Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
Napęd 4x4 Audi vs 4x4 BMW ( quattro vs xdrive )
Konto usunięte • 2012-11-05, 19:05
Witam

Prezentuje test dwóch samochodów z napędem 4x4 topowych niemieckich marek ( brakuje tylko Mercedesa ) Powstał po tym jak BMW twierdziło, że ich napęd (xdrive) jest lepszy od napędu stosowanego w Audi ( słynne quattro ).

Sosowane są te same opony na obu samochodach, a same samochody są swoimi odpowiednikami w danej marce.

Pierwszy przejazd w włączonym system kontroli trakcji ESP etc., drugi przejazd bez tych systemów.

Oceńcie sami

Zgłoś
Avatar
nanab 2012-11-05, 23:32 1
Pseudoterenówki które maja problem z podjechaniem pod górkę o nachyleniu ok. 10 stopni...
grhotto napisał/a:



P.S. dla napinaczy, którzy twierdzą że BMW to wieś proponuję udać się do najbliższego salonu beemki i popatrzeć sobie na ceny



Proponuję zapoznać się z cenami kombajnów rolniczych.
Zgłoś
Avatar
Pykac 2012-11-05, 23:44
Generalnie to wydaję mi się lekko że wszystkie te testy są z lekka stronnicze bo każdy jest przygotowany inaczej i nie mamy pewności jak auta zostały przygotowane do tych testów możemy się jedynie domyślać że są one obiektywne. Nie wiem czemu wszędzie jest pomijane pseudo"c🤬jowe" auto jakim jest nowy Chevrolet Captiva. Generalnie ja takim jeżdżę i chociaż zdaję sobie sprawę że ludzie mnie wyśmieją co ja w ogóle porównuje klamot GM do niemieckie technologi to w zimę mnie ani razu nie zawiodła i ten napę na haldexie nowej generacji naprawdę daje rade.
Zgłoś
Avatar
delsol 2012-11-06, 0:10
Gwoli ścisłości to odpowiednikiem Q5 jest X3
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2012-11-06, 0:22
delsol napisał/a:

Gwoli ścisłości to odpowiednikiem Q5 jest X3

ale to jest q3 i x1

bania88 napisał/a:



tutaj obalaja Twoj h🤬jowy filmik pozdrawiam pokazuja jaka ścieme BMW zrobilo
Zgłoś
Avatar
mabryl 2012-11-06, 1:41
Jak dla mnie napęd Audi jest w zimie w zupełności wystarczający, a jak będę chciał kupić coś do jazdy w śniegu po dach to kupie Patrola.

Tutaj macie jak audi radzi sobie w śniegu

youtube.com/embed/co80eHAeptg
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2012-11-06, 3:13
youtube.com/ watch?v=lyl7ytk1YIw&feature=related

I tyle w temacie...
Zgłoś
Avatar
karoldeicide 2012-11-06, 3:21 1
ponad 5-minutowy filmik który bez problemu dałoby się zrobić w 50 sekund

<facepalm>
Zgłoś
Avatar
kamillo16 2012-11-06, 11:59
ja bym bral BMW i miał w dupie opinie wszystkich wokoło
Zgłoś
Avatar
bonio89 2012-11-06, 12:56 2
Stara impreza 2.0 PB za 9k lepiej daje sobie rade niż te nowe strucle.
Zgłoś
Avatar
karolas123 2012-11-06, 14:39
@ skoro dla Ciebie nie ma róznicy w napędach miedzy subaru a w/w to daruj sobie komentarze.
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2012-11-06, 15:50 6
Witam

Rodzaje napędów 4x4:

1. Napęd ze sprzęgłem wiskotycznym - napęd na przód z automatycznym (lepkościowym) dołączeniem napędu tylnej osi w razie poślizgu
- VW Syncro (Golf 2, 3, Passat)
- Panda 4x4, Honda Shuttle i zapewne parę innych.
- quattro (Audi R8)

2. Napęd ze sprzęgłem HALDEX - napęd na przód z automatycznym (hydraulicznym, sterowanym elektronicznie) dołączeniem napędu tylnej osi w razie poślizgu. Haldex działa szybciej niż wiskoza i pozwala stosować ESP itp (w nowszych elektronika może wymusić stałe załączenie drugiej osi w odpowiednich proporcjach)
- VW 4motion (Seat Leon, Golf 4, Octavia)
- quattro (Audi A3, S3, TT)
- Volvo, Ford i Opel

3. Napęd ze sprzęgłem TorSen - stały napęd na cztery koła, na suchym rozdział momentu między osie 50:50, w razie poślizgu osi TorSen blokuje jej moment do nawet 25% przekazując resztę na oś z lepszą przyczepnością
- quattro (Audi A4,S4,RS4,RS2,S2,A6,S6,RS6,A8,S8) - niestety silnik jest przed osią, a napęd nad nią, co powoduje spore nurkowanie tych aut w zakrętach, dlatego zawieszenie jest w nich dość twarde. Nurkowanie i twardość zawieszenia powodują sporą podsterowność przy szybkiej jeździe.

4. Modyfikacje:
- Subaru - napęd stały na 4 koła, na suchym rozdział momentu między osie 50:50 (w nowych generacjach 40:60), w razie poślizgu osi sprzęgło wiskotyczne (manual) lub Haldex (automat) blokuje jej moment do nawet 20% przekazując resztę na oś z lepszą przyczepnością. Mocniejsze modele mają jeszcze dodatkowy dyferencjał wiskotyczny na tylnej osi odpowiedzialny za rozdział momentu lewo-prawo (Impreza STi ma TorSena).
- BMW xDrive - Haldex, ale elektronika wymusza by napęd był stale podłączony w odpowiednich proporcjach. Na suchym moc rozdzielana jest na przód 40:60 tył , w razie poślizgu osi moment jest redukowany.
- Mercedes 4Matic (tylko skrzynie automatyczne) - Napęd na tył + dołączany haldexem przód (w nowszych generacjach przekładnia planetarna zamiast haldexa, podobne do xDrive)
- Mitsubishi Lancer Evo ma bodajże trzy dyfry (centralny, na tylnej i na przedniej osi) plus masę elektroniki

Terenówek i reduktorów nie omawiam.

BMW twierdzi, że xdrive jest lepszy od quattro, bo na suchym ma niesymetryczny rozdział momentu (przód 40:60 tył), co Audi stosuje chyba tylko w R8. Napęd na 4 koła w BMW nie został skonstruowany do zabaw w terenie, tylko by ich tylnionapędówki dawały się używać zimą bez dużej utraty przyjemności z jazdy w lecie. Ogólnie na śliskim podobne do Haldexowego quattro.

X1 i Q3 to kompakty z dodatkowym 4x4 na zimę, jak Fiat Sedici.

Pozdrawiam
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2012-11-06, 16:11
Jestem mega fanem BMW i uważam, że prawdziwe BMW skończyło się na E46, E39, E38
Zgłoś
Avatar
RadzioC 2012-11-06, 17:03
up@ to zaczyna sie robic nudne
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2012-11-06, 19:49
konstantynopolitanczyk napisał/a:

up@ to zaczyna sie robic nudne


a nawet pedalskie zeby bardziej dojebac za nic
Zgłoś
Avatar
Ramsey007 2012-11-07, 0:28
ripman napisał/a:



mozna wyłączyć pozdrawiam



Ingerując w jednostkę sterującą - owszem. z guzika - nie. Tylko się świeci, że jest OFF, natomiast w praktyce działa tylko z większym opóźnieniem, żeby dać kierowcy choć trochę zabawy.

podpis użytkownika

Zgłoś