:
Większość z nich to pewnie dwusuwy co dodatkowo zmienia im dźwięk.
Większość z nich to akurat czterosuwy. A dźwięk zawdzięczają przelotowym wydechom, praktycznie pustych w porównaniu do standartowych tłumików.
konto usunięte
2015-12-02, 21:57
MaratHS napisał/a:
Nie tylko ilość cylindrów ma wpływ na brzmienie silnika, ale także układ w jakim są wykonane czyli V albo R, ilość suwów, lub chociażby wydech.
Można byłoby jeszcze doprecyzować - ważne też są kąty czopów na wale korbowym.
Dzięki różnym kątom rzędowy twin może brzmieć jak typowa V-ka - coś takiego zrobili inżynierowie w Triumphie Bonneville America
hejt na szlifierki jest pewnie przez to jacy ludzie nimi jeżdżą, ale generalnie są to maszyny zaprojektowane przez inżynierów tak żeby urywać ułamki sekund na torze, precyzyjne jak szwajcarskie zegarki, jednak mimo wszystko bez duszy klasyków