
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
17 minut temu
🔥
Hobby
- teraz popularne

maxximal napisał/a:
Jakich warunkach ? nie po to są nasypy + tłuczeń, żeby mogło od tak zalać.Co wy gadacie, że te napięcia są wykorzystywane...
No ale przecież w odpowiednie warunki atmosferyczne może pójść zwora i co wtedy, przecież pociągi się nie zatrzymują
Jakiś ekspert ?![]()
@kokos_123 Nie łagodzi korozji torów. Żeby tak było, obie szyny musiałyby być spolaryzowane jako katoda, a w ziemi musiałaby znajdować się anoda - w tej sytuacji korozja katody (szyn) będzie spowolniona, a anody przyśpieszona.
Dla zainteresowanych: en.wikipedia.org/wiki/Cathodic_protection
Dla zainteresowanych: en.wikipedia.org/wiki/Cathodic_protection


_Bronek_Komar_ napisał/a:
te "wibracje" to system sprawdzania czy szyny nie są przerwane w jakimś miejscu, często szyny gineły więc wiecie o co chodzi
Szyny ginęły i dalej ginął. 0,50 pln/kg robi swoje

kokos_123 napisał/a:
Więc jak utkniecie na przejeździe kolejowym, to szybko kabelki w dłoń i stykamy tory, powinno zatrzymać pociągi na danym torze.
Wyjaśnij jak to możliwe, że pociąg jedzie na danym odcinku mimo, że "styka" tory.
@krak chodzi mu o to, że po przejechaniu pociągu następuje zajętość odstępu blokowego przez co na semaforze wcześniej nie ma sygnału zezwalającego na dalszą jazdę. Chociaż w przypadku samoczynnej blokady liniowej, po zatrzymaniu się przed semaforem wskazującym sygnał S1 "stój" można kontynuować jazdę na widoczność.

To jest tzw. sygnał zajętości toru. Zestaw kołowy pociągu robi "zwarcie" i przez to da się kontrolować separację składów w blokadach samoczynnych toru. Obsługa wie gdzie jest skład, a SBL nie wpuści następnego pociągu jeśli poprzedni się dostatecznie nie oddali.
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie