Karetka musiała hamowac awaryjnie unikając w ostatnim momencie zderzenia z samochodem dostawczym. Dlaczego nie zadziałał ABS ?
Karetka musiała hamowac awaryjnie unikając w ostatnim momencie zderzenia z samochodem dostawczym. Dlaczego nie zadziałał ABS ?
Całą odpowiedzialność ponosi kierowca ambulansu. Kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o ruchu - co nie oznacza, że wolno mu jechać pod prąd w miejscu ograniczonej widoczności, wyprzedzać na zakręcie (w dodatku dostawczaka) czy wymuszać ustąpienia przejazdu bawiąc się w "kto pierwszy skręci".
tak, ale też zgodnie z art. 9 PRD:
Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze, są zobowiązani ułatwić przejazd pojazdu uprzywilejowanego, w szczególności przez niezwłoczne usunięcie się z jego drogi, a w razie potrzeby zatrzymanie się.
A biały samochodzik miał to zwyczajnie w piździe - dlatego ogólnie jebnąłbym mu 250 i 5 pkt. Ogólnie częstą praktyką kierowców pojazdów uprzywilejowanych (szczególnie jadących w kolumnie) jest "wyjeżdżanie na czołówkę" - ma to pewniej cel: niejako wymuszenie na cywilu jadącym z naprzeciwka zatrzymanie się i zrobienie więcej miejsca (a więc bezpieczniejszego przejazdu) kolumnie uprzywilejowanej. A że większość polskich kierowców przepisów nie zna, ma przepisy w dupie albo poziom kultury drogowej zerowy, to robi się problem.
Kierowca VW tak naprawdę najmniej winny, to był zakręt, miał prawo nie widzieć. Ten z białej furgonetki w sumie bardziej się przyczynił, niemniej kontynuując jazdę w ostatniej fazie uratował sytuację. Tak czy siak to kierowca karetki trochę przegiął. Kierujący pojazdem uprzywilejowanym musi mieć pewność, że inni mu ustępują miejsca.
![]()
Przecież widoczność na tym zakręcie była doskonała. Lekki łuk, brak zarośli na poboczach. Jadący z naprzeciwka samochód widać w nagraniu z kamery dużo wcześniej, więc dużo wcześniej kierowca widział karetkę. Kierowca pojazdu uprzywilejowanego w Polsce nigdy nie ma pewności, że mu ustąpią, bo taka jest mentalność kierowców.
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie