
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 2:09

Słyszałem, że jak nadjeżdza pociąg włącza się opcja szybkiego ładowania i potrafi naładować batarię w niecałą minutę, trzeby tylko trzymać kable blisko przy szynach...


te "wibracje" to system sprawdzania czy szyny nie są przerwane w jakimś miejscu, często szyny gineły więc wiecie o co chodzi


z komentarzy na YT wynika że robi to 3 rzeczy
1. Sprawdza czy tory są wolne ( czy jest na nich pociąg )
2. Sprawdza czy tory są całe ( wychwyci przerwę, ale nie wygięcie itp )
3. Łagodzi korozję torów ( jest to oczywiście efekt uboczny tego systemu, celowo się to np. na statkach robi )
Więc jak utkniecie na przejeździe kolejowym, to szybko kabelki w dłoń i stykamy tory, powinno zatrzymać pociągi na danym torze.
oczywiście zrobienie tego celowo, bez powodu, nie jest najlepszym pomysłem.
1. Sprawdza czy tory są wolne ( czy jest na nich pociąg )
2. Sprawdza czy tory są całe ( wychwyci przerwę, ale nie wygięcie itp )
3. Łagodzi korozję torów ( jest to oczywiście efekt uboczny tego systemu, celowo się to np. na statkach robi )
Więc jak utkniecie na przejeździe kolejowym, to szybko kabelki w dłoń i stykamy tory, powinno zatrzymać pociągi na danym torze.
oczywiście zrobienie tego celowo, bez powodu, nie jest najlepszym pomysłem.
Szybciej naładujecie, jak przerzucicie goły przewód przez trakcję i dotkniecie szyn.



Co wy gadacie, że te napięcia są wykorzystywane...
No ale przecież w odpowiednie warunki atmosferyczne może pójść zwora i co wtedy, przecież pociągi się nie zatrzymują
Jakiś ekspert ?
No ale przecież w odpowiednie warunki atmosferyczne może pójść zwora i co wtedy, przecież pociągi się nie zatrzymują
Jakiś ekspert ?

Robi podstawowy błąd, bo mierzy na zakresie AC. To napięcie, które on mierzy, jest z układu sygnalizacji zajętości toru i jest to napięcie DC. Tak samo działają w Polsce stare układy, tzn odcinki z szyną izolowaną.
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie