

Słyszałem, że jak nadjeżdza pociąg włącza się opcja szybkiego ładowania i potrafi naładować batarię w niecałą minutę, trzeby tylko trzymać kable blisko przy szynach...


te "wibracje" to system sprawdzania czy szyny nie są przerwane w jakimś miejscu, często szyny gineły więc wiecie o co chodzi


To napięcie po coś jest, ma to związek z telemetrią. Co dokładnie to mierzy nie pamiętam. Telefonu tym nie naładujecie, ale mogą mili panowie policjanci i sokiści was odwiedzić, i oskarżyć. Mimo wszystko, zakłócanie telemetrii w pociągach może prowadzić do sporej tragedii, więc w sądzie mogą wam przyj🤬 konkretną karę.
z komentarzy na YT wynika że robi to 3 rzeczy
1. Sprawdza czy tory są wolne ( czy jest na nich pociąg )
2. Sprawdza czy tory są całe ( wychwyci przerwę, ale nie wygięcie itp )
3. Łagodzi korozję torów ( jest to oczywiście efekt uboczny tego systemu, celowo się to np. na statkach robi )
Więc jak utkniecie na przejeździe kolejowym, to szybko kabelki w dłoń i stykamy tory, powinno zatrzymać pociągi na danym torze.
oczywiście zrobienie tego celowo, bez powodu, nie jest najlepszym pomysłem.
1. Sprawdza czy tory są wolne ( czy jest na nich pociąg )
2. Sprawdza czy tory są całe ( wychwyci przerwę, ale nie wygięcie itp )
3. Łagodzi korozję torów ( jest to oczywiście efekt uboczny tego systemu, celowo się to np. na statkach robi )
Więc jak utkniecie na przejeździe kolejowym, to szybko kabelki w dłoń i stykamy tory, powinno zatrzymać pociągi na danym torze.
oczywiście zrobienie tego celowo, bez powodu, nie jest najlepszym pomysłem.
podpis użytkownika
:oneko:
Szybciej naładujecie, jak przerzucicie goły przewód przez trakcję i dotkniecie szyn.

podpis użytkownika
Przybyłem, zobaczyłem i oczom nie wierzę.
Nasikałem kiedyś na szynę podczas deszczu (pracowałem na kolei) i nie polecam. Do dziś mnie w c🤬ju strzyka.
podpis użytkownika
Pić, j🤬 nie żałować. Bieda musi pofolgować
już widzę tłumy ludzi na torach z rozładowanymi telefonami
podpis użytkownika
Bóg zesłał mnie na Ziemię, żebym wk🤬iał ludzi
Co wy gadacie, że te napięcia są wykorzystywane...
No ale przecież w odpowiednie warunki atmosferyczne może pójść zwora i co wtedy, przecież pociągi się nie zatrzymują
Jakiś ekspert ?
No ale przecież w odpowiednie warunki atmosferyczne może pójść zwora i co wtedy, przecież pociągi się nie zatrzymują
Jakiś ekspert ?

W tych drutach powyżej jest 5V 1A i można spokojnie ładować.
podpis użytkownika
Przybyłem, zboczyłem, zwyrodniłem!
Robi podstawowy błąd, bo mierzy na zakresie AC. To napięcie, które on mierzy, jest z układu sygnalizacji zajętości toru i jest to napięcie DC. Tak samo działają w Polsce stare układy, tzn odcinki z szyną izolowaną.