

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Jak byś uważał na fizyce w podstawówce, to byś wiedział, że zarówno agregat, jak i silnik elektryczny mają ponad 80% wydajności, natomiast silniki spalinowe w samochodach mają ok. 40%. W praktyce oznacza to, że żeby przejechać 100km, auto z silnikiem spalinowym potrzebuje ok. 2x więcej paliwa niż auto elektryczne ładowane z takiego agregatu jak na filmiku.
ale zauważyłeś, że poza prądnicą która wchodzi w skłąd agregatu jest także m.in. silnik spalinowy, który wchodzi w skład agregatu? Może i prądnica ma te 80% sprawności, ale napędzający ją silnik spalinowy, jak sam napisałeś, ma 40% sprawności. Powinieneś poza fizyką chodszić też na matematykę, wtedy wiedziałbyś, że łącznie to będzie sprawność na poziomie 32%.
Ale to pikuś.
Teraz porównaj sobie sprawność zespołu układów:
Przypadek pierwszy:
spalanie węgla-ciepło-energia kinetyczna pary-energia elektryczna-linia długa-zespoły transformatorowe-stacja ładowania akumulatorów-sprawność samych akumulatorów przy oddawaniu energii do silnika-sam silnik elektryczny-energia kinetyczna (obrotowa)
Przypadek drugi:
paliwo-energia kinetyczna spalania (sam silnik spalinowy) - energia kinetyczna (obrotowa)
a nie uwzględniam tu kosztów produkcji i utylizacji ogniw litowych, co zmasakrowałoby mrzonki o ekologiczności aut elektrycznych.
Silnik spalinowy w agregacie pracuje w swoich optymalnych obrotach gdzie ma największą sprawność. Samochód spalinowy przyspiesza i hamując (nie licząc hybryd) energię marnuje więc sprawność całego napędu w spalinowym jest mizerna, zaś w elektryku jest rekuperacja energii oraz sprawność całego napędu powyżej 90%
Kto ci taki kit wcisnął? Moje auto pali niecałe 5l/100km przy wygodnej, spokojnej jeździe. Zasięg ponad 1000km na jednym baku. Ten generator ma moc około 5-10KW i przez kilka godzin ładuje "z optymalnymi obrotami" auto, które przejedzie 200-250km max. Chcesz mi wmówić, że na 4-5 takich ładowań taki generator zużyje mniej niż 50 litrów bezołowiowej? Że o czasie zmarnowanym nawet nie wspomnę.
Obecnie sprawność elektryków jest porównywalna do żaglowca, któremu zamontowano agregaty lub silniki napędzające wentylatory dmuchające w te żagle. No ale zawsze można powiedzieć, że masz statek na wiatr...
Kto ci taki kit wcisnął? Moje auto pali niecałe 5l/100km przy wygodnej, spokojnej jeździe. Zasięg ponad 1000km na jednym baku. Ten generator ma moc około 5-10KW i przez kilka godzin ładuje "z optymalnymi obrotami" auto, które przejedzie 200-250km max. Chcesz mi wmówić, że na 4-5 takich ładowań taki generator zużyje mniej niż 50 litrów bezołowiowej? Że o czasie zmarnowanym nawet nie wspomnę.
Obecnie sprawność elektryków jest porównywalna do żaglowca, któremu zamontowano agregaty lub silniki napędzające wentylatory dmuchające w te żagle. No ale zawsze można powiedzieć, że masz statek na wiatr...
No i na pewno ma poniżej 5s do 100. po2 jak pali 5L to i tak wychodzi 5x drożej 100km niż w elektryku
A co do agregatu to te agregaty mają minimum 50kW
Powiedz mi jeszcze jak to policzyłeś. Są już elektryki z baterią 100kWh, a średnie zużycie to 15kWh więc jak ci wyszło 200km?
Jak byś uważał na fizyce w podstawówce, to byś wiedział, że zarówno agregat, jak i silnik elektryczny mają ponad 80% wydajności, natomiast silniki spalinowe w samochodach mają ok. 40%. W praktyce oznacza to, że żeby przejechać 100km, auto z silnikiem spalinowym potrzebuje ok. 2x więcej paliwa niż auto elektryczne ładowane z takiego agregatu jak na filmiku.
Ty serio jesteś aż tak głupi?
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie