Jak byś uważał na fizyce w podstawówce, to byś wiedział, że zarówno agregat, jak i silnik elektryczny mają ponad 80% wydajności, natomiast silniki spalinowe w samochodach mają ok. 40%. W praktyce oznacza to, że żeby przejechać 100km, auto z silnikiem spalinowym potrzebuje ok. 2x więcej paliwa niż auto elektryczne ładowane z takiego agregatu jak na filmiku.
Agregat ma może 80% sprawności oczywiście prądnicy -generatora natomiast jego silnik spalinowy tylko ok 35% . Idź na fizykę jeszcze raz ..
Sadol uczy I bawi.
Jak byś uważał na fizyce w podstawówce, to byś wiedział, że zarówno agregat, jak i silnik elektryczny mają ponad 80% wydajności, natomiast silniki spalinowe w samochodach mają ok. 40%. W praktyce oznacza to, że żeby przejechać 100km, auto z silnikiem spalinowym potrzebuje ok. 2x więcej paliwa niż auto elektryczne ładowane z takiego agregatu jak na filmiku.
Agregat nie ma sprawności 80%, sam silnik diesla pracujący w optymalnym zakresie obrotów i obciążenia będzie miał sprawność w granicach 40%, generator okolice 90%.
Co ciekawe, biorąc pod uwagę energię elektryczną czerpaną z węgla (sprawność elektrowni ok 40%), straty na przesyle, to pociąg zasilany z sieci trakcyjnej i auto z silnikiem diesla mają podobną sprawność.
Jak byś uważał na fizyce w podstawówce, to byś wiedział, że zarówno agregat, jak i silnik elektryczny mają ponad 80% wydajności, natomiast silniki spalinowe w samochodach mają ok. 40%. W praktyce oznacza to, że żeby przejechać 100km, auto z silnikiem spalinowym potrzebuje ok. 2x więcej paliwa niż auto elektryczne ładowane z takiego agregatu jak na filmiku.
Ty fizyk, a agregat jak produkuje prąd?
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie