

Może to kogoś zdziwić, ale motocyklista chciał z bardzo dużym prawdopodobieństwem wykonać unik w lewo (sic!).
Po odchyleniu kierownicy, w tym przypadku w lewo, pojawia się tzw. "przeciwskręt". Motocykl przechyla się w prawo i zaczyna skręcać w tym właśnie kierunku, podczas gdy ciało kierowcy ułożone do skrętu w lewo aktywnie przeciwdziała wykonaniu manewru. Dlaczego tak się dzieje? Za dużo pisania. Każdy może się dowiedzieć we własnym zakresie.
Kierowca panikuje. Ostatecznie pozostaje zbyt mało czasu na ogarnięcie się i odzyskanie pełnej kontroli nad motocyklem.
Natomiast efekt żyroskopowy odpowiada głównie za to, że rower lub motocykl po przekroczeniu właściwej szybkości nie przewraca się na bok (koła uzyskują zdolność do utrzymywania orientacji w przestrzeni dzięki obracaniu się).
Zgadza sie z tym ze ten sam efekt utrudnia przechylenie motocykla a tym samym skręt... Jak zwał tak zwał czysta fizyka... Zap🤬lasz to ciężko skręcić - proste

nigdy nie jeździłem motorem. ktoś wyjaśni dlaczego nie mógł skręcić? widać, że próbował ale motor "stawiał opór". z moich obserwacji wynika, że to bardzo częsta przyczyna wypadków na moto. ktoś coś?
Jak nie jeździłeś to się nie wypowiadaj
Jak nie jeździłeś to się nie wypowiadaj
Ale p🤬lłeś

