
👾
Zmiana domeny serwisu
- ostatnia aktualizacja:
2025-07-22, 21:51
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
2 minuty temu

Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany




@Ruttenskog
Niemozliwe? I co daja rade? Przeciez sa tak wyczerpani sluzba ze w WP moga tylko 12 lat przepracowac.
Niemozliwe? I co daja rade? Przeciez sa tak wyczerpani sluzba ze w WP moga tylko 12 lat przepracowac.
Niektore statki plywaja na granicy oplacalnosci, inne maja podroz tak ubezpieczona ze armator ma to gleboko w powazaniu co stanie z kilkoma ruskimi czy polakami z zalogi, na ich miejsce czeka kolejna setka. Oczywiscie ze biorac na chlopski rozum taniej wyjdzie wziac 10 chlopa po 3000 euro za kurs trzytygodniowy niz uzerac sie pozniej z ubezpieczycielem. Z drugiej strony, predzej czy pozniej statek sie odzyska, towar o ile nie sa to banany nie zepsuje sie a piraci i tak tego nie wyniosa ze statku wiec jedyne co moze grozic to kary za opoznienie, tutaj znowu sa klauzule do umowy zabezpieczajace w przypadkach porwan. Kazdy kombinuje jak moze zeby wydac jak najmniej a zarobic jak najwiecej. To ze kapitan jest pierwszy po Bogu na morzu i w sumie nie znam zadnego ktory by chcial by byc na rogu Afryki bez ochrony nic nie zmienia. To nie on zatrudnia ludzi a przeciez chlop nie zrezygnuje z pensji zeby Janusz i Iwan mieli bezpieczna podroz. Jedni maja to w dupie, innym sie nie oplaca a niektorzy spia cala droge do Chin, tylko wachta siedzi na mostku i chleja z ochrona

"Obecnie firmy ubezpieczeniowe wręcz żądają ochroniarzy na każdym ze statków, więc praca tego typu staje się coraz bardziej popularna. Ładunki znajdujące się na statkach są często warte miliony dolarów. Dla armatora rozsądniejszym wyjściem jest zapłacić za ochronę niż opłacać o wiele wyższe – w przypadku braku ochrony – składki ubezpieczeniowe."


Szajba_Man, tu jest jeszcze ciekawie poopisywane co nieco:
http://akademia.e-prawnik.pl/porady/artykuly-3/wspolczesne-piractwo-morskie-w-swietle-prawa-miedzynarodowego.html
http://akademia.e-prawnik.pl/porady/artykuly-3/wspolczesne-piractwo-morskie-w-swietle-prawa-miedzynarodowego.html
Dziwię się, że na horyzoncie nie pojawił się statek Frontexu po biednych i ciemiężonych piratów.
Ale chlopaki pelna kulturka poczekali az tamci sie zbliza, a potem cale kilogramy olowiu w ich brudne ryje. W ue wola lowic niz strzelac...


Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie